2015-01-02, 11:40
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
http://www.bildelar24.com

det här är också samma ställe...

kollar på kamremssatser och vattenpumpar, är det med packningar till vattenpumpen om de är med på bilden, verkar lite osäkert om det är med eller ej?

Jag har fått med allt man behöver när jag har beställt delar.Ingen som helst skillnad mot de sakerna man får om man handlar i sverige.Men jag skulle inte beställa de allra billigaste delarna.Har provat ngn gång och då har det varit lite modifikation för att få det att passa 100%.

Tex så beställde jag två stabilisatorstag snuskbilligt,men en av dom hade inte den rätta vinkeln, efter jag böjt till den så passade den.En kylare tex för 300:-,kunde ju inte låta bli att testa När den kom så var det exakt samma kylare som jag beställt tidigare för en mycket större peng,samma kartong och orginalmärket överklistrat.Men antagligen 2:a sortering då det fattades en(av två) brickor i ett fäste.Men det funkade efter lite mek.När jag har beställt kända märken så har det funkat klanderfritt för mig.
Citera
2015-01-02, 11:57
Medlem
zoombos avatar
Många av dessa "nya" sajter är egentligen inget annat än tyska sajter som man har portat och anpassat lite till vårt land och språk, dom som tar emot beställningarna har inget eget lager utan fungerar som ett slags återförsäljare till större tyska etablerade nätbutiker i bilbranschen.

Inget större fel i detta men dom tillför egentligen inget till produkten och ska också ha sin beskärda del av kakan när paketet flyttas från A till B. Då är det både billigare och snabbare att köpa direkt från Tyskland.

Men några nackdelar finns: man måste kunna språket (eller förlita sig på översättningsprogram) och eventuella returer eller reklamationer kan bli lite omständligare.
Citera
2015-01-03, 13:23
Medlem
Orginalsidan verka vara självaste pkwteile.de eftersom det står det på fakturan och som logotype på kartongen som grejerna kommer i

Citera
2015-08-04, 17:20
Medlem
Husvagnen18s avatar
Beställde luftfilter och kupéfilter till min bil därifrån. Bra pris och bra leveranstid så jag var nöjd med den beställningen. Vet dock inte om jag skulle våga beställa några "dyrare" delar ifrån dem, som t.ex. avgassystem, katalysator e.t.c.

Ett tips kan ju vara att man surfar in på en svensk bildelssida som t.ex. BDS, och kollar vad som passar till ens bil ifrån deras sida.
Sedan kan man ta produktnummret på bildelen och söka på Bildelaronline24 och se om de har motsvarande produkt där. Det kanske känns lite säkrare att få de uppgifterna ifrån en etablerad bildelskedja här i Sverige, för man undrar ibland lite om delarna passar som Bildelaronline24 påstår.
Citera
2015-08-04, 19:47
Medlem
copes avatar
Såg dom hade billiga glas för sidospeglar. Vad kan oddsen vara tro att de är "äkta" och inte såna grumliga som de klippbara spegelglasen brukar vara?
Citera
2015-08-30, 10:49
Medlem
lobstoks avatar
Dom har flera sidor, tysk, brittisk, två svenska.

Beställde lite motordelar och då ringde dom upp och frågade om man ville vänta eller byta till lite dyrare
Får dom in det billiga? En del fattades, resten fanns inne
Citera
2015-08-30, 10:58
Medlem
hakro807s avatar
Har beställt några gånger. Snabb frakt, men man får vad man betalar för. Kvalitetsmässigt kan det vara si och så på de billigaste alternativen, men för en äldre bil kan priset ofta vara viktigare än att delen ska hålla 20 000 mil som ett original.

Måste ändå säga att det verkar vara en schysst sida.
Citera
2015-08-30, 17:19
Medlem
Har köpt oljefiler (purflux) och liter annat från denna sida
http://www.autoteileservice24.de//#

verka skickas från italien

betala med paypal frakten skulle kosta 15€ men det drogs inget för frakten troligen pga. systemfel
men hem till dörren gick på en max vecka
Citera
2016-07-06, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zpillolja
Har köpt oljefiler (purflux) och liter annat från denna sida
http://www.autoteileservice24.de//#

verka skickas från italien

betala med paypal frakten skulle kosta 15€ men det drogs inget för frakten troligen pga. systemfel
men hem till dörren gick på en max vecka
Handlade precis en bräsletrycksensor från dom. Kostade 652kr på andra billiga ställen, 55Euro där. :-) Hoppas du har rätt!
Citera
2016-07-10, 09:36
Medlem
Vad tror ni om den här sidan, verkar samma som reservdelar24.se
http://www.autodoc.se

Men deras omdömen är usel på
https://dk.trustpilot.com/review/autodoc.se

Vågar man chansa, skall beställa termostat därifrån och såg att de även kör med frifrakt men frågan är varför när de övriga tar betalt för det.
Citera
2016-07-11, 16:26
Medlem
Har beställt från autodoc men denna sida är kanska kluddig så jag letade upp det jag sökte efter hos bildelaronline24 och sedan lade jag beställningen hos autodoc

sist jag köpte från bildelaronline24 kom grejerna i en autodoc kartong med faktura från autodoc

Citera
2016-07-11, 22:34
Medlem
Man får inte alltid det man beställer. Stötdämpare kan vara av ett annat fabrikat än vad man beställt eftersom hemsidan inte uppdateras med vad de verkligen har att erbjuda.

Beställer man från Autoexperten för 60% mer pengar vet man vad man får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in