Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-05, 18:08
  #253
Medlem
Superkissekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaadz
Lite information om 43-åringen:

http://imgur.com/a/Rl4Hm

Skitbra inlägg! Helt fantastiskt hur engagerade en del människor är
Citera
2015-01-05, 18:08
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Citat:
Den 43-årige man som skulle bli hennes nya chef har tidigare dömts för bland annat stöld, grovt rattfylleri och olovlig försäljning av alkoholhaltiga drycker. Han har också skulder hos kronofogden och har avtjänat ett kortare fängelsestraff.




Upplägget i det här ärendet låter ju inte som 43-åringens verk.


Garanterat inte hans verk utan han e en simpel målis!
Citera
2015-01-05, 18:09
  #255
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Grundstenen/Grundstenen AB är ett generellt namn alla bolag har hos skatteverket innan namnet är registrerat.

Nej, namnet har inget med Bolagsverket att göra. Det är ett registrerat varumärke för AB Svenska Standardbolag:
http://www.standardbolag.se/ab-grund...standardbolag/
Citera
2015-01-05, 18:09
  #256
Medlem
DavvaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Växjö är ju inte stort ,borde gått rykten om någon startar upp en stor verksamhet , tycker själv att man borde ville se arbetsplatsen före man börjar, folk på Alvex som äger lokalen borde veta om nått skulle påbörjas ,ingen vet nått utan vips står en massa folk där ,denna rekrytering borde pågått i månader och ingen forskar vidare i saken

Precis. 130 pers ska börja jobba där och vet om det i tre månader. Alla i hela staden borde hört ryktet. Helt sjukt detta
Citera
2015-01-05, 18:14
  #257
Medlem
Isnatts avatar
Synd att dom inte har internet där inne i Småland.. Känns ju konstigt att ingen som varit på plats skrivit i den här tråden och berättat nåt.
Citera
2015-01-05, 18:15
  #258
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Nej, namnet har inget med Bolagsverket att göra. Det är ett registrerat varumärke för AB Svenska Standardbolag:
http://www.standardbolag.se/ab-grund...standardbolag/

Tack för förtydligandet. Registrerar nya AB varje vecka åt våra kunder, och samtliga har namnet Grundstenen AB innan deras blivande bolagsnamn är klart. Tar någon månad.
Citera
2015-01-05, 18:15
  #259
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hmm..centrerad text. Tankepunkter. Simpel meningsuppbyggnad. Ingen logotyp.
Hade blivit väldigt fundersam..
Men anställningsavtalet finns ju där.

På den tiden - långt innan jag kommit upp mig i smöret - jag knegade på just lager, byggsjåare m fl sk "skitjobb" kunde anställningsavtalen se betydligt mer udda ut än det där.

Tycker det inte finns någon som helst anledning att klandra stackarna som "gick på detta" - hade själv gjort det! Inte fan sitter man och ifrågasätter att arbetsgivaren har ett avtal med NetOnNet, t ex?

Då Af är de enda (?) som inte uttalat sig så får man väl tro att motivbilden är någon outsourcad jobfindersnubbe som trodde han skulle casha in...? Men så oerhört korkat, om pengarna inte redan är överförda, då är det jävligt clever, sitta av några månader för bedrägeri och sedan plocka in ett antal millar.
Citera
2015-01-05, 18:20
  #260
Avstängd
Kyssmigimorgons avatar
Jag hade fan letat upp den här snubben och nitat honom varför är ingen av dom lurade förbannade ? Tror fan att allting är en jävla tidningsanka och bluff
Citera
2015-01-05, 18:20
  #261
Avstängd
torpedernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Min första tanke var en typ av "casting couch" - en scam där du kräver/ber den som du ev. skall "anställa" om sexuella tjänster i utbyte mot jobbet.

Så möjligtvis en hoper kåta, medelålders män som fått sig lite fitta, samtidigt som de nu kan sälja vidare lite videos på de som inte betalar för att inte få dessa släppta på internet. Lär ju finnas en del materiel, om jag har rätt...
bögar menar du då ? för det var lagerjobb väl.
Citera
2015-01-05, 18:21
  #262
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Före skatt?
Citerade ju bara från bilderna på avtalet.
Men avtal, oavsett hur seriösa de är dvs, avser alltid bruttolön, dvs lön före skatt, ja.
Citera
2015-01-05, 18:22
  #263
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
På den tiden - långt innan jag kommit upp mig i smöret - jag knegade på just lager, byggsjåare m fl sk "skitjobb" kunde anställningsavtalen se betydligt mer udda ut än det där.

Tycker det inte finns någon som helst anledning att klandra stackarna som "gick på detta" - hade själv gjort det! Inte fan sitter man och ifrågasätter att arbetsgivaren har ett avtal med NetOnNet, t ex?

Då Af är de enda (?) som inte uttalat sig så får man väl tro att motivbilden är någon outsourcad jobfindersnubbe som trodde han skulle casha in...? Men så oerhört korkat, om pengarna inte redan är överförda, då är det jävligt clever, sitta av några månader för bedrägeri och sedan plocka in ett antal millar.

Jag klandrar inte de 130. De måste ha det rent för jävligt nu. De har under 3 månaders tid kunnat glädja sig åt det som komma ska. Dock ser dokumenten lite amatörmässiga ut med tanke på så mycket som kan göras vid en dator idag.
Citera
2015-01-05, 18:23
  #264
Medlem
Om detta visar sig vare ett prank så är han fan min hjälte, sjukt bra jobbat i så fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback