Citat:
Ursprungligen postat av
WalterNeff
Plus den där tjänstebilen. Många bäckar små, osv. Företag brukar ju inte vara så villiga att ge kredit till nystartade företag, just eftersom dom utnyttjas av bedragare på detta sätt. När krediterna väl ska hämtas in är företaget i konkurs och dumpat på nån målvakt.
Dock, med 130 anställda ser ju möjligheterna genast lite bättre ut. Inte bara att inköpen görs i en högre kategori, med en sådan stor bluff är faktiskt sannolikheten mindre att någon skulle syna den. Särskilt inte om det har ringts runt lite och kreditgivarna får höra på olika håll att det faktiskt finns 130 arbetare klara och redo att bara sätta igång och jobba.
Nej, finns ingen större vinning i att plocka ut verktyg. Bilen måste de ha försökt hämta ut i tron om att det skulle bli en fortsättning, den hade ju anmälts så snart detta kom i dager, ingen mening med att ta ut den bara för några dagar. Kreditgivare sitter aldrig och ringer runt, de går på en UC rakt av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Potifar2
Varför har Jens köpt en massa verktyg på fakturor(som förfallit) och låtit snickare renovera en industrilokal om allt bara var en bluff? Bluffar man för att få pengar så använder man väl pengarna till annat än verktyg??? Jag tror knappast han dragit igång hela karusellen bara för att få köra runt i en tjänstebil. Det var säkert lockande för honom med en helt ny bil, men inte drar man väl igång ett sådant här jättebluffprojekt för en sketen bil och en massa verktyg?
Exakt, de trodde i det här läget att de skulle bli kvar, något har skitit sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Z0
Kan det inte vara så att allt det här har börjat med att han ska impa på tjejen då
Tror det här är större än så, det finns andra intressen som styr, jag tror helt klart att han är målvakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ProfessorSlusk
Sen finns det betydligt enklare sätt att kringgå LAS. Gör om alla tjänster t. ex.
I övrigt tycker jag att det är svårt att bilda sig en uppfattning när det blir såhär många oegentligheter och allmänt kaos. Vad talar för din sista mening där?
Så enkelt är det väl inte, speciellt inte om det är många personer.