Hade inte hört versionen med "särskilt blod" tidigare, så jag sökte och hittade denna tråd där många gett uttryck för samma reaktioner som jag fått. Tomas Pettersson stämmer in på Annikas sång endast när hon sjunger "särskilt blod", annars sjunger han ingenting i låten. Det, tillsammans med att deltagarna kan texten perfekt i alla låtar (Bengtzing när hon sjunger Rasmus Seebachs Natteravn exempelvis), bevisar att låtarna samt just att ändra på Ugglas låt var uppgjort i förväg.
Neger är inget laddat ord över huvud taget. Men svensk massmedia är rasistisk genom att inte tillåta negrer synas någonstans. Liknande exempel är denna tråd:
(FB) Neger-Jumbo - hade denna bild publicerats i dag?
Samt att negerdockan och juden i Tomteverkstan från Kalle Anka på julafton censurerats. Och samma sak med Pippi Långstrump och ordet negerkung, Tintin i Kongo där bilder på negrer förekommer osv.
Negrer är negrer och bussar är bussar. Varför inte kalla saker och ting vid deras rätta namn? Att inte använda ordet neger tyder, som många andra noterat, att det skulle vara något suspekt eller dåligt med att vara neger. Negrer slutar ju inte existera för att man inte använder ordet, så något ord för dem borde ju de politiskt korrekta ersätta "neger" med.
Timbuktu och Mamadou Jallow är exempel på två personer som flyttat hit och istället för att bidra med nåt positivt har de byggt upp hela sina liv på att sitta och böla om hur rasistiskt och hemskt vårt land är. Varför har ni valt att flytta till Sverige om vi är så hemska här? Ni är oförskämda, respektlösa och otacksamma. Flytta tillbaks om det inte duger, Timbuktu. Hela hans karriär bygger på att han sitter och skriker och gapar om att han är kränkt. Som om nån bryr sig? Vill du va kränkt så varsågod, skiter väl jag fullkomligt i. Att böla om att man är kränkt, som han gör dagarna i ända, är liksom inget argument.
Sen tycker jag det är märkligt (men det visar väl på deras låga intelligens eller att de vill känna sig kränkta) att de inte gör samma sak som bögarna - dvs själva börjar använda ordet om sig och på så vis rycka undan mattan från dem som VILL kränka dem. Nu öppnar de ju dörren på vid gavel genom att kalla allt för rasistiskt. De vill sannolikt gärna bli kränkta. Lägger man upp bollen framför öppet mål så får man väl va beredd på att nån stänker in den i krysset. Hade de istället inte brytt sig och själva använt ordet så hade det varit omöjligt att kränka dem. Men de vill bli kränkta.