2016-11-07, 14:29
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Aftonbladet går all in nu med deras meningslösa kampanjande, i form av en kavalkad med artiklar mot Trump. Det är rädsla, domedagshot, världskris och skräck som målas upp, samt hur hemska och dumma Trump-välare är.

Intervjuer med random Hillary-supportrar som säger att dom kommer bli rädda och gråta om Trump vinner.

Om du läser den här artikeln i Aftonbladet, så ser du att journalisterna har fått se hur opinionen verkligen ser ut i USA.

Clinton är en landsförrädare

Citat:
Det började precis efter att jag landat i New York. Passkontrollanten granskar mitt journalistvisum och frågar vem svenskarna vill ska vinna valet.
När jag berättar om opinionsmätningar där fyra av fem svenskar föredrar Hillary blir han upprörd.
– Men hon borde ju sättas i fängelse. Hon är en landsförrädare.

Citat:
I Houston träffar vi Morad Fiki, en mycket välklädd man med latinorötter som ger ett vänligt och världsvant intryck.

Men när han ska prata om Hillary Clinton brister alla hämningar. Han blir så arg att han har svårt att hitta de rätta orden för att beskriva hur katastrofalt det vore om hon vinner presidentvalet.

Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Ärligt talat, största anledningen till att jag håller på Trump är för att få se idioter som t.ex Filip och Fredrik böla.

Om Hillary förlorar, då kommer jag att ägna all min fritid till att håna dem i sociala medier. Jag funderar också på en massiv kampanj mot samtliga medier. Jag skulle vilja fira utanför TV-huset i Stockholm och samtidigt håna de anställda med att Trump vann valet.
Senast redigerad av Mike.Andersen 2016-11-07 kl. 14:44.
Citera
2016-11-07, 14:32
Medlem
KuKluxKlans avatar
[quote=honungsgravling|58944980]USA blir allt mer icke-vitt och Hispanics och svarta röstar väldigt grupporienterat. De röstar på den kandidat de tror, ofta felaktigt eftersom politiker ljuger, kommer göra situationen bäst för dem och den egna gruppen. Det vill säga Demokraterna. Det är därför Demokaterna är för storskalig illegal invandring från Mexiko. Röstboskap, helt enkelt. Det republikanska etablissemanget är också för denna illegala invandring, likt Reinfeldt här i Sverige, då det pressar ner lönerna. Hårt arbetande vita amerikaner skiter etablissemanget i båda partierna i och därifrån har Trump-fenomenet sprungit.[/QUOTE

En helt korrekt analys. Det är där kampen står idag.
Ska vi tyna bort - Eller slå tillbaka?
Citera
2016-11-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Har faktiskt svårt för att tro att en person som Trump som ju predikar hatets religion skall kunna ta hem segern.

"Hatets religion"? Sluta tramsa.

Citat:
Hans utmålande av eländes elände existerar ju inte i verkligheten utan enbart i hans eget universum.

I Flint, Michigan har invånarna inte ens vanligt rent vatten. Idiot!

Citat:
Inte undra på att Trump har så lite stöd bland republikaner av betydelse.

Republikaner av betydelse? Du menar det korrupta etablissemanget? Trump är själv i nuläget den republikan med störst enskild betydelse.

Citat:
Och att vinna enbart med W.T som väljarbas lär nog bli svårt för Trump.

Du pratar om Trump som en förmedlare av "hatets religion" men benämner själv människor av en specifik etnisk tillhörighet som "skräp". Intressant.

Citat:
Men skulle dom nu viktigaste väljarna som består av färgade och latinos svika Hillary så finns ju risken att en gammal avskydd Trump vinner valet.

Ja, till skillnad från Hillary som är genuint älskad av hela det amerikanska folket? Idiot!

Citat:
Kan det gå så illa för det stolta USA att man släpar sitt namn i smutsen på grund av att man släpper fram en clown till president i stället för förnuftets kandidat Hillary.

Du låter så balanserad i din analys.
Citera
2016-11-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Källa? Jag har svårt att tro det då de flesta undersökningar visar att nationellt så står ca 95% av republikanerna med sin kandidat.

Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Länka gärna till den och en till undersökning (om de nu är möjliga) som undersökt motsatsen - dvs hur många % av förtidsröstande demokrater som röstat på Trump. Kan man nu ta reda på sånt så borde det väl även finnas klara undersökningar på hur independents röstat i FL då med antar jag?

Står många ställen, men alla hänvisar till samma undersökning.
http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/poll-florida-republicans-vote-for-hillary-clinton
Citera
2016-11-07, 14:52
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Står många ställen, men alla hänvisar till samma undersökning.
http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/poll-florida-republicans-vote-for-hillary-clinton

Kollar du på Lawrence twitterfeed så är det bara Anti Trump propaganda. Tror inte en sekund på en enda Poll han presenterar. Övriga 100 tals polls som visat på hur resp. partitillhörighet backar sin kandidat säger att runt 95% i båda partier backar sin kandidat.

Det som avgör det är independents (som röstar i oerhört mycket större drag på Trump enligt undersökningar) och hur engagerade resp. partis väljare är. Där tror jag Trump leder stort över Hillary. Hillary kan knappt fylla en sal när det är en gratiskonsert med stora artister. Trump fyller en hel arena med 45.000 åskådare genom att bara vara sig själv.

Så jag tror inte på din undersökning. Tyvärr. Hade det varit flera undersökningar presenterade av lite mer oberoende källor så visst då hade jag kunnat ta det till mig men detta, nej...
Citera
2016-11-07, 14:53
Medlem
Ratis avatar
När kan man förvänta sig ett preliminärt valresultat på svensk tid? Onsdag förmiddag?
Citera
2016-11-07, 14:55
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
När kan man förvänta sig ett preliminärt valresultat på svensk tid? Onsdag förmiddag?

Sök i tråden innan tack, samma fråga ställs ett par gånger i timman.

Vi har ett klart resultat någongång natten mellan tisdag och onsdag runt kl 3-4-5 Svensk tid!
Citera
2016-11-07, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Sök i tråden innan tack, samma fråga ställs ett par gånger i timman.

Vi har ett klart resultat någongång natten mellan tisdag och onsdag runt kl 3-4-5 Svensk tid!

Varför så otrevlig?
Resultatet kommer inte vid den tiden om det ligger jämnt (vilket allt pekar på). Jag tror det klarnar tidigast framåt kl. 6-7, svensk tid.
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-07 kl. 15:08.
Citera
2016-11-07, 15:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför så otrevlig?
Resultatet kommer inte vid den tiden om det ligger jämnt (vilket allt pekar på). Jag tror det klarnar tidigast framåt kl. 6-7, svensk tid.

Jag tror också att det är lika bra att vänta till onsdag morgon.

Eftersom jag ändå tror att Hillary kommer att vinna, så kommer jag att tillbringa nästa helg med att mobba de facto fascisterna på Flashback.
Citera
2016-11-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Nkz
Någon som vet vart man kommer kunna följa presidentvalet 2016 live?
Fox news kommer nog vara det bästa, blandat med SVT för lite salta tårar, kommer bli härligt!

Fan känner mig som ett fruntimmer, ena sekunden upprymd, andra livrädd, nu gäller det!
Det hänger så jävla mycket på hur det här valet går imorgon!!!
Citera
2016-11-07, 15:35
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag tror också att det är lika bra att vänta till onsdag morgon.

Eftersom jag ändå tror att Hillary kommer att vinna, så kommer jag att tillbringa nästa helg med att mobba de facto fascisterna på Flashback.
Eller så blir det vi som mobbar dig

Har du följt mätningarna något? Ser rätt bra ut för Trump, bland annat senaste IBD/TIPP pollen, där Trump leder med 2%, och detta från idag:

http://www.investors.com/politics/trump-lead-widens-to-2-his-biggest-yet-despite-november-surprise-ibdtipp-poll/

^^
Citera
2016-11-07, 16:07
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varför så otrevlig?

Jag är inte otrevlig men det finns en sökfunktion av en anledning.

Och nej, eftersom i stort sett ALLA swing states ligger på östkusten där vallokalerna stänger mellan 1-3 svensk tid så kommer vi ha ett hyffsat klart resultat redan kl 3-4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in