Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Hennes make, Bill Clinton, vann faktiskt ett antal sydstater när han blev president 1992 (och även ett fåtal vid omvalet 1996) så man kan väl gissa att han får sköta det mesta av kampanjarbetet i sydstaterna på egen hand.
Jag snackar om general elections nu. South Carolina till exempel har inte en demokratisk presidentkandidat vunnit sedan Carter har jag för mig, alltså på 40 år ungefär. Inte ens Obama lyckades vinna dessa södra stater i 2008 i det stora valet. Primaries spelar ju ingen roll, det är ju general elections som är avgörande.
Hillary Clinton vinner alltså republikanska stater/röda stater som hon INTE kommer vinna i ett general election eftersom republikanerna dominerar i Södern. Det är bara minoriteter som röstar på Demokraterna i ställen som Louisiana och South Carolina. Det som också är intressant att voter turn out (antalet röstande) har gått ner betydligt i de delstater Hillary Clinton har vunnit medan voter turn out har slagit rekord och varit högre än 2008 i de delstater Sanders har vunnit.
Hillary Clinton är en usel kandidat och demokratiska väljare känner inget engagemang för henne. Ställs hon mot Trump lär hon bli krossad.