2015-01-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är som att äta pizza, vissa vill äta det varje dag, vissa vill äta det 1/vecka, vissa vill äta det 1/månad, vissa vill äta det 1/år. Om en kvinna vill äta pizza 1/vecka men pizzan inte smakar bra (det är en dålig upplevelse) då vill hon inte äta det längre utan ställer bara upp 1/månad för att mannen tjatar eller att hon får betalt.

Det flesta kvinnor (ungefär 85% enligt mina obervationer) är inte sugna på pizza (sex) oftare än 1/vecka.
Oh ok, så du har ändrat din tes nu helt plötsligt? Kvinnor är trots allt intresserade av sex? Dvs de är inte asexuella som du förespråkade?
Citera
2015-01-06, 11:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Oh ok, så du har ändrat din tes nu helt plötsligt? Kvinnor är trots allt intresserade av sex? Dvs de är inte asexuella som du förespråkade?

Jag har aldrig sagt att kvinnor är asexuella jag har sagt att,

a) 10% av kvinnorna vill ha sex varje dag.

b) 45% av kvinnorna vill ha sex 1/vecka-1/månad.

c) 45% av kvinnorna vill ha sex 3-4 gånger/år.

Hur mycket sex kvinnan vill ha beror på hur snygg hon är.
Citera
2015-01-06, 11:49
Medlem
Citat:
Du använder det som argument för rationaliseringen "bara för att du gillar X, så betyder det inte att alla kvinnor gillar X, jag är kvinna och jag gillar inte X, alltså har du fel". Det kanske stämmer för män men det stämmer inte för kvinnor därför att alla kvinnor kvinnor följer samma logik. Till exempel titta på kläder, varje säsong är det en nytt kläd-mode, då köper i princip alla kvinnor ungefär samma kläder. Det beror inte på att kvinnor gillar kläderna utan för att kvinnors logik säger att det är viktigt att vara trendig. När det kommer till sex är det kvinno-logik att man väljer en man som är bra i sängen för att man vill ha en bra upplevelse. Om man inte kan få en bra upplevelse så går kvinnor hellre utan sex. Män tycker att dåligt sex är bättre än inget sex, kvinnor tycker att sexet måste vara bra annars är det bättre att inte ha sex alls.

Vanliga anledningar till att kvinnor inte vill ha sex med dig/er (annat än att de är frigida),

- Du är inte rolig att ha sex med.
- Du är inte spännande.
- Du är inte sexuellt upphetsande.
- Att ha sex med dig är inte fysiskt njutbart.

Det måste finnas minst 1 faktor för att kvinnan ska vilja ha sex.

Här är ett exmpel på dåligt sex, https://www.youtube.com/watch?v=uWalH3hnCyY ni kan se att det är inte roligt/spännade/upphetsande/skönt för kvinnan. Hon kommer inte att vilja ha sex med den mannen igen.

Det här är upphetsande och spännade sex för vanliga kvinnor, https://www.youtube.com/watch?v=POEUgs1Shqw mannen är spännande, det är upphetsande att vara en undergiven sekreterare för att det är en spännande situation. Den här mannen kommer kvinnan att vilja ha mycket sex med.
Jag sa: du säger saker som "ingen kvinna gillar vanilj-sex" (som exempel, det finns även en hel del exempel på "alla kvinnor" också). Jag sa även att du försöker föra någon form av talan för alla människor av kvinnligt kön.

Du sa: nej jag säger inte att alla kvinnor (osv).

Jag visar exempel som svart på vitt visar att det är precis det du gjort.

Här undviker du det och börjar dra en lång harang om annat, helt utan insikt i att bevisen jag lagt rakt framför näsan på dig stämmer.

Förövrigt gillar jag sex i varierad form, däribland vanilj-sex. Det finns fler kvinnor som gör det. Således kan du inte häva ur dig att ingen kvinna gillar vanilj-sex. Återigen, du kan inte föra andras talan.
Senast redigerad av champinjonstuvning 2015-01-06 kl. 11:53.
Citera
2015-01-06, 11:53
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att kvinnor är asexuella jag har sagt att,

a) 10% av kvinnorna vill ha sex varje dag.

b) 45% av kvinnorna vill ha sex 1/vecka-1/månad.

c) 45% av kvinnorna vill ha sex 3-4 gånger/år.

Hur mycket sex kvinnan vill ha beror på hur snygg hon är.

Citat:
Du rationaliserar bara för att du inte vill acceptera att kvinnor generellt inte är intresserade av sex.

Citat:
Jag är kvinna så ja jag har kvinnliga vänner och bekanta i princip alla har 0 intresse för sex.

Citat:
Jag är intresserad av sex men jag är ett undantag. Hur många kvinnor känner du som har lagt upp filmer på porr-sidor?

Citat:
Ungefär 85% av kvinnorna är inte intresserade av att ha sex med män.

Citat:
Det bevisar att kvinnor inte är intresserade av sex, för om man är intresserad av något så sysslar man med det.

Citat:
Det är exakt så det funkar, antingen är en kvinna ett "sexfreak" eller så är hon frigid, det finns inget mellan-läge med "vanliga kvinnor" som gillar att ha vanilj-sex ofta, för ingen kvinna tänder på vanilj-sex.

Ganska säker att det är det du förespråkat de senaste 5 sidorna i tråden.
Senast redigerad av almightyjew 2015-01-06 kl. 11:55.
Citera
2015-01-06, 12:02
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champinjonstuvning
Jag sa: du säger saker som "ingen kvinna gillar vanilj-sex" (som exempel, det finns även en hel del exempel på "alla kvinnor" också). Jag sa även att du försöker föra någon form av talan för alla människor av kvinnligt kön.

Du sa: nej jag säger inte att alla kvinnor (osv).

Jag visar exempel som svart på vitt visar att det är precis det du gjort.

Här undviker du det och börjar dra en lång harang om annat, helt utan insikt i att bevisen jag lagt rakt framför näsan på dig stämmer.

Förövrigt gillar jag sex i varierad form, däribland vanilj-sex. Det finns fler kvinnor som gör det. Således kan du inte häva ur dig att ingen kvinna gillar vanilj-sex. Återigen, du kan inte föra andras talan.

1) Det är ingen kvinna som gillar vanilj-sex. För det är inte roligt/spännade/upphetsande/skönt.

2) Du är inte kvinna, du är en butthurt fulgubbe som försöker rationalisera att kvinnor inte gillar att ha sex med dig.

Citat:
Ganska säker att det är det du förespråkat de senaste 5 sidorna i tråden.

Det är enligt min standard, jag vill ha sex 2-3 gånger om dagen, då är en kvinna som vill ha sex 1/vecka helt asexuell. Så är det enligt mäns standard också.
Citera
2015-01-06, 12:14
Medlem
Citat:

Det är enligt min standard, jag vill ha sex 2-3 gånger om dagen, då är en kvinna som vill ha sex 1/vecka helt asexuell. Så är det enligt mäns standard också.
There we go! Inte så farligt att erkänna det.
Citera
2015-01-06, 12:17
Medlem
Citat:
1) Det är ingen kvinna som gillar vanilj-sex. För det är inte roligt/spännade/upphetsande/skönt.

2) Du är inte kvinna, du är en butthurt fulgubbe som försöker rationalisera att kvinnor inte gillar att ha sex med dig.

Jag har en fitta och är i 30-års åldern. Du kan inte ta att du har fel.

Jag: jag gillar vanilj-sex och jag är kvinna
Du: ingen kvinna gillar vanilj-sex
Jag: jag gillar som sagt vanilj-sex, och är kvinna
Du: Du är en fulgubbe

Jag lämnar det därhän.
Citera
2015-01-06, 12:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
There we go! Inte så farligt att erkänna det.

Erkänna vad? Jag tänker inte skriva i varje inlägg att "det finns kvinnor som vill ha sex 1/vecka" om en kvinna inte vill ha sex minst 1/dag så gillar hon inte sex. Det spelar ingen roll i praktiken om en kvinna villl ha sex 1/vecka, 1/månad, 1/år hon är fortfarande asexuell enligt mäns standard.

