• 1
  • 2
2014-12-29, 22:21
Medlem
Vilka erfarenheter har ni från denna sida? Seriösa?
Sidan ser lite B ut tycker jag.
måste ha fatt i stötdämpare bak till bilen och dom hade rätt överkomliga priser på just det.

Mvh
Tomcat13
Citera
2014-12-29, 22:35
Medlem
Har beställt från bildelaronline24.se flera gånger, har hittills funkat klockrent.

Beställt på söndagar, har haft delarna på trappan hemma på fredagen.
Citera
2014-12-29, 23:34
Medlem
-defekt-s avatar
dom har fått dåliga recensioner på nätet, kolla http://www.bildelar-online.se/
Beställer du så har du grejerna på 3 dagar. upptill Stockholm. Bra priser med
Citera
2014-12-29, 23:48
Medlem
Beställ från Polen, 3/4 billigare än det priset svenska reservdelssidor vill ha.
Citera
2014-12-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-

fyfan det var inga dumma priser.. får se när det närmare sig måste byta stötdämparna. Dom fryser så illa att dom blir stumma när det är minusgrader
Citera
2014-12-31, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-

He He det där är SAMMA SOM RESERVDELAR24.SE ,,, jag har handlat mycket hos res24 och det är friktionsfritt ,, frakten kan dock strula tidsmässigt ibland men grejorna kommer alltid fram
Citera
2014-12-31, 14:23
Medlem
zoombos avatar
Köp i Tyskland. Funkar klockrent, leverans fram till dörren och märkesdelar till halva priset eller lägre.
http://profiteile.de/
Citera
2014-12-31, 17:27
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Har beställt från bildelaronline24.se flera gånger, har hittills funkat klockrent.

Beställt på söndagar, har haft delarna på trappan hemma på fredagen.

Har köpt saker där ifrån,10-talet gånger.Funkar jättebra.Med den bifogade fakturan får man även en rabbattkod på 10% till att utnyttja nästa gång man beställer.
Har även beställt från Mister auto men där tycker jag att posthanteringen är lite seg och väldigt olika från gång till gång.Beställer man från bildelaronline24 så vet man när man får sakerna.
Citera
2014-12-31, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfamats
Har köpt saker där ifrån,10-talet gånger.Funkar jättebra.Med den bifogade fakturan får man även en rabbattkod på 10% till att utnyttja nästa gång man beställer.
Har även beställt från Mister auto men där tycker jag att posthanteringen är lite seg och väldigt olika från gång till gång.Beställer man från bildelaronline24 så vet man när man får sakerna.
den rabattkoden har numera krymt till 5% och chattar man med dom när man lägger ordern får man direkt en 3% rabattkod ,,

dessa firmor är ÖVERLÄGSET billigare än dom svenska handlarna som är HUTLÖSA .. .. skruvat.se kan VISA ggr ha samma totalkostnad på produkterna men som alltid (från svenska alternativ) får man vad man betalar för ,, då är delarna rena skräpet ,, jag har många ggr beställt från reservdelar24.se och blivit mer eller mindre chockad när grejorna väl trillat in

kommer allrahelst ihåg en komplett drivaxel till en japanare av tidigt 2000 tal ,, där ville dom svenska alternativen (Bds mekonomen ad och allt vad dom heter ) ha minst 6600 :- plus moms + stomme (osäker på stomme men jag tror den skulle tillbaka ) ,, beställde hem den från reservdelar24 istället och inom en vecka trillade den in 1200:- INKLUSIVE FRAKT (och ingen stomme ) och ytterligare chockerande var när jag öppnade lådan och konstaterade att axeln jag fått var en ORGINAL-AXEL .... Betänk att dom svenska alternativen är "alternativa reservdelar" inte orginal ..

Visst förstår jag att man inte driver en butik för att det är kul utan för att tjäna pengar men kan någon förklara varför det behöver vara en sån ENORM SKILLNAD I PRIS ? varför ska allt vara så SATANS dyrt i detta land ??

personligen skulle jag få övertalas ett par ggr för att böka hem en komplett drivaxel från tyskland för en ersättning av 1200 :- och som sagt det är vad jag fick betala totalt hos reservdelar24.se ,, om jag ska lägga någon kritik mot reservdelar24.se så är det för deras leveransalternativ ,, nu har dom en enhetsfrakt på 80 :- (man handlar du för över 2500:- är även frakten fri ) så det är inte mycket att bråka om MEN jag skulle vilja ha ett snabbare alternativ (och är naturligtvis beredd att betala för det ) .. skulle dom hålla samma priser och skaffa ett 24 eller 36 H alternativ med sjyssta pengar på frakten så skulle dom sänka dom svenska butikerna ganska fort

och samtidigt har jag sett en del som kritiserar dom för leverans av felaktiga produkter .. dom levererar bara vad DU beställt så det hänger helt och hållet på DIG att det blir rätt grejor beställda

MEN dom har även en "experhjälpsfunktion" är du osäker på vad du ska ha till din bil kan man låta en "expert" titta igenom ordern innan den går så det säkerligen ska bli rätt grejor skickade

(vilket jag i sig tycket är ganska "häftigt" jobbat med bilar sedan början av 80 talet och visa (speciellt franska bilar ) behöver man demontera delen på först innan man beställer för att få rätt .. visa peugoter tex som har 8 olika bromssystem att välja på fram ..
Citera
2015-01-02, 09:50
Medlem
Enydrions avatar
http://www.bildelar24.com

det här är också samma ställe...

kollar på kamremssatser och vattenpumpar, är det med packningar till vattenpumpen om de är med på bilden, verkar lite osäkert om det är med eller ej?
Citera
2015-01-02, 10:21
Medlem
har beställt från bildelaronline24.se flera ggr och fått det jag betalat för

man ska beakta om man har en udda bilmodell i Sverige så kan tillgången på delar vara begränsad

vi har ca 9 mil invånare, tyskland ca 90 milj
Citera
2015-01-02, 11:24
Medlem
Baalzamons avatar
Mister auto har också billiga bildelar. Långa leveranstider dock, senast fick jag vänta två veckor.

http://www.mister-auto.se/sv/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in