Citat:
Ursprungligen postat av
Adriadne
Återigen tar du ditt eget patetiska förhållande som måttstock för alla kvinnor

Att din fru inte vill ligga med dig för att du inte gör som hon säger innebär inte att alla kvinnor använder sex som valuta. Själv skulle jag aldrig göra det. Sex har jag för min egen njutnings skull och ingenting annat.
Jag kan lugna dig med att vår relation är trygg och stabil. Jag förklarar bara hur situationen ser ut i allmänhet hos män. Vad gäller sex som valuta:
Det får det värdet som det förtjänar. När en Man kan bevisa för henne att hennes pussy är inte längre är en givande förstärkare för henne önskade beteendet hos dig så tar man bort detta medel. Men för att detta skall fungera så
måste man ställa in denna referensram
innan man ger sig in i ett förhållande.
Citat:
Ursprungligen postat av
confused...
Det är goda snälla män du pratar om nu, såna tjejer använder för kärlek och att ta hand om hus / barn osv om dom inte lyckats fånga en riktig hunk, en top man med högt sexuellt värde. Män du pratar om är tjejer inte genuint kåta på, då använder dom sex som maktmedel och försöker att ha det inte så ofta.
Är det en man med riktigt högt sexuellt värde vill bruden knulla hela tiden.
Sen är man många gånger i en gråzon mellan detta, tjejer använder sex som ett maktspel om du inte är i top skiktet av män , men det är då en dans om dominans, vänder du på steken och nekar henne sex, säger att om hon inte lagar middag ikväll får hon sova på soffan osv och du tar kontroll på denna makt kampen så blir det tvärtom, hon kommer se dig som en stark man och hon blir kåt på dig och du får sex när du vill.
Det brukar jag göra med tjejer som håller på så, slutar upp med att dom med glädje lagar middag till mig, gör tjänster för mig osv och är snälla flickor och deras belöning är att jag knullar dom sen.
Det gäller att veta hur tjejer fungerar, hur relationen kvinna/man ser ut och att vinna makt kampen i förhållandet.
Antingen springer mannen efter kvinnan eller så springer kvinnan efter mannen.
Det är bara en som kan vara ledaren och den dominanta , och det måste vara mannen, mannen måste vara den mentalt starkare, är det kvinnan så dör sexlusten till stor del hon tjejen.
Jag håller med, men du missar att egenskaper från den 'goda snälla mannen' också behövs och det blir lätt att Män går från Män till män. Särskilt gifta män som väljer ett mer komfortabelt liv där man nu tro sig ha försäkran mot förpliktelse och lojalitet från en tjej, kan gå upp några kilo och praktiskt taget låter kvinnor agera befälhavare över deras sexualitet. Ger man sig in i förhållanden/giftermål så tappar man alltid värde.