Citat:
Ursprungligen postat av
Buffelo Ball
Jag är inte säker på vad du menar? S och Mp har med "decemberöverenskommelsen" gått med på att "regera" med en borgerlig budget!
SD hade ett val! De hade kunnat (göra som de krävde vid Talmansvalet) att rösta enligt praxis och därmed valt att lägga ner sina röster! Men de valde att rösta mot...
Grattis till SD som lyckas få Sverige att framstå som en lekstuga! Nu återstår bara att SD lägger in en misstroendeförklaring mot Löfven... Sedan har ni förhoppningsvis lekt färdigt!
Jag är varken kunglig eller en företrädare för SD så du behöver inte kalla mig ni..
SD var tydlig, den budget som bäst träffar deras politik kommer de rösta för, det är vad man som väljare kan förvänta sig att ens företrädare gör.
Det ska bli kul att se hur alliansens väljare ser på saken om S blir största block 2018..
Då ska deras företrädare alltså sitta och titta på när det blir en vänsterbudget som egentligen saknar stöd men på grund av att deras företrädare sitter och håller käft och tittar på får minoriteten styra. Snacka om att deras röster är helt värdelös, de kommer ju inte få genomslag eller påverka ett skit i svensk politik. SD däremot visar att de tar tillvara de mandat som de får och försöker få så mycket genomslagskraft som möjligt blir helt plötsligt ett bättre alternativ. Mycket bättre alternativ än att rösta på floskeltombolan som mer liknar en död fisk som flyter med strömmen än någonting livskraftigt. Alliansen har precis börjat gräva sin grav, 2018 får vi kvittot..