2016-03-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag snackar om general elections nu. South Carolina till exempel har inte en demokratisk presidentkandidat vunnit sedan Carter har jag för mig, alltså på 40 år ungefär. Inte ens Obama lyckades vinna dessa södra stater i 2008 i det stora valet. Primaries spelar ju ingen roll, det är ju general elections som är avgörande.

Hillary Clinton vinner alltså republikanska stater/röda stater som hon INTE kommer vinna i ett general election eftersom republikanerna dominerar i Södern. Det är bara minoriteter som röstar på Demokraterna i ställen som Louisiana och South Carolina.

Jag hittar till skillnad från andra inte mina fakta i röven.

Bill Clinton vann Louisiana, Arkansas, South Carolina och Tennessee i presidentvalet 1992.

Bill Clinton vann Mississippi, Arkansas, Kentucky och Florida i presidentvalet 1996.

Bill Clinton har visat att rednecksen kan fås att rösta på Demokraterna och han kommer ta hand om kandidaturen i dessa stater på egen hand, vilket han visat redan i primärvalen. Det finns ingen levande amerikansk politiker som är skickligare än Bill Clinton på att kampanja och slå ur underläge.
Citera
2016-03-06, 18:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu har FBI tydligen gått igenom Hillary Clintons mejl och man hittade tydligen absolut ingenting som var kriminellt från hennes håll, det enda som var "udda" var att det var lite mer lurendrejeri mejl i stil med afrikanska prinsar osv.

Citat:
The only thing remotely noteworthy was a fairly average rate of phishing scams. Fortunately, under Hillary’s bold leadership, the State Department staff were savvy enough not to click the link from the Prince of Zaire offering to give you your shocking inheritance of a million dollars if you just give him your credit card information. Diplomacy, baby!

http://reverbpress.com/justice/what-the-fbi-found-in-hillarys-email-server-will-really-piss-republicans-off/
Citera
2016-03-06, 18:48
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu har FBI tydligen gått igenom Hillary Clintons mejl och man hittade tydligen absolut ingenting som var kriminellt från hennes håll, det enda som var "udda" var att det var lite mer lurendrejeri mejl i stil med afrikanska prinsar osv.

http://reverbpress.com/justice/what-the-fbi-found-in-hillarys-email-server-will-really-piss-republicans-off/
Du missförstår texten. Det finns inga tecken på att någon försökt hacka hennes server, och det är ju bra men det hindrar inte att det kan ha varit olagligt för henne att hantera mailen på det här sättet. Den utredningen ska vara klar om 6-8 veckor.
Citera
2016-03-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag hittar till skillnad från andra inte mina fakta i röven.

Bill Clinton vann Louisiana, Arkansas, South Carolina och Tennessee i presidentvalet 1992.

Bill Clinton vann Mississippi, Arkansas, Kentucky och Florida i presidentvalet 1996.

Bill Clinton har visat att rednecksen kan fås att rösta på Demokraterna och han kommer ta hand om kandidaturen i dessa stater på egen hand, vilket han visat redan i primärvalen. Det finns ingen levande amerikansk politiker som är skickligare än Bill Clinton på att kampanja och slå ur underläge.

Då var det inte South Carolina utan någon annan delstat i södern som inte hade vunnits av en demokratisk presidentkandidat sedan Carter i general election.

Och nej, Hillary Clinton kommer inte vinna dessa röda stater förutom Arkansas oavsett hur mycket Bill Clinton kampanjar där nere. Det har hänt mycket på 20-24 år.
Citera
2016-03-06, 21:53
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Jag snackar om general elections nu. South Carolina till exempel har inte en demokratisk presidentkandidat vunnit sedan Carter har jag för mig, alltså på 40 år ungefär. Inte ens Obama lyckades vinna dessa södra stater i 2008 i det stora valet. Primaries spelar ju ingen roll, det är ju general elections som är avgörande.

Hillary Clinton vinner alltså republikanska stater/röda stater som hon INTE kommer vinna i ett general election eftersom republikanerna dominerar i Södern. Det är bara minoriteter som röstar på Demokraterna i ställen som Louisiana och South Carolina. Det som också är intressant att voter turn out (antalet röstande) har gått ner betydligt i de delstater Hillary Clinton har vunnit medan voter turn out har slagit rekord och varit högre än 2008 i de delstater Sanders har vunnit.

