2016-02-13, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nedanstående länk påstår att den undersökningen är manipulation utförd av det republikanska lägret.

"Republican party releases fake Nevada poll to make it look like Hillary Clinton is in trouble"

http://linkis.com/www.dailynewsbin.com/azOHo
Varför ska man göra det 10 dagar innan valet?
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Jag hade aldrig trott att Sanders skulle kunna räkna hem ett så pass stort stöd som han ändå gör. Det finns en framtid för storebrorslandet USA.

När tror man att superdelegaterna kommer ändra sin inställning till Sanders för övrigt?
När Sanders vinner valet i demografiskt-ovänliga staten (t.ex. SC).
Citera
2016-02-13, 23:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Varför ska man göra det 10 dagar innan valet?
Varför skulle inte 10 dagar vara en alldeles utmärkt dag!?Undersökningen handlar om nästa primärval och det kommer väldigt få opundersökningar öht från just Nevada.

Visst kan ju reaktionen vara ett utslag av demokratisk noja men jag tror det är fullt möjligt att det ingår fulspel av detta påstådda slag i valkampanjerna.

Mer om detta nedan. Intressant nog är det mediakanalen som beställt undersökningen som citerar kritik mot undersökningen.

http://freebeacon.com/politics/rachel-maddow-free-beacon-nevada-polll/
Citera
2016-02-13, 23:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Varför skulle inte 10 dagar vara en alldeles utmärkt dag!?Undersökningen handlar om nästa primärval och det kommer väldigt få opundersökningar öht från just Nevada.

Visst kan ju reaktionen vara ett utslag av demokratisk noja men jag tror det är fullt möjligt att det ingår fulspel av detta påstådda slag i valkampanjerna.

Mer om detta nedan. Intressant nog är det mediakanalen som beställt undersökningen som citerar kritik mot undersökningen.

Problemet är väl egentligen hur media faktiskt hanterar den demokratiska delen då de kontinuerligt säger att Hillary Clinton vinner debatter osv, osv.

Att de sedan även skulle beskylla Sanders framgångar som fusk eller något annat liknande förvånar mig inte då nyhetsmedia genuint vill att Hillary skall bli demokraternas kandidat då hon inte är något annat än status quoe för företagen och nyhetsmedia.
Citera
2016-02-13, 23:31
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

Förstår inte varför Rachel Maddow försöker få det till att se ut som att hon avslöjar att Target Point är republikanskt. De är vidöppna med det, precis på samma sätt som PPP är öppna med att de är en demokratisk organisation.

På realcelarpolitics står det tom (R) resp (D) efter dessa opinionsinstituts namn.
Citera
2016-02-14, 16:59
Medlem
Continental Ops avatar
Jag tycker Hillary gjorde en lite bättre debatt än Bernie i fredags tyvärr. Nu har jag sett typ 4-5 debatter och town halls redan och tycker han har en tendens att ibland falla in i gamla inkörda 25-sekundersharanger och upprepa sig, det kanske inte amerikanerna har

Hillary funkar dessutom rätt bra när hon håller sig lugn i tonen medan Bernie har en tendens att bli lite arg ibland.

Jag tycker det är bra att Bernie inte attackerar henne men han måste svara hårdare på hennes angrepp. Nu känns det ofta som att hon får sista ordet hela tiden.

Överhuvudtaget så tycker jag det känns lite som att Hillary anpassar sig mer efter tidigare debatter medan Bernie fortsätter att säga samma saker som han gjorde i de första debatterna. Det är ju bara de två som ska debattera så jag tycker han borde anpassa sig lite mer.
Citera
2016-02-14, 17:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Jag tycker det är bra att Bernie inte attackerar henne men han måste svara hårdare på hennes angrepp. Nu känns det ofta som att hon får sista ordet hela tiden.

Kan det hänga ihop med att moderatorerna och debatternas struktur ger henne det sista ordet?

