2016-10-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
En akademikers känsla, ingen studie eller liknande. Tackar.

Din känsla alltså. Tack.

Går han upp 1.5% leder han popular vote, så det är alltjämt jämnt även om Clinton fortfarande har lite övertag i mätningarna.

Clinton ska ju givetvis vinna med tanke på att hon förfogar över 100 ggr större kapital och att hon stöds av 10 av de största 10 mediebolagen. Men jag är inte så säker, tror hon kan falla på Wikileaks om det blir så allvarligt att CNN inte kan sopa det under mattan.

De två senaste undersökningarna där Hillary ledde med 15% var beställda av superpacs betalda av Goldman Sachs, så dem kan man ju ta bort.
Citera
2016-10-12, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Går han upp 1.5% leder han popular vote, så det är alltjämt jämnt även om Clinton fortfarande har lite övertag i mätningarna.

Clinton ska ju givetvis vinna med tanke på att hon förfogar över 100 ggr större kapital och att hon stöds av 10 av de största 10 mediebolagen. Men jag är inte så säker, tror hon kan falla på Wikileaks om det blir så allvarligt att CNN inte kan sopa det under mattan.

De två senaste undersökningarna där Hillary ledde med 15% var beställda av superpacs betalda av Goldman Sachs, så dem kan man ju ta bort.

Dessutom så desto säkrare vinst för Clinton desto färre kommer gå ut och rösta.

"Äh, Trump förlorar. Media visar 90% chans att hon vinner. Behöver jag ens rösta?".
Citera
2016-10-12, 06:04
Medlem
Om någon är underskattad i polls så är det Clinton.

Jag bor i USA och jag märker hur många demokrater går och gnäller och säger att de skall soffligga eftersom hon inte är speciellt populär. Detta påverkar polls starkt. Men när det kommer till kritan så röstar dom på henne ändå, det märker jag också tydligt.

Det blir kanske inte tvåsiffrigt, men spelet är över om inget exeptionellt händer.

Det fina i kråksången är att Donny splittrar det republikanska partiet totalt; det blir en svår återuppbyggnad, kan bli fatalt för partiet. Vi tackar.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2016-10-12 kl. 06:06.
Citera
2016-10-12, 07:40
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det ä ju betryggande att veta att även om han vinner så kommer han antagligen att ställas inför riksrätt för maktmissbruk inom ett halvår...
Ja, som det ser ut nu, så är det inte orimligt att en president Trump skulle få behöva samlas med en kongress som är massivt fientligt inriktad mot honom. Inte bara demokrater, utan också en stor del av republikanerna. Det gör det naturligtvis besvärligt för Trump, men om han gör svåra misstag - vilket inte är orimligt ety hans oerfarenhet och impulsivitet - så kanske det t.o.m. kan gå så långt att man försöker avsätta honom genom en riksrätts-process. Sådana har såvitt jag vet bara skett två gånger - en gång efter inbördeskriget på 1800-talet, och så mot Bill Clinton. I båda fallen frikännande.
Citera
2016-10-12, 10:49
Medlem
Sammanfattning:

Hillary leder enligt alla "opinionsmätningar", det skiljer sig alltid bara någon punkt, tex 2-5 %.

Trump har egentligen det största stödet.

Hillary vinner valet med någon procent, max 2. Ingen blir förvånad för vi har ju redan vetat om att hon "leder" enligt all media.

Så tragiskt, men det kommer att bli så.

Tyvärr.
Citera
2016-10-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja, som det ser ut nu, så är det inte orimligt att en president Trump skulle få behöva samlas med en kongress som är massivt fientligt inriktad mot honom. Inte bara demokrater, utan också en stor del av republikanerna. Det gör det naturligtvis besvärligt för Trump, men om han gör svåra misstag - vilket inte är orimligt ety hans oerfarenhet och impulsivitet - så kanske det t.o.m. kan gå så långt att man försöker avsätta honom genom en riksrätts-process. Sådana har såvitt jag vet bara skett två gånger - en gång efter inbördeskriget på 1800-talet, och så mot Bill Clinton. I båda fallen frikännande.

Det förbereddes mot Nixon, på grund av bland annat maktmissbruk, men han avgick hellre än att låta det hända.
Citera
2016-10-12, 12:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Dessutom så desto säkrare vinst för Clinton desto färre kommer gå ut och rösta.

"Äh, Trump förlorar. Media visar 90% chans att hon vinner. Behöver jag ens rösta?".
Det brukar vara så faktiskt, röstar folk så blir det oftast D som vinner.
Och det är detta som är Trumps sista chans som det ser ut just nu, men vi vet att detta kan ändra sig snabbt.
Citera
2016-10-12, 13:53
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossensboss
Sammanfattning:

Hillary leder enligt alla "opinionsmätningar", det skiljer sig alltid bara någon punkt, tex 2-5 %.

