2016-03-05, 01:11
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Tror du att dessa äckliga vita människor röstar i demokraternas primärval?

Ska man prata miljöskador så bör man prata om en konkret miljöskada. Abstrakta miljöskador som ingen någonsin sett eller ens hört talas om väcker inget engagemang. Litet tips.
Givetvis menar jag inte att han ska snacka om abstrakta skador, det är jag som uttrycker mig abstrakt, han ska snacka om So Cal Gas, Flint, BP etc.
Citera
2016-03-05, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Givetvis menar jag inte att han ska snacka om abstrakta skador, det är jag som uttrycker mig abstrakt, han ska snacka om So Cal Gas, Flint, BP etc.

Det enda storföretaget du tar upp är BP, och de betalade åtminstone en del för det.
Citera
2016-03-06, 04:15
Medlem
Bernie Sanders vinner i Kansas, 68%-32%(!!!).

Rapporteras inget om dessa siffror på mainstream media men är inte detta en riktig blow out win?

Hillary Clinton vinner överlägset i Louisiana, men det är inte många stater i södern kvar. Florida, North Carolina och Mississippi är kvar, sedan återstår städer med vit majoritetsbefolkning och låg minoritetsbefolkning. Varför har media redan räknat ut Bernie Sanders? De uppkommande staterna passar hans demografi vita white collar och vita, unga akademiskt utbildade. Tänk på delstater som Michigan, Washington DC, Maryland, New Mexico, California, NY, Ohio, Maine etc.

Hillary Clinton kommer inte ha det lätt. Folk trodde hon skulle rida ut nomineringen efter 2-3 delstater men detta är långt ifrån klart.
Citera
2016-03-06, 05:43
Medlem
Sanders vinner caucus states. De större staterna kör riktiga val vilket verkar gynna Clinton.
Citera
2016-03-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bernie Sanders vinner i Kansas, 68%-32%(!!!).

Rapporteras inget om dessa siffror på mainstream media men är inte detta en riktig blow out win?

Hillary Clinton vinner överlägset i Louisiana, men det är inte många stater i södern kvar. Florida, North Carolina och Mississippi är kvar, sedan återstår städer med vit majoritetsbefolkning och låg minoritetsbefolkning. Varför har media redan räknat ut Bernie Sanders? De uppkommande staterna passar hans demografi vita white collar och vita, unga akademiskt utbildade. Tänk på delstater som Michigan, Washington DC, Maryland, New Mexico, California, NY, Ohio, Maine etc.

Hillary Clinton kommer inte ha det lätt. Folk trodde hon skulle rida ut nomineringen efter 2-3 delstater men detta är långt ifrån klart.

Bernie-bros försöker önsketänka bort rasifierade kroppar. Det roar mig.

Den enda av de delstater du räknar upp som faktiskt passar in på din beskrivning är Maine.
Citera
2016-03-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Bernie-bros försöker önsketänka bort rasifierade kroppar. Det roar mig.

Den enda av de delstater du räknar upp som faktiskt passar in på din beskrivning är Maine.

Nej. Michigan är en stat med mycket arbetarklass som jobbade i bilindustrin. De andra staterna jag räknade upp har en hög andel vita unga och äldre akademiskt utbildade. Han vinner i den demografin om man jämför med Clinton.

Tycker det är roande att alla snackar om Clinton hur mycket hon vinner i södern när dessa stater ändå inte kommer gå till Demokraterna i ett generellt val. Vinster där är helt bortkastade om man inte vinner i blåa stater eller swing states.
Citera
2016-03-06, 16:11
Medlem
Citat:
Tycker det är roande att alla snackar om Clinton hur mycket hon vinner i södern när dessa stater ändå inte kommer gå till Demokraterna i ett generellt val. Vinster där är helt bortkastade om man inte vinner i blåa stater eller swing states.

