2016-03-03, 19:49
Medlem
Continental Ops avatar
De måste väl göra färdigt åtalet mot Hillary innan nomineringen, konsekvenserna blir så mkt mkt värre om det sker efter det?

Det finns bara en moraliskt acceptabel kandidat i det här jävla valet, det är solklart, det tog mig bara ett par timmar att haja det, oooerhört mkt enklare än att rösta i Sverige som är helt omöjligt snart
Citera
2016-03-03, 19:54
Medlem
Oriamendis avatar
Verkar som att "black people don't feel the bern", med tanke på hur Clinton golvade Sanders i samtliga sydstater med många afroamerikaner.
Citera
2016-03-03, 19:55
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Verkar som att "black people don't feel the bern", med tanke på hur Clinton golvade Sanders i samtliga sydstater med många afroamerikaner.
Njaa, Sanders vann väl svarta under 30.
Citera
2016-03-03, 20:01
Medlem
Citat:

Tänk på att i dessa sydstater utgör svarta runt 30-40%. I de uppkommande staterna utgör svarta 5-10% av befolkningen om ens det. Han vann bland vita väljare i bla Georgia och Oklahoma.
Citera
2016-03-03, 20:24
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Njaa, Sanders vann väl svarta under 30.

Gjorde han? Jag har inte sett några siffror på det med tanke på att antalet svarta under 30 var för få för att vallokalsundersökningarnas resultat skulle vara giltiga. Åtminstone enligt vad jag har hört.

I delstater som Alabama och Georgia, där de svarta utgör ca 60% av Demokraternas väljare, fick Hillary Clinton mellan 85-90% av de svartas röster. Och ska man tro CNN's exit polls var det den lilla klicken svarta väljares överlägsna stöd till Clinton som gjorde att hon vann Nevada, trots att Sanders tog hem både de vitas och latinosarnas stöd.

http://edition.cnn.com/election/primaries/polls/nv/Dem
Citera
2016-03-03, 20:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Gjorde han?
Kom på att jag borde förtydliga mig lite, det var i South Carolina som Bernie vann svarta under 30. Problemet är ju bara att den gruppen inte röstar överdrivet mycket...

Däremot den lite äldre, inom det demokratiska partiet etablerade, afroamerikanska gruppen är ju Clintonister ända sedan Bills dagar.
Citera
2016-03-04, 16:00
Medlem
Bernie Sanders har tydligen tackat ja till en debatt på FOX News på måndag. Hillary Clinton ville inte komma.

https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/03/03/sanders-agrees-to-participate-in-fox-news-presidential-town-hall-without-clinton/

När tackade en demokratisk kandidat ja till en debatt på FOX senast? Gillar att Bernie skiter i allt och bara kör på. Vilket mod han har. Den här intervjun kommer antagligen vara slutet för honom eller en otrolig boost i fortsättningen.
Citera
2016-03-04, 16:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bernie Sanders har tydligen tackat ja till en debatt på FOX News på måndag. Hillary Clinton ville inte komma.

https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/03/03/sanders-agrees-to-participate-in-fox-news-presidential-town-hall-without-clinton/

När tackade en demokratisk kandidat ja till en debatt på FOX senast? Gillar att Bernie skiter i allt och bara kör på. Vilket mod han har. Den här intervjun kommer antagligen vara slutet för honom eller en otrolig boost i fortsättningen.

Jag tror/hoppas faktiskt detta kan bli det uppsving han behöver då han inte är den som backar utan han är en ångvält när han väl sätter igång.
Citera
2016-03-04, 17:31
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Tur att det var en townhall, hade ju blivit tokigt med en debatt där bara Sanders är med
Citera
2016-03-04, 19:11
Medlem
Continental Ops avatar
De stora kanalerna skriver ju i princip ingenting om Sanders fn så det är bara tacka ja till allt som bjuds. Om Clinton tackar nej så blir det ju ett oerhört roligt mediaexperiment med företagshororna på Fox News om de bara hackade på honom som MSNBC gjorde på sista town hall-mötet. Jag tror det finns goda utsikter för riktiga smackdowns om de muckar för mkt.

Jag tycker han borde snacka mkt mer om miljö och rovdjurskapitalistiska bolag som orsakar miljöskador istället för att bara tjata om bankerna. Det där är ett oerhört starkt ämne som ligger mkt närmare amerikanerna än nån bailout av banker 2008.

Sen tror jag han skulle tjäna mkt på att vara mer konkret ang sin skatteplan eftersom amerikanerna inte verkar fatta att han inte är nån jävla kommunist, hur många av de där jävla rednecksen som gapar om att han är kommunist och bara vill ta deras stålar och ge till vänsterglin vet att de måste tjäna över 230k USD/år innan det blir nån skillnad mot idag.

http://www.forbes.com/sites/anthonynitti/2016/01/17/bernie-sanders-releases-tax-plan-nations-rich-recoil-in-horror/#785c147a7340
Citera
2016-03-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
De stora kanalerna skriver ju i princip ingenting om Sanders fn så det är bara tacka ja till allt som bjuds. Om Clinton tackar nej så blir det ju ett oerhört roligt mediaexperiment med företagshororna på Fox News om de bara hackade på honom som MSNBC gjorde på sista town hall-mötet. Jag tror det finns goda utsikter för riktiga smackdowns om de muckar för mkt.

Jag tycker han borde snacka mkt mer om miljö och rovdjurskapitalistiska bolag som orsakar miljöskador istället för att bara tjata om bankerna. Det där är ett oerhört starkt ämne som ligger mkt närmare amerikanerna än nån bailout av banker 2008.

Sen tror jag han skulle tjäna mkt på att vara mer konkret ang sin skatteplan eftersom amerikanerna inte verkar fatta att han inte är nån jävla kommunist, hur många av de där jävla rednecksen som gapar om att han är kommunist och bara vill ta deras stålar och ge till vänsterglin vet att de måste tjäna över 230k USD/år innan det blir nån skillnad mot idag.

http://www.forbes.com/sites/anthonynitti/2016/01/17/bernie-sanders-releases-tax-plan-nations-rich-recoil-in-horror/#785c147a7340

Tror du att dessa äckliga vita människor röstar i demokraternas primärval?

Ska man prata miljöskador så bör man prata om en konkret miljöskada. Abstrakta miljöskador som ingen någonsin sett eller ens hört talas om väcker inget engagemang. Litet tips.
Citera
2016-03-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kom på att jag borde förtydliga mig lite, det var i South Carolina som Bernie vann svarta under 30. Problemet är ju bara att den gruppen inte röstar överdrivet mycket...

Däremot den lite äldre, inom det demokratiska partiet etablerade, afroamerikanska gruppen är ju Clintonister ända sedan Bills dagar.

Om de är Clintonister, varför stödde då Obama 2008?

Bernie-bros verkar ha svårt att förstå sig på rasifierade väljare. En rasifierad väljare går tilll sin kyrka, får sin kandidat, och röstar. Punkt slut.

Eftersom Bernie och de Bernie-bros som jobbar i kampanjen vägrar acceptera det så kan de naturligtvis inte påverka det heller. Det är en sak att vara verklighetsfrånvänd när man talar, det är en helt annan sak i en praktiskt politisk kampanj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in