Hillary Clinton är en usel kandidat och demokratiska väljare känner inget engagemang för henne. Ställs hon mot Trump lär hon bli krossad.
Det här var intressant, har du ngn länk?
Citera
2016-03-06, 22:05
Medlem
Continental Ops avatar
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/

Två sista pollarna för Michigan ser inget vidare ut för Sanders tyvärr. Det där är ju en stat han måste vinna, precis som Massachusetts var.

Mitt intryck är att hans "momentum" har stannat av. Han har ju noll mediacoverage på storkanalerna och tyvärr tycker jag han är lite som en repig skiva när han väl blir intervjuad.
Citera
2016-03-06, 22:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/president/

Två sista pollarna för Michigan ser inget vidare ut för Sanders tyvärr. Det där är ju en stat han måste vinna, precis som Massachusetts var.

Mitt intryck är att hans "momentum" har stannat av. Han har ju noll mediacoverage på storkanalerna och tyvärr tycker jag han är lite som en repig skiva när han väl blir intervjuad.

Med tanke på att MSM vägrade att ta upp att han ens van i Kansas så är det tyvärr kört att hoppas att nyhetsmedia är till hans hjälp.
Citera
2016-03-06, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på att MSM vägrade att ta upp att han ens van i Kansas så är det tyvärr kört att hoppas att nyhetsmedia är till hans hjälp.
Påhitt eller offerkofta?
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Kansas+sanders&tbm=nws&tbs=qdr:d
Tiotusentals artiklar från alla möjliga media
Citera
2016-03-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Påhitt eller offerkofta?
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Kansas+sanders&tbm=nws&tbs=qdr:d
Tiotusentals artiklar från alla möjliga media

Såg du ens dagens tidningar i USA? Snackas bara om Republikanerna och Hillary Clinton. Kanske en rad om Sanders.

Han får dessutom ingen tv-tid alls. De rapporterade inte att han vann Kansas med 68% som exempel. Däremot när Hillary vinner stort så visar dem alla siffror direkt. Man kan ju lugnt säga att han inte är någon favorit i corporate media där borta.
Citera
2016-03-06, 23:12
Bannlyst
Citat:
Såg du ens dagens tidningar i USA? Snackas bara om Republikanerna och Hillary Clinton. Kanske en rad om Sanders.
Ja, jag såg.
Du ljuger.
Citat:
Han får dessutom ingen tv-tid alls. De rapporterade inte att han vann Kansas med 68% som exempel. Däremot när Hillary vinner stort så visar dem alla siffror direkt. Man kan ju lugnt säga att han inte är någon favorit i corporate media där borta.
Han får oproportionell mycket tid sett till hans odds, som är 40 gånger sämre än Hillarys.
Ja, han vann Kanvas. Och Rubio vann Puerto Rico. Men alla utfall är inte lika viktiga. Hillary går som tåget och leder i samtliga viktiga delstater. Så är det.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-03-06 kl. 23:17.
Citera
2016-03-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ja, jag såg.
Du ljuger.

Han får oproportionell mycket tid sett till hans odds, som är 40 gånger sämre än Hillarys.
Ja, han vann Kanvas. Och Rubio vann Puerto Rico. Men alla utfall är inte lika viktiga. Hillary går som tåget och leder i samtliga viktiga delstater. Så är det.

Spelar ingen roll om Hillary leder i alla delstater. Hon ledde även i Minnesota, Colorado, Oklahoma, Iowa och nu Kansas men det försprånget åt han upp som en fisk och gick och vann i dessa stater.
Citera
2016-03-07, 00:30
Bannlyst
Citat:
Spelar ingen roll om Hillary leder i alla delstater. Hon ledde även i Minnesota, Colorado, Oklahoma, Iowa och nu Kansas men det försprånget åt han upp som en fisk och gick och vann i dessa stater.
Japp, och förlorade i resterande 10. Varför blir det annorlunda nu? Han kommer att vinna 30-40%, that's it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in