Citat:
Ursprungligen postat av
tumbleeweed
En låt jag tänker på är Ebba Gröns "häng Gud" med textraden :" Gud gillar inte fattiga, Gud gillar inte svartingar".
Undrar vad man från vänsterhåll skulle anse om att skriva om den texten ?...Speciellt stenkastarvänstern borde ju få lite mental kortslutning av ett sådant tilltag...?
Ett intressant inspel, men du begår misstaget att tro att det finns någon sorts logik i brölvänsterns resonemang. PK-simen bygger, liksom alla andra reigioner, inte på logik. I kristendomen tar man till den magiska formeln "Guds vägar äro outgrundliga" när man har målat in sig i ett hörn. Så fungerar även mångkulturalismen. Jag antar att resonemanget skulle gå: "Det var OK för Ebba att slänga sig med sådana ord eftersom det var en annan tid", medan Tin-Tin i Kongo är rasistisk och afrofobisk och visar på en vidrig människosyn, och det spelar ingen roll att det var en annan tid, det visar bara på hur länge den strukturella afrofobin har genomsyrat det vita samhället. Talesättet "När far super är det rätt" passar också in här. Man mäts efter olika måttstock helt enkelt. Det är därför en tjomme som Michael "EXPO" Alonzo aldrig ställs till svars för sitt afrofobiska brott att döpa sitt band till "Stockholms Negrer". Det är helt enkelt inget brott eftersom Alonzo är "antirasist". Skulle du och jag däremot råka säga "neger", då skulle vi per definition vara dödsnazister.