Hennes make, Bill Clinton, vann faktiskt ett antal sydstater när han blev president 1992 (och även ett fåtal vid omvalet 1996) så man kan väl gissa att han får sköta det mesta av kampanjarbetet i sydstaterna på egen hand.
Citera
2016-03-06, 17:09
Avstängd
Citat:
Hillary Clinton vinner överlägset i Louisiana, men det är inte många stater i södern kvar. Florida, North Carolina och Mississippi är kvar, sedan återstår städer med vit majoritetsbefolkning och låg minoritetsbefolkning. Varför har media redan räknat ut Bernie Sanders?
Media har redan från början gjort klart att de avser tiga ihjäl Sanders. Han är inte del av deras etablissemang och dessutom är han tråkig i sin saklighet. Det är roligare att berätta om Trump och alla dumheter han har för sig.
Citera
2016-03-06, 17:15
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Detta är Bernie Sanders förslag på inkomstskatter i USA.

https://pbs.twimg.com/media/CZmxPSqWwAEMRm-.jpg

Förväntade mig en skattechock på 90% men detta ser ju t.om liberalare ut än de skatter vi har i Sverige och Danmark? 52% skatt på inkomster över 10 miljoner dollar måste vara väldigt lågt ur ett historiskt perspektiv?

Om vi jämför med folk som tjänar 70-100 miljoner kr i Sverige, hur mycket betalar dessa i skatt i Sverige? Över 60%?
15% skatt upp till 635 000kr o_O
Och man måste tjäna mer än 2,1miljoner/år för att få höjd skatt....

What to bitch about?
Citera
2016-03-06, 18:24
Medlem
fitz-humes avatar
Intressant artikel som tar upp vad som kan ske om det blir Trump vs. Sanders, och en tredje, oberoende, kandidat (Bloomberg t ex) ställer upp i presidentvalet och där ingen kandidat uppnår 270 elektorsröster. Det kan då bli representanthuset som slutligen väljer president och senaten väljer vice-presidenten. Då ligger både Trump och Sanders pyrt till.

http://www.amerikanskpolitik.se/2016/02/hur-en-oberoende-kandidat-skulle-kunna.html
Citera
2016-03-06, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hennes make, Bill Clinton, vann faktiskt ett antal sydstater när han blev president 1992 (och även ett fåtal vid omvalet 1996) så man kan väl gissa att han får sköta det mesta av kampanjarbetet i sydstaterna på egen hand.

Jag snackar om general elections nu. South Carolina till exempel har inte en demokratisk presidentkandidat vunnit sedan Carter har jag för mig, alltså på 40 år ungefär. Inte ens Obama lyckades vinna dessa södra stater i 2008 i det stora valet. Primaries spelar ju ingen roll, det är ju general elections som är avgörande.

Hillary Clinton vinner alltså republikanska stater/röda stater som hon INTE kommer vinna i ett general election eftersom republikanerna dominerar i Södern. Det är bara minoriteter som röstar på Demokraterna i ställen som Louisiana och South Carolina. Det som också är intressant att voter turn out (antalet röstande) har gått ner betydligt i de delstater Hillary Clinton har vunnit medan voter turn out har slagit rekord och varit högre än 2008 i de delstater Sanders har vunnit.

Hillary Clinton är en usel kandidat och demokratiska väljare känner inget engagemang för henne. Ställs hon mot Trump lär hon bli krossad.
Senast redigerad av Assdefender 2016-03-06 kl. 18:33.
Citera
2016-03-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Media har redan från början gjort klart att de avser tiga ihjäl Sanders. Han är inte del av deras etablissemang och dessutom är han tråkig i sin saklighet. Det är roligare att berätta om Trump och alla dumheter han har för sig.

Korrekt. Det har varit en riktig black out från medias håll. Bernie Sanders totalt ignorerad av etablissemanget. Men det är klart, han pekar ju ut hur korrumperad eliten är så de känner väl sig träffade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in