Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Det skulle förvåna mig om Sanders hoppar av innan konventet. Så sent som vid sitt tal i Washington igår förklarade han att han tänker köra loppet ut, och varför.
För det första hoppas han kunna
övertala superdelegaterna att rösta på honom om han får en majoritet av de folkvalda delegaterna. Vilket fortfarande är möjligt, om än ganska osannolikt (han har nu 45% mot Clintons 55%).
För det andra hoppas Sanders att
superdelegaterna ändrar sig om polls visar att Clinton men inte han skulle förlora mot Trump. Här har han stöd av de senaste pollen från Rasmussen som för första gången visar att Trump skulle slå Clinton:
Trump 41%, Clinton 39%
http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/trump_41_clinton_39
Han kan ju inte vara
så dum?
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Om detta bekräftas av fler polls har Sanders onekligen en poäng.
Nej. Dessa polls saknar sin betydelse, då
extreme Sanders är irrelevant. Vi har ju ett exempel på republikanska sida, där
extreme Cruz sjönk som en sten i polls, när han under kortare tid fick "momentum".
För övrigt, gnäller Sanders, att det är orättvist, att superdelegater har så mycket inflytande på valprocessen, samtidigt som att han vill köra över väljarnas röst med deras stöd
Like father, like son...
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Dock kommer Sanders att stödja Clinton om hon blir vald, och inte kandidera som oberoende. Det är för övrigt för sent att göra det nu i många delstater. Men graden av stöd för Clinton bland Sanders väljare och därmed hennes chans att bli vald kan säkert variera beroende på vilken politik hon säger sig vilja föra och vem hon väljer som vicepresidentkandidat.

Här håller jag med.
Jag tror, att jag funnit orsak till, att Sanders är kvar i racet. Det var ganska logiskt, det
Jane Sanders: FBI should speed up Clinton email probe, 29 April
Bernie Sanders Will Remain the True Democratic Front-Runner Until the FBI Finishes Its Investigation, 20 April
Japp, det är och har alltid varit Sanders största hans för att bli D-kandidat. Vore dumt att hoppa av, om Clinton skulle fällas, även om det är osannolikt.
Look, if you had, one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted. In one moment
Would you capture it, or just let it slip?
Yo
Sanders kommer inte att hoppa av!
Citat:
Ursprungligen postat av
kricke123
Det vore smått fantastiskt om republikanerna fastställer sin kandidat före demokraterna (vilket mycket väl kan hända när Trump vinner imorgon). Sanders skjuter sitt eget parti i foten rätt så rejält.
Japp
Ingen förväntade det, speciellt inte Sanders. Han hoppades, att han i lugnt och ro får vänta till konventet. Vi får se, om han håller emot pressen, som lär sättas på honom efter Indiana