2015-06-29, 23:35
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag har funderat väldigt ofta och mycket över detta, just eftersom jag läst om det (här på FB t.ex) men jag kan verkligen inte se något maktspel i min nuvarande relation. I tidigare relationer så har jag känt av det, vilket också varit den primära anledningen till att jag gjort slut. Jag vill inte leva mitt liv så. Varken som den som har "makten" eller den som inte har det.

Jag reflekterar ofta över varför jag känner som jag gör för min man och skälen att älska honom är hur många som helst Något maktspel ser jag dock inte.

Men du som också har funderat - hur kan dessa omedvetna maktspel te sig i konkreta exempel? Jag är öppen för att det existerar i mitt förhållande också på ett omedvetet plan men då behöver jag konkreta exempel på hur det kan gå till för jag kan verkligen inte se det.

Om du känt av det i tidigsre relationer och läst om det och är medveten om det så säger jag grattis, då kanske du är en av dom få. Väldigt få som faktiskt analyserar och gör sig medvetna om detta om du ser på befolkningen i helhet.

Dock är det väldigt ovanligt, en väldigt stor majoritet relationer ser inte ut så. Som du märkt själv eftersom även dina tidigare sett ut så.

Konkreta exempel har jag gett flera stycken, Sparkpluggs beskrev några exempel också.
Citera
2015-06-29, 23:37
Medlem
Citat:
Återigen tar du ditt eget patetiska förhållande som måttstock för alla kvinnor Att din fru inte vill ligga med dig för att du inte gör som hon säger innebär inte att alla kvinnor använder sex som valuta. Själv skulle jag aldrig göra det. Sex har jag för min egen njutnings skull och ingenting annat.

Jag kan lugna dig med att vår relation är trygg och stabil. Jag förklarar bara hur situationen ser ut i allmänhet hos män. Vad gäller sex som valuta: Det får det värdet som det förtjänar. När en Man kan bevisa för henne att hennes pussy är inte längre är en givande förstärkare för henne önskade beteendet hos dig så tar man bort detta medel. Men för att detta skall fungera så måste man ställa in denna referensram innan man ger sig in i ett förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Det är goda snälla män du pratar om nu, såna tjejer använder för kärlek och att ta hand om hus / barn osv om dom inte lyckats fånga en riktig hunk, en top man med högt sexuellt värde. Män du pratar om är tjejer inte genuint kåta på, då använder dom sex som maktmedel och försöker att ha det inte så ofta.
Är det en man med riktigt högt sexuellt värde vill bruden knulla hela tiden.

Sen är man många gånger i en gråzon mellan detta, tjejer använder sex som ett maktspel om du inte är i top skiktet av män , men det är då en dans om dominans, vänder du på steken och nekar henne sex, säger att om hon inte lagar middag ikväll får hon sova på soffan osv och du tar kontroll på denna makt kampen så blir det tvärtom, hon kommer se dig som en stark man och hon blir kåt på dig och du får sex när du vill.

Det brukar jag göra med tjejer som håller på så, slutar upp med att dom med glädje lagar middag till mig, gör tjänster för mig osv och är snälla flickor och deras belöning är att jag knullar dom sen.

Det gäller att veta hur tjejer fungerar, hur relationen kvinna/man ser ut och att vinna makt kampen i förhållandet.

Antingen springer mannen efter kvinnan eller så springer kvinnan efter mannen.

Det är bara en som kan vara ledaren och den dominanta , och det måste vara mannen, mannen måste vara den mentalt starkare, är det kvinnan så dör sexlusten till stor del hon tjejen.

Jag håller med, men du missar att egenskaper från den 'goda snälla mannen' också behövs och det blir lätt att Män går från Män till män. Särskilt gifta män som väljer ett mer komfortabelt liv där man nu tro sig ha försäkran mot förpliktelse och lojalitet från en tjej, kan gå upp några kilo och praktiskt taget låter kvinnor agera befälhavare över deras sexualitet. Ger man sig in i förhållanden/giftermål så tappar man alltid värde.
Citera
2015-06-29, 23:38
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Äkta kärlek existerar och den träffar oss en gång i livet. Ärligt talat så känner jag inte igen detta beteende. Vi lever tillsammans och har lika makt i förhållandet. Kontroll är ingenting vi har.

Träffar den oss en gång i livet, och ja hur många relationer och partners har folk i snitt?

Vi slutar på en majoritet, max 1/10 som inte är maktkamper då som jag säger. Om det "träffar en en gång i livet"
Citera
2015-06-29, 23:43
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är fruktansvärt patetiskt, men tyvärr har han rätt. Om du är en av de få kvinnor som verkligen älskar din man för att du tycker att han är en bra person, så är det bara att gratulera.

Jag älskar min man utan omständigheter. Jag älskar honom för hans lojalitet, trohet och ärlighet. Han har ett hjärta av guld. Jag är inte den lättaste att leva med men han är där i gott och ont. Han är attraktiv och smart.

Inga villkor alls förutom att älska honom utan några villkor
Citera
2015-06-29, 23:44
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Jag kan lugna dig med att vår relation är trygg och stabil. Jag förklarar bara hur situationen ser ut i allmänhet hos män. Vad gäller sex som valuta: Det får det värdet som det förtjänar. När en Man kan bevisa för henne att hennes pussy är inte längre är en givande förstärkare för henne önskade beteendet hos dig så tar man bort detta medel. Men för att detta skall fungera så måste man ställa in denna referensram innan man ger sig in i ett förhållande.

