Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-04, 15:27
  #1
Medlem
Funderar på att köpa en billig 13tum som present och fastna en med Operativsystemet Google Chrome och det får mig att undra om OS:GC duger att skriva skoluppgifter på och att spela Mincraft?


Eller får man leta vidare tills man hittar en Windows dator?
Citera
2015-01-04, 15:32
  #2
Medlem
VeeJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Funderar på att köpa en billig 13tum som present och fastna en med Operativsystemet Google Chrome och det får mig att undra om OS:GC duger att skriva skoluppgifter på och att spela Mincraft?


Eller får man leta vidare tills man hittar en Windows dator?
Det går inte att spela på Chrome OS. Du kan dock installera Linux på en chromebook där du kan spela det.
Citera
2015-01-04, 16:22
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Funderar på att köpa en billig 13tum som present och fastna en med Operativsystemet Google Chrome och det får mig att undra om OS:GC duger att skriva skoluppgifter på och att spela Mincraft?


Eller får man leta vidare tills man hittar en Windows dator?

Du finner lite mer information här -> (FB) Google lanserar en egen dator - Tråden om Chromebook (Mod)
Citera
2015-01-04, 21:09
  #4
Medlem
alla spel måste funka i google chrome webbläsaren. Typ en läsplatta med tangentbord. Viruskydd är integrerat i. Kanon dator för att surfa. filer du sparar går knappt att hålla reda på, bökigt som tusan med mappar o.s.v
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback