Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-25, 00:06
  #1081
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Klart jag fullständigt säkert slå fast något eftersom jag är fullständigt säker i att AKB kommer köra vidare i samma spår.
Hur vet du detta? Insyn? Bevis? Källa? Låt höra.
Citera
2015-01-25, 12:26
  #1082
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Hur vet du detta? Insyn? Bevis? Källa? Låt höra.
Kalla det sverigedemokratisk intuition om du så vill. Nej men för mig är det säkert. Det har slagits fast i otaliga trådar vilken politik AKB står för, att hon står Reinfeldt nära och vill föra samma politik osv. För mig är det säkert att så är fallet. Det är helt subjektivt. Det finns inga forskningsrapporter kring det hela att ta del av.
Citera
2015-01-27, 10:52
  #1083
Medlem
Kaitas avatar
Finn Bengtsson (M) kritiserar att DÖ nu gör att regeringen kan strunta i sänkningen av arbetsgivaravgifterna som ingår i den budget Riksdagen röstat igenom.
http://dagensopinion.se/finn-bengtss...es%C3%A4nkning
Citera
2015-01-27, 15:33
  #1084
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Hur vet du detta? Insyn? Bevis? Källa? Låt höra.
Ska man av det dra slutsatsen att du knappt alls tagit del av AKB:s uttalanden, både strax före utnämningen, o framför allt efter? Det slår dig inte att hon gjort alla dessa uttalanden o intervjuer i syfte att tala om vilken linje hon tänker följa, dvs det ska vara lätt att se vilken politik moderaterna avser följa under hennes ledning. Eller så är du inte är i stånd att dra några egna slutsatser av summan av uttalandena? Annars hade du inte behövt be om källor o bevis.
Du är en av FB:s bättre märka-ord-petimetrar och one-liner-producenter...
Citera
2015-01-27, 18:41
  #1085
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warpcraft
Jag har sedan jag fick rösträtt 2006, röstat på M, alternativt stödröstat på KD. Tror inte att det blir någon röst på något av dessa 2018. Överväger en blank röst om det inte sker någon förändring.
Nej att man måste överge alliansen sedan den slirat i diket med sin kraftiga vänstergir förstår jag, därför tappade man regeringsgmakten också.
Men en blankröst (varför göra sig mödan o gå o lägga den?) betyder att man inte bryr sig om vart politiken tar vägen, man har ingen uppfattning om huruvida det kan medföra något positivt om ett visst parti blir starkare...
Jag tror Warpcraft är för politiskt insatt för att lägga sig på sofflocket 2018. Men avsaknaden av ett konservativt parti är ett problem, nu sedan M abdikerat. Efter en lyckad mognadsprocess med nytt blod in så kanske SD kan placera sig där i en nära framtid...
Citera
2015-01-27, 19:07
  #1086
Medlem
Fris avatar
Moderater röstar på Moderaterna därför att Moderaterna heter Moderaterna. Vad Moderaterna faktiskt gör, är komplett irrelevant för Moderaterna.
Citera
2015-01-28, 18:58
  #1087
Medlem
Warpcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Nej att man måste överge alliansen sedan den slirat i diket med sin kraftiga vänstergir förstår jag, därför tappade man regeringsgmakten också.
Men en blankröst (varför göra sig mödan o gå o lägga den?) betyder att man inte bryr sig om vart politiken tar vägen, man har ingen uppfattning om huruvida det kan medföra något positivt om ett visst parti blir starkare...
Jag tror Warpcraft är för politiskt insatt för att lägga sig på sofflocket 2018. Men avsaknaden av ett konservativt parti är ett problem, nu sedan M abdikerat. Efter en lyckad mognadsprocess med nytt blod in så kanske SD kan placera sig där i en nära framtid...
Tanken att lägga en proteströst på SD har slagit mig. Flera av mina bekanta gjorde det nu senast. De motiverade sitt val med att det skulle skicka en signal till de borgerliga, då dessa ansågs ha spårat ur totalt gällande invandrings-/integrationspolitiken, samt att Moderaterna blivit så Sosse-light de senaste åren. Men men... Var det inte M som kom fram till att man skulle fokusera mer på LO-kvinnor i sin eftervalsanalys? Man får hoppas de nyktrar till snart...

Annars så kan man ju skriva "Gamla Moderaterna" på en blank valsedel
__________________
Senast redigerad av Warpcraft 2015-01-28 kl. 19:01.
Citera
2015-03-24, 23:31
  #1088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Moderater röstar på Moderaterna därför att Moderaterna heter Moderaterna. Vad Moderaterna faktiskt gör, är komplett irrelevant för Moderaterna.

Moderater är väl rätt så flyttvänliga till skillnad mot sossar.
Citera
2015-03-25, 22:27
  #1089
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Moderater är väl rätt så flyttvänliga till skillnad mot sossar.
Stämmer bra vad gäller den moderata kärntruppen. Frågan är bara hur stor denna är. Den är säkert inte lika stor som dagens opinionssiffra indikerar, alltså finns det fortfarande potential för SD o KD att ta en bra tugga av M. Särskilt KD kan med en ny partiledare profilera om sig o bli attraktiva för missnöjda M-väljare, dvs de som upplever att Batra tondövt ångar på FR:s fotspår.
Citera
2015-03-28, 23:44
  #1090
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Stämmer bra vad gäller den moderata kärntruppen. Frågan är bara hur stor denna är. Den är säkert inte lika stor som dagens opinionssiffra indikerar, alltså finns det fortfarande potential för SD o KD att ta en bra tugga av M. Särskilt KD kan med en ny partiledare profilera om sig o bli attraktiva för missnöjda M-väljare, dvs de som upplever att Batra tondövt ångar på FR:s fotspår.


Batra blir nog en omvänd Juholtare.

Han blev avsatt för oövertänkta kommentarer och uttalanden, medan hon kommer att få sparken då hon inte vill ta ställning till någonting utan bara passar!
Citera
2015-03-29, 16:52
  #1091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Moderater röstar på Moderaterna därför att Moderaterna heter Moderaterna. Vad Moderaterna faktiskt gör, är komplett irrelevant för Moderaterna.


Med tanke på vårbudgeten med alla skattehöjningar tror jag många moderater knyter näven i byxfickan nu.......jag tror t o m det jäser ordentligt i leden. Kanske inte så mycket centralt..men ute i landet!

JAg tror inte DÖ håller fram till nästa val...och jag tror fler allianspartier börjar bli missnöjda med DÖ
Citera
2015-03-29, 18:14
  #1092
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Stämmer bra vad gäller den moderata kärntruppen. Frågan är bara hur stor denna är. Den är säkert inte lika stor som dagens opinionssiffra indikerar, alltså finns det fortfarande potential för SD o KD att ta en bra tugga av M. Särskilt KD kan med en ny partiledare profilera om sig o bli attraktiva för missnöjda M-väljare, dvs de som upplever att Batra tondövt ångar på FR:s fotspår.

I katastrofvalet 2002 fick man drygt 15 %, så man kan väl gissa att den moderata kärntruppen är 12-13 % dvs 'hardcore' moderater som inte bryr sig om vilka företrädare eller vilken politik partiet har, utan röstar M i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback