Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-23, 19:08
  #1345
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Sitter här och bygger förväntningar inför höstbudgeten.
Kommuisterna pressar svetsarn från sitt extrema håll och såssarna har väl egentligen inget större val än att låta många totala tokerier få genomslag.
Lägg till det massinvandringens enorma ekonomiska börda som åläggs statsbudgeten och såssarna kommer att tvingas höja en hel del skatter.Oerhört impopulärt och närmast ett politiskt självmord i dagens och framtidens samhälle.

Detta kommer sammantaget att sätta sjujuntepartiet Moderaterna i en omöjlig sits.
De skall passivt stödja en radikal vänsterbudget.Det borde egentligen slita Moderaterna mitt itu.
Saken kommer att sättas på sin spets.Antingen håller Moderaterna fast vid DÖ och begår därmed sitt historiska misstag eller också så blir budgeten så radikal att Moderaterna av ren självbevarelsedrift måste lämna.

Spännande tider väntar.Moderaterna är vid vägs ände.

Ser så ut.
Ledarsidornas Kapten Blåskägg, aka Jens Kittel, har en helt lysande text idag där moderaternas situation beskrivs. Jag citerar inte utan läs:
http://linkis.com/ledarsidorna.se/2015/NjXcG
Citera
2015-08-23, 23:39
  #1346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Ser så ut.
Ledarsidornas Kapten Blåskägg, aka Jens Kittel, har en helt lysande text idag där moderaternas situation beskrivs. Jag citerar inte utan läs:
http://linkis.com/ledarsidorna.se/2015/NjXcG

Tack för länken. Det var urminnes tider sedan jag läste en så bra kommentar på läget i Sverige.

Det var på tiden att någon fick framföra hur verkligheten ser ut i Sverige. Det var kloka ord.

Hur ska AKB rädda sin försörjning och göra en "pudel"?
Citera
2020-07-05, 06:41
  #1347
Medlem
Metalmatte88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det späder på föraktet mot politikerna som gjorde överenskomelsen. För SDs del blev DÖ i det närmaste en valarbetare.

Politiker är inte dumma, DÖ tillkom för att man inte ville ha ett extraval...hade KD eller Fp åkt ut ur riksdagen då, så hade sagan om alliansen varit finito. Men DÖ kommer att bli dyrköpt för alliansen, även om M klarat sig förvånansvärt bra hittills. Nästa OU blir efter de nedlagda budgetrösterna. Vi får se hur M klarat sig då.
Jag undrar ibland om folk som säger sig vara "borgerliga" men som förespråkar en samhällsekonomi planerad av den offentliga sektorn, åsiktsförtryck, "utbildning" av barn i hur man tänker "rätt," gruppidentitetstänkande m m, jag undrar om de nånsin tänker att de förespråkar kommunism.

"Vad säger du, din jävel! Jag är MODERAT."
Men varför förespråkar de då kommunistisk politik? Socialdemokraternas totalitära styre har lyckats hjärntvätta befolkningen så mycket att även moderater blivit sossar i huvudet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback