2016-10-30, 23:14
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jaha, på vilket vis då? För att han vill prata med Ryssland och inte krigshetsar mot dom som Clinton gör?
Det här hör man väldigt ofta. Kan du ge några konkreta exempel, eller är det bara "many people say" som vanligt?
Citera
2016-10-30, 23:18
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det här hör man väldigt ofta. Kan du ge några konkreta exempel, eller är det bara "many people say" som vanligt?

https://www.theguardian.com/world/2016/oct/25/hillary-clinton-syria-no-fly-zones-russia-us-war?0p19G=c
https://www.wsws.org/en/articles/2016/09/24/syri-s24.html?view=article_mobile

Något horungen lobbar väldigt hårt för och det känns ju jätte bra eller hur ?
Senast redigerad av korvbenke 2016-10-30 kl. 23:21.
Citera
2016-10-30, 23:38
Medlem
Citat:
Såg du inte debatterna?
Citera
2016-10-31, 00:14
Medlem
Citat:

Tja, kolla på debatterna eller det faktum att Hillary försöker skylla på Ryssland så fort tillfälle ges.
Citera
2016-10-31, 00:16
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Demokraterna vann med 7% 2012 i early-voting

Democrats: 44 percent

Republicans: 37 percent

Nyckeln här är inte early voting utan att det är att Trump kommer få mer independents och män än Romney:

2012

män
Romney +1

independents
Romney +7

Vita
13+

Monmouths Nevada poll

Män
Trump 14+

independents
14+

Vita
18+

Obama var stark med kvinnor och män Clinton är inte det, det som gör skillnaden mellan 2012 och 2016.

Hade Sanders varit där istället så skulle han vinna med 10% eftersom han som Obama skulle varit stark med kvinnor och män.

Med nuvarande siffror räcker det inte med +14 bland indies, inte ens +20 räcker. Förutsatt att han har 90% av R.
Senast redigerad av tcfmog 2016-10-31 kl. 00:19.
Citera
2016-10-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Med nuvarande siffror räcker det inte med +14 bland indies, inte ens +20 räcker. Förutsatt att han har 90% av R.

Sim jag skrev innan männen är skillnaden mellan 2012 Och 2016 i varje stat.

Obama vann kvinnorna med 16% 2012 i Nevada men Romney männen med ynka 1% Trump leder männen med 14% vilket göra att det blir +-0

Vilket gör att independents avgör och där leder Trump stort.

Hade det varit man VS man i år så hade inte Trump haft en chans utan det är Kvinna VS man som gör att han fortfarande är i matchen 2016.
Citera
2016-10-31, 00:45
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hela Trump är ju ett allvarligt hot, inte bara för USA:s säkerhet, utan för hela västvärlden.

Karln är ju för fan fjärrstyrd av Putler!

Jag har alltid undrat detta. Vi har alltså en (enligt er alltså) psykopat eller åtminstone en narcissist utav rang som bara ser till sig själv, kan komma att bli världens mäktigaste människa och ha makten till att göra, ja lite vad han själv vill. Sedan påstår ni att han skulle gå ner på alla fyra inför Putin?

Vet du hur motsägande detta egentligen är? Och då frågar jag detta ur ett psykologiskt perspektiv (om du har erfarenhet inom ämnet dvs?), som alla andra gånger så klarar jag mig utan det politiska kacklet om vad du personligen tycker.
Senast redigerad av cmbw 2016-10-31 kl. 00:47.
Citera
2016-10-31, 00:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jo, men det är väl mer logiskt att de vill byta från Hillary nu när FBI utreder henne. Ser inte varför någon som har lagt sin röst på Trump skulle byta till Hillary, då Trump står för missnöje och hat mot etablissemanget. Det är mer logiskt att en sosse blir Sverigedemokrat än att en Sverigedemokrat blir sosse.

Det är jänkare och dixis vi pratar om, de är inte alltid så logiska som man kan hoppas.
Citera
2016-10-31, 01:22
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Demokraten som försvarade Hillary i Agenda ikväll gav allt annat än ett segervisst intryck. Det verkar som om Trump lyckas mobilisera fler väljare än vad demokraterna trott. Oavsett vad folk svarar i opinionsundersökningar krävs det att folk verkligen går och röstar, och där har republikanerna ett övertag bland sina gräsrötter. Även om Trump ligger efter i de flesta mätningar är jag verkligen inte säker på att han kommer förlora.

Det verkar gått upp för Camp Clinton att hon har mycket svårt att locka de grupperna som var så lojala till Obama, vilket de tydligen kallt räknat med.

Detta är långt ifrån över och Camp Clinton börjar svettas ordentligt nu.
Citera
2016-10-31, 07:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Sim jag skrev innan männen är skillnaden mellan 2012 Och 2016 i varje stat.

Obama vann kvinnorna med 16% 2012 i Nevada men Romney männen med ynka 1% Trump leder männen med 14% vilket göra att det blir +-0

Vilket gör att independents avgör och där leder Trump stort.

Hade det varit man VS man i år så hade inte Trump haft en chans utan det är Kvinna VS man som gör att han fortfarande är i matchen 2016.
Släpp Nevada.
Citera
2016-10-31, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Jag har alltid undrat detta. Vi har alltså en (enligt er alltså) psykopat eller åtminstone en narcissist utav rang som bara ser till sig själv, kan komma att bli världens mäktigaste människa och ha makten till att göra, ja lite vad han själv vill. Sedan påstår ni att han skulle gå ner på alla fyra inför Putin?

Vet du hur motsägande detta egentligen är? Och då frågar jag detta ur ett psykologiskt perspektiv (om du har erfarenhet inom ämnet dvs?), som alla andra gånger så klarar jag mig utan det politiska kacklet om vad du personligen tycker.

Han begär ju tillomed via live tv vid ett av sina tal att putin ska hjälpa honom med att hacka email servrar.

Det är konstigt att FBI inte släpper rapporten om vilka kontakter trump har med putler, istället släpper de en rapport om något eventuellt email skulle ha läckt, vilket det kanske inte ens har gjort.
Citera
2016-10-31, 07:48
Medlem
genushexans avatar
Det här är ju bara trams. Ett desperat sätt från en vit man att försöka hindra att en kvinna och feminist blir USA:s president. Men det kommer inte att hjälpa. Hillary Clinton kommer att vinna med en jordskredsseger över idioten Trump. (Påminner hen inte hel del om Löfven?) Trump får vara nöjd om hen vinner en enda delstat1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in