Citat:
Ursprungligen postat av champinjonstuvning
Jag har en fitta och är i 30-års åldern. Du kan inte ta att du har fel.

Jag: jag gillar vanilj-sex och jag är kvinna
Du: ingen kvinna gillar vanilj-sex
Jag: jag gillar som sagt vanilj-sex, och är kvinna
Du: Du är en fulgubbe

Jag lämnar det därhän.

1) Vanilj-sex är inte sexuellt för kvinnor, det är som att säga att "jag är kvinna och gillar att ha sex med cyklar", om jag då säger "ingen kvinna gillar att ha sex med cyklar av anledning x,y,z" så säger du "bara för att du inte gillar att ha sex med cyklar kan du inte tala för alla kvinnor, jag är kvinna och gillar at ha sex med cyklar".

2) Om kvinnor gillar vanilj-sex varför har de inte sex oftare? Varför har de inte sex med fler partners? Kvinnor kan få vanilj-sex när som helst ändå tackar kvinnor nej till det när män erbjuder det.
Senast redigerad av Babianen 2015-01-06 kl. 12:22.
Citera
2015-01-06, 12:29
Medlem
Citat:
Erkänna vad? Jag tänker inte skriva i varje inlägg att "det finns kvinnor som vill ha sex 1/vecka" om en kvinna inte vill ha sex minst 1/dag så gillar hon inte sex. Det spelar ingen roll i praktiken om en kvinna villl ha sex 1/vecka, 1/månad, 1/år hon är fortfarande asexuell enligt mäns standard.
Haha if you say so...
Citera
2015-06-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Jag kommer få mängder av idioter mot mig i samband med denna trådstart men det skiter jag i. Jag vill gå på djupet och ta reda på varför det är så här.

Jag hävdar bestämt att tjejer nästintill inte är intresserade av sex, är de intresserade av en kille så är det primärt för andra skäl än för sexet. Det kan vara att hon får saker av killen eller nåt annat och i utbyte ger hon sex. Jag säger ger för att killen aldrig får sex i den mängd som han egentligen skulle vilja ha. Jag har provat att fråga tjejer rakt ut om de vill ha sex eller följa med mig hem och mysa, inte ett enda jakande svar har jag fått. Varken på internet eller i verkligheten.

Nu tittar vi på bögarna. Där kan killar fråga rakt ut till den andra killen (trots att han är okänd för den som frågar) om han vill ha sex eller följa med hem och mysa. Svaret blir antingen ja eller nej. Ser vi statistiken för antal partners som homosexuella killar har så är det i snitt hundratal vi pratar om. Under en livstid kan det röra sig om 500 till en bit över 1000 partner. Det råder inga tvivel om att flaskhalsen är tjejerna som visar på ett starkt ointresse för sex.

Med bögarna som underlag så innebär det att om tjejer inte var en sådan flaskhals skulle varje heterokille snitta lika många partner som bögarna. Säg nu inte att tjejerna skulle betraktas som horor om de följde med hem, för det skulle ingen frisk kille säga, i alla fall inte öppet.

Jag räknar inte med några ärliga svar utan ser hellre på hur världen faktiskt ser ut och hur könen skiljer sig åt. Homosexuella killar badar i sex medan heterosexuella killar blockeras pga tjejers ointresse. Detta är sjukt uppenbart och ändå sitter feminister och fula misslyckade tjejer och förnekar detta. Är man intresserad av något så ser man till att utöva det så ofta man får chansen. Har jag fel?

Vad är alternativen för oss som gillar sex? Köpesex är ju förbjudet och tjejer är ointresserade. Vad kan man göra för att ha snabb och enkel tillgång till sex?
Snabb tillgång innebär tillgång till sex inom 30 min, för att exemplifiera.
Varför är tjejer ointresserade av sex? Tycker man att sex är obekvämt?
Varför säger tjejen att killen är "creepy" (klassiska fjortisordet hos svenska tjejer) när han frågar om sex, men aldrig när bögar frågar varandra om sex? Bögarna är lika okända för varandra och har ändå sex med varandra men när det kommer till tjejer så försvarar de deras ointresse för sex med att de inte känner killen.