Du måste komma ihåg att Sanders aktivt arbetar i en uppförsbacke då MSM aktivt arbetar emot honom och detta sker även under debatterna där hon får lättare frågor. (som ett exempel)

Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Överhuvudtaget så tycker jag det känns lite som att Hillary anpassar sig mer efter tidigare debatter medan Bernie fortsätter att säga samma saker som han gjorde i de första debatterna. Det är ju bara de två som ska debattera så jag tycker han borde anpassa sig lite mer.

Hon anpassar sig efter hur bra det går för Bernie Sanders, Sanders fortsätter att köra på samma fråga då det är den som är viktigast för honom medan Clinton aktivt har ändrat på sin egna politik efter varje debatt för att försöka och vinna över hans väljare.
Citera
2016-02-14, 20:41
Medlem
Madagascars avatar
Ny undersökning i SC av CBS.

Clinton 59
Sanders 40

Förvånande nog är det i princip ingen skillnad jämfört med förra gången CBS gjorde en undersökning i SC. Den gjordes i januari, innan Iowa och NH. Jag har svårt att tro att stödet för Sanders inte skulle ha ökat signifikant sedan januari.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/sc/south_carolina_democratic_presidential_primary-4167.html
Senast redigerad av Madagascar 2016-02-14 kl. 20:56.
Citera
2016-02-14, 20:51
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ny undersökning i SC av CBS.

Clinton 59
Sanders 40

Förvånande nog är det i princip ingen skillnad jämfört med förra gången CBS gjorde en undersökning i SC. Den gjordes i januari, innan Iowa och NH. Jag har svårt att tro att stödet för Sanders inte skulle ha ökat signifikant sedan januari.
Det är lite oroande, Clinton var +36 i december, +22 i januari och nu +19 (i cbs/yougov). Och ARG som kom en dag innan visar +38! =s Nevada kommer bli väldigt avgörande, och det bästa vi kan hoppas på i SC är nog att det blir tightare än förväntat.
Citera
2016-02-15, 09:30
Medlem
Savoys avatar
Men är inte South Carolina en avsevärt vänsterfientligare delstat än New Hampshire? Live free or die, visserligen, men för amerikaner är ju liberal=vänster och SC känns som helt fel delstat för Sanders.

Jag ogillar både Clinton och Sanders så har inga synpunkter själv. Min favoritkandidat både hos demokraterna och till själva presidentposten hade varit John Kerry. Ser inte riktigt vilken republikan som hade kunnat spöa honom i detta års val.
Citera
2016-02-15, 12:18
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Men är inte South Carolina en avsevärt vänsterfientligare delstat än New Hampshire? Live free or die, visserligen, men för amerikaner är ju liberal=vänster och SC känns som helt fel delstat för Sanders.

Jag ogillar både Clinton och Sanders så har inga synpunkter själv. Min favoritkandidat både hos demokraterna och till själva presidentposten hade varit John Kerry. Ser inte riktigt vilken republikan som hade kunnat spöa honom i detta års val.
Framför allt så har de dålig koll på kandidaterna där. Såg lite intressant data som indikerade att i princip alla demokrater som visste vem Bernie Sanders är och vad han står för även stödjer honom.

http://www.dailykos.com/story/2016/02/14/1485047/-CBS-Yougov-Poll-Clinton-59-Sanders-40-in-South-Carolina
Senast redigerad av Turrluff 2016-02-15 kl. 12:29.
Citera
2016-02-15, 12:38
Medlem
bill claytons avatar
Det vore riktigt trist om Sanders uppgång helt plötsligt bara stannade av eller till och med går ner.

Och om Clinton vinner demokraternas nominering då blir presidentvalet ett riktigt sömnpiller.
Citera
2016-02-15, 14:43
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det vore riktigt trist om Sanders uppgång helt plötsligt bara stannade av eller till och med går ner.

Och om Clinton vinner demokraternas nominering då blir presidentvalet ett riktigt sömnpiller.

Då får väl även du hoppas på att det är Trump på andra sidan? Nog blir det liv i rutan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in