Jag håller med, men du missar att egenskaper från den 'goda snälla mannen' också behövs och det blir lätt att Män går från Män till män. Särskilt gifta män som väljer ett mer komfortabelt liv där man nu tro sig ha försäkran mot förpliktelse och lojalitet från en tjej, kan gå upp några kilo och praktiskt taget låter kvinnor agera befälhavare över deras sexualitet. Ger man sig in i förhållanden/giftermål så tappar man alltid värde.

Ja klart dom egenskaper behövs, den balansen är uppenbart väldigt effektiv annars hade det inte varit den som i slutändan varit en del av kakan som tagit oss dit vi är idag i evolutionen.

Denna maktkampen är nästan uteslutande en del av "survival of the fittest" maktkampen är till stor del skapad av kvinnor som tvingar fram den för att känna av styrkan hos sin man. Håller han sig stark osv osv.

Därför dör sexlusten till stor del för tjejen om kvinnan vinner kampen och mannen får knulla så mycket hsn vill iprincip om han cinner den.
Citera
2015-06-29, 23:55
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Om du känt av det i tidigsre relationer och läst om det och är medveten om det så säger jag grattis, då kanske du är en av dom få. Väldigt få som faktiskt analyserar och gör sig medvetna om detta om du ser på befolkningen i helhet.

Dock är det väldigt ovanligt, en väldigt stor majoritet relationer ser inte ut så. Som du märkt själv eftersom även dina tidigare sett ut så.

Konkreta exempel har jag gett flera stycken, Sparkpluggs beskrev några exempel också.

Maktspelet har inte handlat om sex i mina tidigare relationer men däremot om t.ex tolkningsföreträde när det gäller känslor och vad som är rimligt/orimligt, obalans när det gäller vem som älskat vem mest och vad vi varit beredda att uppoffra för varandra och relationen osv. Det är väldigt destruktivt och jag skulle i framtiden hellre vara ensam än att leva i en obalanserad relation igen.
Citera
2015-06-30, 00:00
Medlem
Citat:
Jag har funderat väldigt ofta och mycket över detta, just eftersom jag läst om det (här på FB t.ex) men jag kan verkligen inte se något maktspel i min nuvarande relation. I tidigare relationer så har jag känt av det, vilket också varit den primära anledningen till att jag gjort slut. Jag vill inte leva mitt liv så. Varken som den som har "makten" eller den som inte har det.

Jag reflekterar ofta över varför jag känner som jag gör för min man och skälen att älska honom är hur många som helst Något maktspel ser jag dock inte.

Men du som också har funderat - hur kan dessa omedvetna maktspel te sig i konkreta exempel? Jag är öppen för att det existerar i mitt förhållande också på ett omedvetet plan men då behöver jag konkreta exempel på hur det kan gå till för jag kan verkligen inte se det.

Makt är inte någon särskilt handling som du/andra utövar. Oavsett om du vill basera din relation på "makt" eller inte är oväsentligt; Det är redan i spel från ert första möte. När du säger att det inte existerar något maktspel er emellan så betyder det i praktiken inte en avsaknad av maktspel, utan att du är nöjd med den dynamik som ni har. Att du uppfattar att kontrollen är i balans. För de som vill utöva makt över andra är det naturligtvis nödvändigt att det sker indirekt och 'rättvist'(Jag säger inte att så är fallet i din relation). Karikatyren som dominerar och i detalj styr är(särskilt idag) ineffektiva.
Senast redigerad av Sparkplugg 2015-06-30 kl. 00:03.
Citera
2015-06-30, 00:28
Medlem
Tjejer är absolut intresserade av sex. Men dom är det med en väsentligt mindre skara killar än tvärtom och under mycket mer specifika, individuella förutsättningar.
Citera
2015-06-30, 01:36
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
tycker det säger en hel del faktiskt att jag rtunkar hela dagarna. du får gärna hitta en tjej som gör detsamma! jag tror nog att om vi gör någon slags enkät så kan vi hitta typ, mer än tiodubbelt så många killar som runkar varje dag, än vad det finns tjejer som onanerar.

Jag vågar påstå att du har ganska dålig koll på hur tjejer fungerar.
Citera
2015-06-30, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shyvana
Jag vågar påstå att du har ganska dålig koll på hur tjejer fungerar.

Ja. närmaste jag kommer tjejer är på flashback. så att det där är inget nytt! våga på du! jag väntar!!!
Senast redigerad av avishaman 2015-06-30 kl. 01:44.
Citera
2015-06-30, 01:40
Medlem
Brandaos avatar
Det är dom visst det men inte bara sex utan känslor också. Ger du en tjej känslor så ska du se på bullar.
Citera
2015-06-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CDisciple
Tjejer är absolut intresserade av sex. Men dom är det med en väsentligt mindre skara killar än tvärtom och under mycket mer specifika, individuella förutsättningar.

What?

Du motsäger dig själv.

Det är typ som att säga att man är intresserade av att se på fotboll men så kollar man bara VM finalen vart fjärde år.

Då är man inte intresserad av fotboll helt enkelt.

Jag kan förstå att begreppet "intresse för sex" är delvis en tolkningsfråga och jag anser att du tolkar det fel.

Tjejer är generellt ointresserade av sex varför brad pitt krävs för att höja intresset tillräckligt för att hon ska gå med på det.
Senast redigerad av speenns 2015-06-30 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in