Citat:
Visst är det så. Gnälliga killar finns såklart men de har i alla fall försökt. Kvinnor ska tänka vad som har föranlett till att killen är gnällig. I försvinnande få fall beror det på hans egna bekymmer men oftast är det någon egoistisk kvinna som avsiktligt vägrar sex, vägrar går ner i vikt för att tillfredsställa killen eller beter sig allmän okvinnligt. Feminismen har skadat mycket av människors mentalitet i landet.
I mitt fall beror föraktet främst på att jag för några år sedan blev rejält sviken av en kvinna. Sedan dess har jag aldrig kunnat lita på någon, även om jag vill är jag skeptisk och kan inte förhindra mig själv att tro att hennes syften med relationen är någon annan. Killar ser relationer som något fint, någon att kunna anfötro sig åt och kunna prata om exakt allt med. Paradoxen är att ju mer man öppnar upp sig för en kvinna desto mer tilltro och värde lägger man över hos henne. Något hon ser som svaghet hos killen. Klarar hon inte att ta emot mig med alla mina svagheter så är hon inget att ha.
Och det här har förstört minst en relation eftersom jag inte kunnat lita på kvinnor.
I mitt fall beror föraktet främst på att jag för några år sedan blev rejält sviken av en kvinna. Sedan dess har jag aldrig kunnat lita på någon, även om jag vill är jag skeptisk och kan inte förhindra mig själv att tro att hennes syften med relationen är någon annan. Killar ser relationer som något fint, någon att kunna anfötro sig åt och kunna prata om exakt allt med. Paradoxen är att ju mer man öppnar upp sig för en kvinna desto mer tilltro och värde lägger man över hos henne. Något hon ser som svaghet hos killen. Klarar hon inte att ta emot mig med alla mina svagheter så är hon inget att ha.
Och det här har förstört minst en relation eftersom jag inte kunnat lita på kvinnor.
"Vägrar sex" skulle jag vilja översätta med "inte sugen på sex med just honom". Ser ju runt om mig kompisar som längtar efter närhet/sex, men som inte är sugna på det med sina sambos/makar för att de sårat varandra - jag blir bara less av att se på. Vems felet är skiftar nog.
Banta? Själv är jag noga med vikten, utseendet, hälsan osv. men kan man verkligen kräva att partnern ska banta. Många kvinnor har ju fött barn ... Visst, jag kan tycka att man tar tag i det som inte är hälsosamt, men t ex under barnåren verkar det svårt. Ska kvinnor kräva att män ska gå på gym och bygga muskler för att vara sexiga för dem då?
Jag skulle kunna säga så här:
I mitt fall beror rädslan främst på att jag för några år sedan blev rejält sviken av en man. Sedan dess har jag aldrig kunnat lita på någon, även om jag vill är jag skeptisk och kan inte förhindra mig själv att tro att hans syften med relationen är någon annan. Tjejer ser relationer som något fint, någon att kunna anförtro sig åt och kunna prata om exakt allt med. Paradoxen är att ju mer man öppnar upp sig för en man desto mer tilltro och värde lägger man över hos honom. Något han ser som svaghet hos tjejen. Klarar han inte att ta emot mig med alla mina svagheter så är han inget att ha.
Det är inte så stor skillnad på hur jag och mina tjejvänner känner oss svikna av killar som det du beskriver. Jag tror det mer beror på person än kön, faktiskt.
Dessvärre gör du troligen dig själv en otjänst om du lägger över vissa egenskaper - som att svika i relationer - på kön, då kommer du ju aldrig kunna lite på en tjej igen. Dessutom att bära det med dig till nästa tjej är bara ditt eget fel och inte hennes, klart hon märker det, tyvärr. Ju förr du släpper det desto bättre, det är bara ett skydd nu för att inte bli sårad igen. Ditt val.
Att bära med sig bitterhet är som något slags hämnd på den där förra människan som sårade en, men hen lever ju livets glada dagar medans man själv går omkring där och förstör livet för sig själv. Jag har lärt mig det den hårda vägen.