Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Nej, jag tror inte Sanders kommer vara tyst eller helt ute ur leken när primärvalen är över. Men det ställs ju i ett helt annat läge då.
Då? Snarare nu. Det är minst en månad sedan det är
absolut kört för Sanders i primärvalet.
Imorgon, om Trump vinner Indiana, bör Sanders hoppa av, om han vill öka Hillarys chanser. Gör han det, håller jag absolut med dig, att Hillary får göra, vad hon vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Då ska man välja på Trump eller Clinton.
Sanders kommer säkert försöka påverka Clinton så mycket han kan men i det valet väljer han förstås Clinton, eller håller du verkligen det som öppet? Och då lär han förmedla det till sina supportrar, tror du inte?
Jag tror absolut, att han väljer Clinton över Trump; han har redan sagt det. Men jag tror också, att Sanders är så pass ärlig/naiv, att han kommer att kritisera henna rätt så hårt, om hon byter skepnad (om du menar, att hon blir
"mindre vänster"), och indirekt hjälpa Trump.
https://en.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama_presidential_campaign,_2008#End_of_th e_primaries
Citat:
On June 7, Hillary Rodham Clinton, Obama's remaining opponent in the quest for the Democratic nomination, conceded defeat at the Democratic National Convention in Denver, Colorado, and urged her supporters to back Obama.[10] After a June 26 dinner at which Obama encouraged his fundraisers to donate to Clinton's debt-saddled campaign,[11] Obama and Clinton ran their first post-primary event together in Unity, New Hampshire, on June 27.[12] Over the first two weeks of July, the campaign ran a heavier schedule of fundraising events, drawing from former donors to Clinton's campaign.[13] Obama strategically had pictures made with financial experts Warren Buffett and Paul Volcker so the public would perceive him as having inside knowledge of Wall Street.[14]