Citat:
Ursprungligen postat av
Radiopsykologen
Jag tror du har missat vad detta valet egentligen handlar om.
Glöm skatter, Obamacare och trade deals, det här valet handlar om det politiska etablissemanget mot folket.
Det är därför det har blivit så fult, har du aldrig frågat dig varför media hatar honom så mycket att de tvingats till dessa lögner och vinklingar?
Lyssna noga på dessa 5min och du kommer förstå etablissemangets rädsla och Trump-supportarnas entusiasm!
https://www.youtube.com/watch?v=SKGjczYz1bg
Jag tror du har missat att Trump, liksom de flesta blivande makthavare (i högsta grad även Hillary), är mer intresserad av att komma till makten än exakt vilka idéer han ska genomföra. Och ska man då vinna som outsider måste man naturligtvis betona att man är Utmanaren på Folkets sida mot Makten. Trots att han bara genom sin förmögenhet och sitt kontaktnät har mer gemensamt med makten än med folket.
Sedan är många investerare mer rädda för honom, inte för att de tror han ska slita upp dörren när de sitter i hemliga överläggningar med Shlomo-Ben Goldstein, utan för att de helt enkelt inte vet vad som gäller i USA om han tar över. Inte så mystiskt.
Och det här är absolut inget försvar för Hillary, amerikanska folket behöver en president som kan entusiasmera och Hillary får Al Gore att framstå so men riktig entertainer. Förutom att hon är en genomfalsk vindflöjel.