Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-02, 14:47
  #1
Medlem
Hejsan!

Är på jakt efter snygg inredning inspirerat av 60 och 70-talet. Tycker det är svårt att hitta till bra priser och skulle verkligen uppskatta alla tips jag kan få!
Jag kan ju inte vara ensam om att tycka om den stilen.
Citera
2015-01-02, 15:18
  #2
Medlem
Vad menar du med bra priser? En klassiker som fortfarande känns fräsch (speciellt i ljusa träslag men kanske mindre så i mörkbrunt med rottingdörrar) är ju Dux Avanti. Underbart hyllsystem som gjordes för att användas. Kvalitet in i minsta detalj och kan får för några tusen.

Annars generellt Kolla Blocket efter Dux, Bruno Matson och annat så ser du att du får mycket för pengarna. Kolla bara skicket, köp bra skick. Tycker även Ekornes Stressless m fl är fina.

IKEA är inget att ha i de här årgångarna. Likaså är soffor och sängar slut efter så många år så det är väl lampor och förvaringsmöbler som gäller.
Citera
2015-01-02, 15:47
  #3
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madeoutofglue
Hejsan!

Är på jakt efter snygg inredning inspirerat av 60 och 70-talet. Tycker det är svårt att hitta till bra priser och skulle verkligen uppskatta alla tips jag kan få!
Jag kan ju inte vara ensam om att tycka om den stilen.
scoopa på secondhand. Hittat flera hyllor och skrivbord med 50-60tals tema. sitter vid ett skrivbord just nu som har funnits på 2-hand, rymdmöbel anser jag, 4 lådor och 1 skåp, skrivbord med skjutbänk (prima för laptop) och 3 hyllplan varav 1 med 3 förvaringslådor, funkis...

Gör inbrott i övergivna lägenhetsområden så kanske-kanske du har tur och hittar handtag och dylikt i nyskick från 60-70-80 tal-stil! Inte för att jag tycker det är särskilt coolt att förstöra sådan mark.
Citera
2015-01-03, 16:05
  #4
Medlem
proxyLains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madeoutofglue
Hejsan!

Är på jakt efter snygg inredning inspirerat av 60 och 70-talet. Tycker det är svårt att hitta till bra priser och skulle verkligen uppskatta alla tips jag kan få!
Jag kan ju inte vara ensam om att tycka om den stilen.

2nd hand är det som gäller.
Blocket är ganska dyrt, skulle rekomendera dig att hålla utkik i 2nd hand butiker som säljer möbler.
Ensam är du verkligen inte, vilket tyvärr märks på priserna som skjutit i höjden. Har la iofs börjat normaliseras lite nu iaf kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback