2014-12-27, 12:00
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Sverigedemokraterna kommer lämna in en misstroendeförklaring mot Löfven.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20079640.ab

Känns lite idiotiskt. Det finns ingen chans att den går igenom.

Det är en form av politisk debatt. Man måste visa att man försöker och det gör ju att allians partierna måste visa sina kort ännu tydligare vad dom står för.
Citera
Medlem
SD är det enda oppositionspartiet.

Om alla muppar tittar på opinionsundersökningar och jag lovar även kommande undersökningar, så står en sak klart.

SD är de enda vinnarna!
Citera
Medlem
Kemiske Alis avatar
Svetsarn lovade att inte regera under en borgerlig budget. Nu ser det ut som att han kommer göra det.

Hur stort är sveket och vilka effekter kommer det att få?
Citera
2014-12-27, 12:01
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Instämmer till fullo.

Jag är själv kluven till om jag ens ska rösta eller inte. Å ena sidan är jag uppfostrad med att man ska rösta för att det är ens demokratiska plikt. Andra sidan av myntet är det du beskriver: att vi inte valt systemet vi är fast med. Att rösta är att uppmuntra systemet, som inte på något sätt är optimalt.

Följande artikel, från det fantastiska Ludwig von Mises Institutet, beskriver problematiken med dagens "demokrati".

Det är lite detta som är så tragiskt också för oavsett om man håller med SD eller ej så är det endast SD som gäller om man på något vis vill sätta ned foten mot det rådande politiska klimatet. Det om något är fullständigt åt fanders.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det kommer att bli 4 år fyllda med kaos, problem och arga & överkörda lokalpolitiker. Kryddat med lite kravaller och bilbränder, för att få in den rätta stämningen i media.

Intressant. Var har du din tidsmaskin? Skumt att du inte vann nobelpriset i år.
Citera
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swinggail
52-54% borde de kunna få, ellerhur?

Ja man hoppas ju nästan det. Jag är inte rasist men önskar att SD hade haft möjlighet att ta tag i invandringspolitiken innan det är för sent, för som den är idag är det ju inte friskt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag skrev kort då jag antar att alla politiskt intresserade vet vad SD´s krav var.
Men det är skit samma, Sverigedemokraterna hotade kommande regeringar och det bakslog.

Sverigedemokraterna kommer inte få makt över vår politik hur stora de än blir sålänge dom inte ingår i ett block. Många Sverigedemokrater verkar tro att om SD får 25% så måste dom få sitta i en regering. Men så är det ju inte så länge ingen av blocken vill sammarbeta med SD.

Härligt med demokrati, en stor del av folket nonchaleras.. Känns inte hållbart eller hur? Spänningarna kommer öka men det är kanske det du vill.
Citera
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liridonk
Japp, SDarna kommer dock inte ha något att säga till år 2022. Väl då finns det väl mer invandrare än svenskar i vårat samhälle som röstar ut dom åter igen.
Nja vet inte det t om dom etablerade invandrarna i landet börjar ju undra vad i helvete dom sysslar med där uppe i sin lilla låtsas värld..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Kära SD'are,

Ta det lugnt nu, sitt lugnt i båten, detta kommer inte gynna 7k långsiktigt.

2018 - Karma.

2018? Prova 2022.

"– Överenskommelsen sträcker sig över två mandatperioder, till valdagen 2022, säger han."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
SD är det enda oppositionspartiet.

Om alla muppar tittar på opinionsundersökningar och jag lovar även kommande undersökningar, så står en sak klart.

SD är de enda vinnarna!
Känner ni er verkligen som vinnare idag?
Eller är det ett sista försök att hålla moralen uppe?
Citera
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshspeck1
Det du skriver visar att du har ingen aning om vad du pratar om. Vi väljer inte alls våra representanter, det gör partierna, inte väljarna.

Sedan vi införde personval kan man absolut hävda annat, sedan väljer vi ju ideologiska representanter som ska agera efter gemensam plattform.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen
Tror snarare att övriga partier sakta mer säkert kommer väva in striktare integrationsregler, med Folkpartiet som senaste exempel. SD kommer nog fortsätta få x antal röster, men kommer i slutändan dö ut. Dem kanske peakar nästa val - därefter nedåt.
FP förtroende i invandrings och integrationspolitiken skadades kraftigt av Erik Ullenhag och tankesmedjorna.
Jag kan hålla med om att FP och KD nog är de partier som tar steget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in