Trump har egentligen det största stödet.

Hillary vinner valet med någon procent, max 2. Ingen blir förvånad för vi har ju redan vetat om att hon "leder" enligt all media.

Så tragiskt, men det kommer att bli så.

Tyvärr.
Aha - så du menar att den stora kapitalistkommunistnegerjudefrimurarkatolik-konspirationen inte bara riggat oppinionsundersökningarna utan också även kan manipulera USAs rösträkning - men säg mig - om de nu är så mäktiga varför fuskade de inte så att någon annan - Cruz? vann det republikanska primärvalet? Var det för att Hillary "Napoleon-of-Crime" Clinton var snuvig och lite okoncentrerad då?
Citera
2016-10-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Om någon är underskattad i polls så är det Clinton.

Jag bor i USA och jag märker hur många demokrater går och gnäller och säger att de skall soffligga eftersom hon inte är speciellt populär. Detta påverkar polls starkt. Men när det kommer till kritan så röstar dom på henne ändå, det märker jag också tydligt.

Det blir kanske inte tvåsiffrigt, men spelet är över om inget exeptionellt händer.

Det fina i kråksången är att Donny splittrar det republikanska partiet totalt; det blir en svår återuppbyggnad, kan bli fatalt för partiet. Vi tackar.

Troll? När en användare heter ImamReinfeldt tar jag för givet att denne är emot massinvandring. Du kan ju gärna förklara varför dina sympatier ligger hos Clinton istället för hos Trump, den förstnämnde vill ha mer invandring och den sistnämnde mindre.

I vilket fall tror jag inte att det du säger stämmer. Precis som med SD i Sverige så är det nog många som inte vill avslöja att de egentligen tänker rösta på Trump eftersom de inte vill ha en sexist/rasist-stämpel. I värsta fall kan man ju åka på stryk, finns många videos på där vänsteravskum slår/sparkar på Trump-supporters medan jag inte kan hitta en enda där en Trump-supporter misshandlar en Hillary-supporter enbart på grund av dennes politiska åsikt. Skälen att dölja sina politiska sympatier är alltså avsevärt högre för Trump-folk än för Hillary, och därmed underskattas Trump-röstare betydligt mer i undersökningarna.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-10-12 kl. 14:12.
Citera
2016-10-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse

Har inte sagt något annat. Man ska inte vara säker på att Hillary vinner, men det är inte samma sak som att Trump egentligen leder med stora marginaler som många tycks tro.
Citera
2016-10-12, 16:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Troll? När en användare heter ImamReinfeldt tar jag för givet att denne är emot massinvandring. Du kan ju gärna förklara varför dina sympatier ligger hos Clinton istället för hos Trump, den förstnämnde vill ha mer invandring och den sistnämnde mindre.

I vilket fall tror jag inte att det du säger stämmer. Precis som med SD i Sverige så är det nog många som inte vill avslöja att de egentligen tänker rösta på Trump eftersom de inte vill ha en sexist/rasist-stämpel. I värsta fall kan man ju åka på stryk, finns många videos på där vänsteravskum slår/sparkar på Trump-supporters medan jag inte kan hitta en enda där en Trump-supporter misshandlar en Hillary-supporter enbart på grund av dennes politiska åsikt. Skälen att dölja sina politiska sympatier är alltså avsevärt högre för Trump-folk än för Hillary, och därmed underskattas Trump-röstare betydligt mer i undersökningarna.

Finns gott om videos från konventen där Trump supportrar blir aggressiva och kommer undan med det.
Citera
2016-10-12, 18:02
Medlem
Socialkonservativs avatar
Uppdaterad swing-state-karta enligt nuvarande opinionsundersökningar:

Hyfsat säkra elektorer (minst 4% i ledning i snitt):
Clinton: 273 (Inklusive de tidigare swing-staterna Pennsylvania och Colorado där Clinton nu leder säkert)
Trump: 186

Stater där Clinton leder med runt 2%:
Florida 29
North Carolina 15

Stater där Trump leder med runt 2%
Inga

Med dessa 2%-stater i beaktande:
Clinton: 317
Trump: 186

Helt jämnt mellan kandidaterna (under 2% i ledning)
Nevada 6
Ohio 18
Arizona 11

Clinton har just nu mycket tydlig ledning och det räcker att hon vinner de stater där hon just nu har runt 4 procentenheter i övertag för att vinna valet. Stater som tidigare var halvt osäkra för Clinton är nu helt säkra. Stater som var jämna, tex Florida, leder nu Clinton i. Och stater där Trump ledde med lite marginal, tex Ohio, är nu helt jämna.

Trump har tappat tydligt efter debatterna och skandalerna. Clinton kopplar greppet om valet.
Senast redigerad av Socialkonservativ 2016-10-12 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in