2015-01-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Om detta visar sig vare ett prank så är han fan min hjälte, sjukt bra jobbat i så fall.

Jag tror att han och Maria har blivit grundlurade. Liksom dom övriga 130 som blivit snuvade på jobb.
Citera
2015-01-05, 18:35
Medlem
Presidents avatar
Om jag hade blivit lurad på det sättet skulle jag leta upp skojaren och bränna upp honom och hans personalansvarig till fru en kall natt. Oberoende om han har varit målvakt eller hjärnan bakom. 130 pers idioter om de inte letar upp fanskapet och stenar honom till döds.
Citera
2015-01-05, 18:36
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att han och Maria har blivit grundlurade. Liksom dom övriga 130 som blivit snuvade på jobb.
Att de som namngivits i tråden enbart använts som "målvakter" eller liknande i det här upplägget verkar ju helt klart vara det rimligaste. Det sitter förmodligen en eller flera större spelare bakom ridån någonstans om syftet varit bedrägeri.
Frågan är om det var meningen att det skulle få sån här stor uppmärksamhet isåfall dock.

Frågan är också om de som namngivits i tråden var med på upplägget eller helt enkelt var godtrogna nog att köpa idén om att de skulle få driva etableringen av en större verksamhet på orten. Lite av båda kanske.
Citera
2015-01-05, 18:37
Medlem
Ingen lägger ner detta jobb utan att det finns penger med i spelet ,kanske jusab fått i uppdrag att skaffa fram 130 pers som han ska hyra ut åt någon som blåst honom ,men har svårt att tro att alla ska betalt något typ truckkort. en del har redan truckkort o s v
Citera
2015-01-05, 18:39
Medlem
Skulle inte förvåna mig om arbetsförmedlingen och/eller försäkringskassan betalat ut en eller flera miljoner till ett bolag som dom inte har kollat upp ordentligt.
Dom kommer säkert att gömma sig bakom //vi kommenterar inte ett enskilt ärende[/b]// eller //inga kommentarer under pågående utredning.//
Citera
2015-01-05, 18:41
Medlem
Turphiees avatar
Bådas facebookprofiler är numera borttagna...

Adressen på anställningsavtalet stämmer inte med adressen som framkommit tidigare i tråden.

Välkomstbrevet låter meddela att Maria ska agera personalansvarig, underskriften på linjen för personalansvarig ser dock ut att komma från VD Jens.

Brevet ser ut som en treåring har skrivit.

Provanställningsdatumet ser ut att sträcka sig fram till april, dvs 3 månader.
Senast redigerad av Turphiee 2015-01-05 kl. 18:50.
Citera
2015-01-05, 18:46
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee

Nej...
Citera
2015-01-05, 18:51
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakkjoo
Anställningavtal med mera: http://imgur.com/a/lVCkG

Proffsigt ?
Det var det sämst skrivda kontrakt jag någonsin sätt. Vad i helvete ?
Vi jobbar för att du som är cp ska få en massor av pengar
Blir du sjuk ta ledigt vi betalar
Skriv under...

Suck..
Citera
2015-01-05, 18:51
Medlem
Streeets avatar
Underbart att så många naiva idioter blev blåsta.

Mer blåsningar åt folket!!!!

Skriv på barra! dumma jävla fanskap.
Citera
2015-01-05, 18:52
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CumBodja
Nej...

Jo
Citera
2015-01-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee

Nej dom finns kvar
Citera
2015-01-05, 18:53
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Jag tar denna dementi som en bekräftelse på att det är AF som har blivit blåsta. För dom som är inlästa på gammaldags kanslisvenska och dementier som egentligen är underhandsbekräftelser ā la Jan Guillous böcker så är denna dementi en solklar bekräftelse. "I can't say he's a whore. But he's a whore". Typ.

Säg Fas3/arbetsgivarstöd/betald utbildning/whatever på åtminstone 5000 kr per person. Med 130 personer ger det åtminstone 650 papp. Kanske mer. Med denna typ av extremt förberedd scam skulle jag inte tro att vinsten ligger mindre än miljonen. Åtminstone en mille borde ha ramlat ner i den där scammerns fickor från skattebetalarna via Arbetsförmedlingen. Snyggt jobbat, allihopa!

Arbetsförmedlingen betalar ut arbetsgivarstöd månadsvis i efterskott.
http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetsgivare/Arbetsgivarstod.html
" Har du som Arbetsgivare fått beslut från Arbetsförmedlingen och skickat in en överenskommelse kan du efter varje arbetsmånad begära ersättning (rekvirera via internet). Ersättningen betalas ut månadsvis i efterskott."

Om anställningarna började gälla den 5:e januari 2015 http://imgur.com/a/lVCkG
så är Januari 2015 = första arbetsmånaden.
Företaget kan då tidigast den 1:a Februari 2015 rekvirera/begära ut ersättning.

Af-spåret är nog bara att glömma.

Hur är förutsättningarna ut att han skulle ha lyckats lurat banker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in