2016-11-05, 17:22
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag är tveksam, men låt oss utgå ifrån att det faktiskt stämmer. Vad skulle Demokraterna och Hillary tjäna på att placera ut Bernie som en låtsasmotkandidat?

De kunde ju lägga alla pengar på en kandidat för att bygga upp ett rejält groundgame samtidigt som alla donationer som Bernie fick in indirekt kunnat gå vidare till Hillary.

Man försöker få med sig de progressiva väljarna genom att först ge dem en idol som förlorar och sen endorsar deras idol den kandidaten de inte gillade från början i hopp om att de ska få dessa progressiva rösterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Då kan vi väl också skippa hela den här konspirationsteorin som förts fram av svenska Trump-anhängare i tråden att opinionsundersökningar medvetet haft Clinton högt för att framställa henne som vinnare.

Fast det har ju i wikileaks mail avslöjats att dem ber olika medier att överdriva pollarna med alldeles för mycket demokrater för att det ser bra ut för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
McClatchy-Marist Poll kom igår ut med sin final poll Clinton +1

Deras tidigare under valet Clinton 16+ 15+ 12+ 13+ 7+

Det är ingen konspirationsteorin utan folk som gör polls där man vill rädda ansiktet sista dagen och visar vad det varit hela tiden.

Exakt. Nu försöker dem rädda sitt eget skinn.

Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Då är frågan; kan Trump vinna Florida? De må vara lika, men jag känner att Clinton har ett litet övertag, och hon får väl alla elektorsrösterna oavsett om hon bara vinner med en tiondel?

Trump leder tryggt om man jämför med 2012, har skrivits tidigare i tråden med antal förtidsröster då resp. nu.

Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
varför hypen över att hillary har använt en egen mailserver? är folk efterblivna eller?

hon har ju knappast gjort det med flit? hon har väl tänkt att det spelar ingen roll om hon använder sin egen eller pentagons mailserver precis som vilken helst icke-datakunning skulle kunna göra.

hon kan ingenting om hackers och datasäkerhet osv så det är ju bara ett dumt misstag som dom flesta gamlingar skulle kunna göra.

tidningarna får det att låta lika illa som att hon typ försökt sälja USAs största hemligheter till china eller ryssland

visst det är väl inte det smartaste beslutet att inte rådfråga innan man använder sin egen mail men att detta ska kosta henne presidentsegern är ett stort skämt.

Fast det många pekar på är att hon haft en privat server och privat email för att kunna skriva vad hon önskar. Om det har med Pay to Play aktivitet genom sin Clinton Foundation där det i stort sett i såfall betyder att man säljer inflytande i USA:s innersta maktcirkel till högstbjudande. Det är landsförräderi, ett brott som det är givet dödsstraff på.

Så jo. Visst fan spelar det roll att hon haft en privat server om de raderade emailen som det nu verkar som att FBI hittat igen bekräftar att Pay To Play begåtts och att hon medvetet använt en privat server/email för att dölja detta för allmänheten och myndigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Men det är inte bara klantigt och oaktsamt att ha sin egen mejlserver som uttrikesminister det är även praktiskt om man gentemot den amerikanska allmänheten vill dölja vem man kommunicerar med - man kan ju radera vad man själv tycker är lämpligt.

Precis. Se ovan inlägg för en teori man tror är väldigt sannolik till varför hon gjort såhär.
Citera
Medlem
Bettingbolag bettar inte.
De balanserar oddsen på sådant sätt att de skall säkra sin marginal(runt 10 procent)helt OAVSETT utfall Clinton eller Trump.

Om oddset på Trump stiger betyder detta således att det kommit in mycket pengar på att Clinton skall vinna.Antagligen är dessa Clintonpengar baserade på subjektiva bedömningar dragna från MSM material,vilket ju vi i denna tråd vet inte är ett sunt bedömningsunderlag.

Allt över 2,0 på Trump är ytterst spelbart i skrivande stund.Släng in en slant Ni kan avvara och casha ut på Onsdag.Jag har personligen Trump i ledningen med 281-257 i skrivande stund och pågående momentum pekar fortsatt i Trumps riktning.

Jag förutsäger att Trump vinner och känner mig säkrare för vad dag.
Visserligen kan jag ha fel..men när det gäller politiska fall är detta i så fall undantag som bekräftar regel.

Skall själv spela en slant enligt ovanstående resonemang.Trump representerar solitt spelvärde med de odds som finns därute.Det GARANTERAR jag.
Citera
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tittade på NY 7.

http://statisticalatlas.com/congressional-district/New-York/District-7/Race-and-Ethnicity

Över 70% ickevita. En stor del av de vita judar. Alltså: Jag känner till att svarta och hispanics röstar extremt demokratiskt. Jag ville se en jämförelse mellan judiska och vita övre medelklassväljare.

Visst visst. Synd.
Citera
2016-11-05, 17:25
Medlem
cerealtubemans avatar
Om man ska tro Galtung som jag såg att en nämnde här är det bra om Hillary vinner. Vem vill ha ansvaret för USA:s möjliga kollaps. Kanske därför demokraterna lyfte fram Clinton i förhoppning om att Trump vinner
Citera
2016-11-05, 17:25
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Alltså, jag försöker ju att skärpa mig och vara enbart saklig i en kanske fåfäng förhoppning att andra börjar vara det, men nu länkar du till en Breitbart-poll vars grafik ser ut att vara publicerad i en pyramid och scannad i en gräsklippare och jag vill bara supa.
Det är Gravis Marketing som har gjort den opininsundersökningen, och de finns med på FiveThirtyEight (vet dock inte om det är samma poll):

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/colorado/#CO-polls
Citera
2016-11-05, 17:30
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Breitbart har inte gjort undersökningen bara betalat för den Gravis har gjort den.

