2015-01-11, 13:14
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 98ugutytrfry
Jakob1923 är inne på rätt spår.
Jag tror också att Valora Trade är upprinnelsen till hela denna historia.
Se artikel i Smålandsposten 2014-09-26:
http://www.smp.se/nyheter/ekonomi/alwex-fortsatter-att-fylla-ut-lagret-i-rappe%284465941%29.gm
Men hur har Jens fått uppdrag att rekrytera?

Har det endast funnits i hans huvud?

Eller har det funnits ett muntligt avtal.....nej, i så fall skulle Jens börja anklaga för brutna avtal.

Eller är bluffen/upplägget i Jens huvud att han tänkte rekrytera alla lagerarbetare i omnejden så att Alwex skulle få rekryteringsproblem?

Jens ringer Alwex och säger att han har lagerarbetare för uthyrning.

(Se parallellen med hyrläkare där landstingen idag har problem med rekrytering att de tvingas ta in hyrläkare för nästintill dubbla kostnaden)

Det skiter sig när aktiviteter mellan Alwex och Valora Trade drar ut på tiden.

Tycker att kommentaren under artikeln signalerar att Alwex tänjer på gränserna runt arbetslagstiftningen.

Citat:
Varje ny arbetsdag räknas som en ny, "tillfällig arbetstopp" med arbete "för dig med en annan huvudsaklig sysselsättning som t.e.x studier"!
Senast redigerad av zorze 2015-01-11 kl. 13:59.
Citera
2015-01-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettkilomjoel
Det roliga är att Maria hävdar att hon och hennes barn nu är bostadslösa, pga att Jens blåst henne med... Men i och med att de står skrivna på lagerlokalen (dvs kontoret) samt en hyreslägenhet, så snackar hon uppenbarligen skit... För jag menar, var bodde de förra veckan innan detta uppdagades???
Och sen när fick man folkbokföra sig på lagerlokaler?!

Det här huset som Jens skulle ha "köpt" lär inte existera i mer än Mytoman-Marias huvud.....

Jävla idioter, de är satta på fri fot nu, ska bli kul att se hur länge de kan gömma sig innan någon slår in skallen på dem!

De får säkert nån typ av skydd, åtminstone Jens.
Citera
2015-01-11, 14:18
Medlem
lösningen är självklar.

jens tröttnar på att flytta fram och tillbaks och tänker "fan, nu ställer jag till med nåt jävelskap så jag har kost och logi fixad för en tid framöver" =D
Citera
2015-01-11, 14:20
Medlem
Citat:
Det roliga är att Maria hävdar att hon och hennes barn nu är bostadslösa, pga att Jens blåst henne med... Men i och med att de står skrivna på lagerlokalen (dvs kontoret) samt en hyreslägenhet, så snackar hon uppenbarligen skit... För jag menar, var bodde de förra veckan innan detta uppdagades???
Och sen när fick man folkbokföra sig på lagerlokaler?!

Det här huset som Jens skulle ha "köpt" lär inte existera i mer än Mytoman-Marias huvud.....

Jävla idioter, de är satta på fri fot nu, ska bli kul att se hur länge de kan gömma sig innan någon slår in skallen på dem!

Håller med dig fullständigt, är för mycket som är för skumt i allt det här för att Maria skulle va ovetandes om allt. Han hon inte låtit sm en ragata i klippet hade det kanske gått att tro att hon va ovetandes, men efter klippet pekar ju allt på att hon måste varit inblandad. Snyggt o ljuga för media om att man är hemlös när man står skriven på en hyresrätt också. Uppdagas såna saker så bygger det ju inte direkt på hennes förtroende.

Finns det inga som bor i Växjö här i tråden som har lite info att komma med? Jag är själv utflyttad Växjöbo sedan länge tyvärr.
Citera
2015-01-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crucho
Håller med dig fullständigt, är för mycket som är för skumt i allt det här för att Maria skulle va ovetandes om allt. Han hon inte låtit sm en ragata i klippet hade det kanske gått att tro att hon va ovetandes, men efter klippet pekar ju allt på att hon måste varit inblandad. Snyggt o ljuga för media om att man är hemlös när man står skriven på en hyresrätt också. Uppdagas såna saker så bygger det ju inte direkt på hennes förtroende.

Finns det inga som bor i Växjö här i tråden som har lite info att komma med? Jag är själv utflyttad Växjöbo sedan länge tyvärr.

Jag håller med dig, hemlös är hon ju inte. Hon kan nog inte få en egen lägenhet dock, åtminstone inte ett förstahandskontrakt, eftersom hon och Jens har bott på en del adresser ihop och alltid blivit vräkta på grund av att de inte betalat hyran.

Vet en del, inte allt då jag inte har kontakt med M längre, men har pålitliga källor och egna erfarenheter. Så några frågor kanske jag kan svara på.
Citera
2015-01-11, 15:21
Medlem
Jens sägs befinna sig på kontoret. Vet inte om han fortfarande bor där.
Citera
2015-01-11, 16:37
Medlem
ettkilomjoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unbelieveable
Jens sägs befinna sig på kontoret. Vet inte om han fortfarande bor där.

Han har inte betalat hyra för lokalen dvs "kontoret" så enligt hyresvärdens intervju så anses hyreskontraktet som ogiltigt, så om han befinner sig just där nu så är det olaga intrång...

Man får även som sagt inte folkbokföra sig på en lagerlokal... För lokaler får man inte bo eller sova i..
Så vem är det som fuckat upp detta på Skatteverket må tro?
Citera
2015-01-11, 16:51
Medlem
Citat:
Han har inte betalat hyra för lokalen dvs "kontoret" så enligt hyresvärdens intervju så anses hyreskontraktet som ogiltigt, så om han befinner sig just där nu så är det olaga intrång...

Man får även som sagt inte folkbokföra sig på en lagerlokal... För lokaler får man inte bo eller sova i..

Där jag bor, finns ett flertal företag som låter arbetare från öst bo i fabrikslokalerna. Allmänt känt, ingen bryr sig.
Citera
2015-01-11, 17:03
Medlem
ettkilomjoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klotnisse
Där jag bor, finns ett flertal företag som låter arbetare från öst bo i fabrikslokalerna. Allmänt känt, ingen bryr sig.

Spelar ingen roll vad som är" allmänt känt".
En lag är en lag, den finns där för att ingen ska kunna bryta den...

Så hur kommer det sig att man kan folkbokföra sig på en adress som är en lagerlokal, skall förbli det och inget annat?
Citera
2015-01-11, 17:22
Medlem
Master63s avatar
Citat:

Så hur kommer det sig att man kan folkbokföra sig på en adress som är en lagerlokal, skall förbli det och inget annat?

Nån av dom kanske har en försänkning på Skatteverket.
Citera
2015-01-11, 17:22
Medlem
Citat:

Ville bara belysa att det officiella samhället tittar åt ett annat håll.
Citera
2015-01-11, 17:24
Medlem
Citat:

Ja, det är väldigt märkligt att de fick folkbokföra sig där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in