2016-04-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Eftersom man inte får sitta i mer än två perioder så skulle inte en sådan vicepresident kunna uppfylla en vicepresidents viktigaste funktion. Men han skulle kunna göra en Calle Bildt (= job rotation med Hillary).

Undantag i krigstid har jag för mig. Stämmer det?
Citera
2016-04-25, 16:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Undantag i krigstid har jag för mig. Stämmer det?

Inga undantag. Att Roosevelt kunde bli framröstad fyra gånger, berodde på att man inte införde amendment #22 förrän 1951. Innan dess vara det bara en "tradition" att inte sitta i mer än två perioder, för att George Washington m.fl. hade gjort så.
Citera
2016-04-28, 08:32
Medlem
De sa på nyheterna att Sanders kanske blir en oberoende kandidat, men hur troligt är det att han splittrar partiet?
Citera
2016-04-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
De sa på nyheterna att Sanders kanske blir en oberoende kandidat, men hur troligt är det att han splittrar partiet?

Källa? Sanders har ju sagt att han INTE kommer köra som en oberoende kandidat om han förlorar primärvalet utan att han kommer stå bakom Hillary mot valfri republikan.
Citera
2016-04-28, 17:18
Medlem
Snapcounts avatar
Tydligen skall det vara en premiär på Cannes film festival om herr och fru Clinton : Clinton cash

Det skall vara en föga smickrande dokumentär.
Om hur paret har fyllt sina egna plånböcker, genom att sälja sig till högstbjudande..

-Clinton Cash investigates how Bill and Hillary Clinton went from being “dead broke” after leaving the White House to amassing a net worth of over $150 million, with $2 billion in donations to their foundation, wealth accumulated during Mrs. Clinton’s tenure as Sec. of State through lucrative speaking fees and contracts paid for by foreign companies and Clinton Foundation donors.

Finns även trailer på länken : http://www.breitbart.com/video/2016/04/28/watch-trailer-clinton-cash-movie-premiering-cannes/

"Antar" att den dyker upp på TV4 då i höst, i objektivitetens namn i.o.m den kritiska Trump dokumentären som visades..
Citera
2016-05-01, 03:43
Medlem
Politice-Rectams avatar
Av unga arga vita män, som är demokrater, röstar fyra femtedelar på Sanders, och av svarta röstar fyra femtefelar på Clinton. Vad kan detta svartas förkärlek för Clinton bero på?

Högutbildade blir allt vänsterliberalare. Av personer med doktorandexamen är 54 % vänsterliberala och 24 % högerkonservativa. http://www.npr.org/2016/04/30/475794063/why-are-highly-educated-americans-getting-more-liberal
Citera
2016-05-01, 07:33
Medlem
Citat:
amendment #22
Gäller den på Livstid eller?
Skulle Wild Bill Clinton kunna bli VP
Citera
2016-05-01, 11:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben

Om jag mins rätt så gäller den på livstid, ingen tidigare president skall kunna ha chansen att kunna bli president igen oavsett situation.

Men jag kan minnas det helt fel.
Citera
2016-05-01, 12:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben

Den gäller i minst fyra år.

Jorå, den gäller såklart på livstid, annars vore lagen meningslös.

Eller, skulle man kunna säga, den gäller tills de får för sig att skita i den. Precis som de har gjort t.ex. med grundlagen om att presidenten ska vara natural born.

Citat:

Bill som VP till Hillary? Bevare mig!
Citera
2016-05-01, 12:54
Medlem
Citat:
Bill som VP till Hillary? Bevare mig!
Nja Bill Clinton är väll fortfarande rätt populär som person och hans Presidenttid anses väll som lyckad?
Fast egenligen är det rätt märkligt med amendment #22 lite som Miljöpartiet i Sverige (Språkrören får väll bara sitta ...6 år eller nått sånt)
Nått liknande gäller ju inte för senatorer, dom dör ju ibland på posten i runt 90 års ålder
Citera
2016-05-01, 15:07
Medlem
Returpappers avatar
Och Chelea Clinton som justitieminister och Monica Lewinsky som utbildningsminister. Nää det blir inget av med det, Hillary blir säkert kandidat men utslagen av Trump för Sanders väljare har fått nog av den löjliga president familjen.
Citera
2016-05-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Källa? Sanders har ju sagt att han INTE kommer köra som en oberoende kandidat om han förlorar primärvalet utan att han kommer stå bakom Hillary mot valfri republikan.
TV 4 nyheterna, den personen som är reporter därifrån. Den personen borde känna till det om det är som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in