Jaa, vart ska man börja?
Först och främst ÄR tjejer lite mindre kåta en killar naturligt, förutom en vecka i månaden då sexdriften är lika stark som hos män. Sen är de ju oxå en vecka i månaden då tjejen har mens vilket är ungefär 1/4 av hennes mogna liv då hon inte kan ha sex o därför säger nej. Sen är de ju olika hur sexuellt aktiva alla är, vissa är kåtare än andra.
Vissa tjejer gillar inte killar utan är lesbiska, eller asexuella, vilket får antalet tjejer som vill ligga me dig att minska ännu mer.
Vissa tjejer vill vänta me att ha sex till efter de gift sig eller tills de träffat "den rätta"
En hel del tjejer är nog för blyga för att våga ha sex me vem som helst eller överhuvudtaget.
Eller så finner hon inte dig attraktiv.
Hon kanske har en partner o inte vill vara otrogen eller ligga me någon annan.
Hon kanske e försiktig o vill inte vill riskera att bli våldtagen.
Hon kanske e upptagen med annat?
Hon kanske föredrar att onanera, vilket inte skulle vara så konstigt efter som att en hel del tjejer säger att de inte får orgasmer när de har sex me en kille
Hon kanske har en hel del killar efter sig som vill ligga med henne o hon börjar kanske tröttna på att allt ALLTID ska handla om sex
Hon kanske känner sig kränkt för att ingen är intresserad av hennes personlighet
Hon kanske inte vill ligga me för många för hon e rädd att få könssjukdomar
Finns säkert många fler anledningar till att inte ha sex men de e de jag kommer på just nu.

Men den främsta anledningen till att tjejer inte har lika mycket sex som killar är nog de du redan sagt själv.
Du säger att bara sjuka killar kallar en tjej för hora om hon ligger med för många. Det är sant, de e sjuka, men de e en hel del av dem, o de här tjejerna bryr sig av någon anledning om va folk tycker. De e inte heller bara män som kallar kvinnor slampor o horor utan andra kvinnor oxå. Tjejer har hört hela sina liv hur killar är dumma o bara ute efter sex o att de e något dåligt, hur tror du tjejerna skulle reagera på de? Kasta sig in i deras armar? Nej. Tjejer är tillbakadragna för att vi blir beordrade att va de. De tjejer som inte är så blir utsatta.
Jag har hela mitt liv hört (speciellt bland ungdomar) killar som skrattar o drar skämt om flickor som legat me killar.
Jag tycker synd om flickor som håller tillbaks sin sexlust även fast de hellre hade legat runt.

Dessutom är allt rätt överflödigt, varför så mycket sex? Varför gillar alla killar sex så mycket? Har de inget annat i sitt liv de tycker om att prata om o spendera sin tid me?

Och jag förstår inte riktigt varför du TS tycker att det är så så dåligt att tjejer inte är lika sexuellt aktiva som killar?
Citera
2015-06-20, 19:20
Medlem
Shyvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepingBeauty99
Först och främst ÄR tjejer lite mindre kåta en killar naturligt, förutom en vecka i månaden då sexdriften är lika stark som hos män.

Snälla, referera till dagsaktuell forskning och vilken källa du använder här?

Tycker att ämnet är väldigt intressant. ALLA mina kvinnliga vänner har en starkare sexlust än sina män, enligt dem själva. Och då talar vi om unga kvinnor.
Citera
2015-06-20, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shyvana
Snälla, referera till dagsaktuell forskning och vilken källa du använder här?

Tycker att ämnet är väldigt intressant. ALLA mina kvinnliga vänner har en starkare sexlust än sina män, enligt dem själva. Och då talar vi om unga kvinnor.

Är samma för mig, har haft starkare sexlust än både min nuvarande och mina förra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in