Vilket är en av de bättre som gör undersökningar enligt 538

Men varför ser den ut som fan och ligger hos nån mellanman istället för Breitbarts sajt?
Citera
2016-11-05, 17:31
Medlem
Citat:
Alltså, jag försöker ju att skärpa mig och vara enbart saklig i en kanske fåfäng förhoppning att andra börjar vara det, men nu länkar du till en Breitbart-poll vars grafik ser ut att vara publicerad i en pyramid och scannad i en gräsklippare och jag vill bara supa.

Inget fel i att supa på en Lördag.
Mitt våta finger i atlantvinden säger att Trump vinner Colorado.
Snart vet vi säkert.
Citera
2016-11-05, 17:33
Medlem
cerealtubemans avatar
Något svensk media inte nämnt närmare är att både Ryssland och USA trappar upp. I somras valde flygvapnet att ändra från defcon fyra till en trea. Nu under hösten ligger defcon på en fyra igen. Ett nytt kallt krig i en global värld som slutar i ett USA som förändras i dess grundvalar innan eller under 2020.
Citera
2016-11-05, 17:40
Medlem
Citat:
Men varför ser den ut som fan och ligger hos nån mellanman istället för Breitbarts sajt?

Alla deras ser ut så hur mycket pengar tror du de som gör undersökningarna har.

Finns en anledning till att alla teamar upp med någon tidning eller tv-kanal så de kan få in lite pengar.
Citera
2016-11-05, 17:41
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Så stor betydelse har det inte, Presidenten är ingen diktator, långt ifrån.

Absolut, men kongressen är alltmer korrumperad.
HRC kommer ge amnesti till alla miljoner illegala invandrare i USA och med ett penndrag har hon skiftat hela den demografiska populationen i USA, från en vit befolkning på ca 60-70% till en majoritet av latinos och svarta.
Skatterna kommer öka, allt mer jobb kommer fortsätta flytta utomlands och medelklassen som håller uppe USA kommer får det ännu svårare.
Med en statsskuld som är astronomiskt hög, kommer USA blir ett Venezuela på steroider.

Konstitutionen hänger löst och yttrandefriheten likaså.

Dessutom kommer krigen i MENA fortsätta och risken för en konflikt med Ryssland har aldrig varit lika stor sedan kalla kriget.

Aldrig varit någon stor beundrare av Dinesh D´souzas neokonservatism, men han har helt rätt att faller USA, så faller hela Västvärlden och då vi går in ett mörker.

Vinner Trump så kommer som sagt eskimåerna på Wall Street att krascha börsen och då går vi också in i ett mörker.
Bostadsbubblan i Sverige kommer då falla och det vet alla vad det innebär.

Men i övrigt är jag optimistisk.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-11-05 kl. 17:53.
Citera
2016-11-05, 17:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Betting bolagen verkar inte ha någon insider info som jag trodde från början utan går efter hur folk spelar.

538 har det fortfarande på 65-35 så de har inte fått in någon information som skulle vända å dessa stater.

538 hade Obama 91% - Romney 9% 2 dagar innan valet.

Tror du på 538 så ös pengar på Trump.
Betfair oddsbörs är alltså en marknadsplats där vanligt och ovanligt folk slår vad mot varandra. Inget spelbolag är inblandat i oddssättning utan de sätts utifrån vad folk vill spela för i reaktion på all tillgänglig info, t ex opinionsundersökningar. (Betfair erbjuder även fasta odds som klassiskt bettingbolag men det är en annan sak). Hittills har spelet om nästa president spelats för drygt en miljard kronor.

Oddsen för trump på Betfairs oddsbörs har på två dagar ökat från 3.5 till nu 4.6. Dvs bettarna menar att Trumps chans minskat. Jag känner till att Florida flippat från Trump till Hillary i opundersökningarna under den tiden. Jag tänkte att ytterligare något signifikant borde skett för att motivera oddsskiftet. Jag frågade därför tråden om förslag.

Ja, Odds 4.6 motsvarar ca 22% sannolikhet att Trump vinner. Dvs det råder en stor skillnad mellan vad bettarna är villiga satsa sina pengar på och vad fivethirtyeight.com anser Trump har för sannolikhet att vinna (just nu 35%)
Senast redigerad av Madagascar 2016-11-05 kl. 17:53.
Citera
2016-11-05, 17:54
Medlem
arbetets avatar
It's over. Storbritannien tar över:

Queen Offers to Restore British Rule Over United States

Citat:
LONDON (The Borowitz Report)—In an unexpected televised address on Saturday, Queen Elizabeth II offered to restore British rule over the United States of America.
Addressing the American people from her office in Buckingham Palace, the Queen said that she was making the offer “in recognition of the desperate situation you now find yourselves in.”
“This two-hundred-and-forty-year experiment in self-rule began with the best of intentions, but I think we can all agree that it didn’t end well,” she said.
The Queen urged Americans to write in her name on Election Day, after which the transition to British rule could begin “with a minimum of bother.”

http://www.newyorker.com/humor/borowitz-report/queen-offers-to-restore-british-rule-over-united-states
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in