2016-10-31, 08:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Det här är ju bara trams. Ett desperat sätt från en vit man att försöka hindra att en kvinna och feminist blir USA:s president. Men det kommer inte att hjälpa. Hillary Clinton kommer att vinna med en jordskredsseger över idioten Trump. (Påminner hen inte hel del om Löfven?) Trump får vara nöjd om hen vinner en enda delstat1
Du brukar ha sunda åsikter trots allt men den här gången blir jag verkligen besviken på dig. Hillary är en häxa, inte feminist! Hoppas du på Marie le Pen som Frankrikes nästa president också?
Citera
2016-10-31, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Kan det vara intressant att följa de sista veckornas sammanvägda undersökningar hos
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map_no_toss_ups.h tml
alltså med uppdelning av alla elektorsröster jämfört med 2012?
2012 fick demokraterna 332.
Just nu ger RCP demokraterna 333.

När det gäller stater är det ju lite märkligt att Texas börjat dyka upp som ett öppet race.
Och just nu 304-234 i elektorsröster...

Spänning intill Hawaii stänger.
Citera
2016-10-31, 09:00
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Ja!!! Kommer bli så kul att Sveriges första kvinnliga statsminister (Annie Lööf) kommer kunna samarbeta med USAs första kvinnliga president!

Wooooo!!!!!!!
Hahahaha
Citera
2016-10-31, 10:21
Medlem
pantherTypeGs avatar
Hur ser det ut i Kalifornien?
Citera
2016-10-31, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Hur ser det ut i Kalifornien?
Clinton vinner överlägset. Inte ens en fajt där.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/ca/california_trump_vs_clinton-5849.html
Citera
2016-10-31, 11:23
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/ca/california_trump_vs_clinton-5849.html
Hur kan de se ut sådär?

Det har väl varit en Republikansk delstat i många år?

Ganska många röster där.
Citera
2016-10-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes

Hahahahaha - tror du på deras kartor själv? Clinton totalt 263 Elektorer, Trump 126, och 149 toss-ups???
Clittan har ju rasat som ett korthus de senaste veckorna.
Med tanke på att 99% av de polls RCP sammanställer är HRC-beställda med 2/3 demokrater + justering av siffrorna kanske man ska ta saker och ting med en liiiiten nypa salt.
Citera
2016-10-31, 11:24
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Hur kan de se ut sådär?

Det har väl varit en Republikansk delstat i många år?

Ganska många röster där.

CA är väl ändå en typisk demokrat state om jag inte miss minner mig.
Citera
2016-10-31, 11:31
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
CA är väl ändå en typisk demokrat state om jag inte miss minner mig.
Kanske stämmer. Tänkte mest på att Arnold Schwarzenegger var guvenör i många år men historiskt kanske det tillhör demokraterna mer.
Citera
2016-10-31, 11:32
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Kanske stämmer. Tänkte mest på att Arnold Schwarzenegger var guvenör i många år men historiskt kanske det tillhör demokraterna mer.

Just ja fan det hade jag glömt förtjänar jag nu... Ja då kanske du har rätt endå och jag som har fel här sorry.
Citera
2016-10-31, 11:34
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Just ja fan det hade jag glömt förtjänar jag nu... Ja då kanske du har rätt endå och jag som har fel här sorry.
Såg dock att de har en demokratisk guvenör numera.
Citera
2016-10-31, 11:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Hahahahaha - tror du på deras kartor själv? Clinton totalt 263 Elektorer, Trump 126, och 149 toss-ups???
Clittan har ju rasat som ett korthus de senaste veckorna.
Med tanke på att 99% av de polls RCP sammanställer är HRC-beställda med 2/3 demokrater + justering av siffrorna kanske man ska ta saker och ting med en liiiiten nypa salt.

Du ljuger du, förstås, igen, din lilla nyttiga Putlers idiot!

RCP har också med en känd republikansk undersökningssajt: Remington.

Låt oss se på t.ex. Pennsylvania där det svängt en hel del den senaste tiden. (Svängt i betydelsen gått fram och tillbaka ifrån "Lutar åt Clinton" till "Swingstate". I praktiken så innebär detta bara att Clintons ledning sjunkit eller stigit ifrån fem respektive fyra procentenheter):

Även Remington ger Clinton en ledning med tre procent i Pennsylvania. Blott en procentenhet lägre än de övriga instituten.

Hävdar du ändå att Remington också befinner sig i någon mystisk maskopi med Clinton, din dåre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in