Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-12-28, 12:37
  #25
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Jag vet. Varsågod. Det är sånt jag talar om.
fy fan vilken hemsk person du är, jag testade dig...
Citera
2014-12-28, 12:43
  #26
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
fy fan vilken hemsk person du är, jag testade dig...

Mod: De senaste inläggen kan verka off-topic vid första anblicken, men de illustrerar faktiskt rätt väl vad TS säger i trådstarten.

On topic: Why so mad? Det verkar ju som om vi båda ogillar ledare.
Citera
2014-12-28, 12:55
  #27
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Mod: De senaste inläggen kan verka off-topic vid första anblicken, men de illustrerar faktiskt rätt väl vad TS säger i trådstarten.

On topic: Why so mad? Det verkar ju som om vi båda ogillar ledare.
Dude jag spelar med för att visa det du nyss framförde till modden! I'm on point!

On topic: Svar ja, men jag gillar bra ledare. Även fast jag inte följer dem. Men för andra personer, är bra ledare viktigt.
Citera
2014-12-28, 13:05
  #28
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Dude jag spelar med för att visa det du nyss framförde till modden! I'm on point!

Det gör jag med Allt det här ingår i en sofistikerad plan som jag inte tänker avslöja förrens jag framstår som en fåne.

Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
On topic: Svar ja, men jag gillar bra ledare. Även fast jag inte följer dem. Men för andra personer, är bra ledare viktigt.

De andra personerna kanske bara har råkat ut för en ledare som är så bra att han fått dem att tro att han är viktig. Om ledarskap är ens ENDA begåvning är man nog rätt som mån om att få utöva den ofta och mycket.
Citera
2014-12-28, 13:29
  #29
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Det gör jag med Allt det här ingår i en sofistikerad plan som jag inte tänker avslöja förrens jag framstår som en fåne.
Du vill bli korsfäst som Jesus inte sant...

Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
De andra personerna kanske bara har råkat ut för en ledare som är så bra att han fått dem att tro att han är viktig. Om ledarskap är ens ENDA begåvning är man nog rätt som mån om att få utöva den ofta och mycket.
Ja men i det vardagliga livet, är också en ledare en människa. Därför är det viktigt att ledaren också visar medmänsklighet. Hade vi vart i en vargflock hade allt varit mycket enklare. Då hade naturen visat vem ledaren är.
Citera
2014-12-28, 13:39
  #30
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Ja men i det vardagliga livet, är också en ledare en människa.

Det tror jag också.
Fast du menar väl ändå inte att ledaren upplever drifter och känslor, hoppas jag, för det är ju saker vi delar med djuren.
Blir lite konstigt att säga "han är ju också en människa, kolla han har fortplantningsinstikter och vill vara högst i flocken!".
Citera
2014-12-28, 13:47
  #31
Medlem
sadhaneas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kanin
Ja.
Jag har alltid varit en kille som mobbat mig själv mentalt och aldrig tyckt att jag varit en värdefull människa att umgås och vara omkring pga vissa omständigheter. Därför har jag alltid tagit på mig en underordnad roll i relationer och interaktioner med andra män/killar.

Men på senare tid så har detta ändrats tack vare hårt jobb med självkänslan. Jag börjar bli mer naturligt dominant allt eftersom jag börjar uppskatta mig själv mycket mer.

Dock så vet jag fortfarande inte hur jag ibland ska agera och reagera vid vissa situationer när det är uppenbart att personen jag har en interaktion med har en underordnad roll mellan oss två. (Jag försöker att inte ens tänka på det men det är svårt då jag inte vet hur jag ska bete mig då jag hamnar i Incognito)
Det jag oftast brukar känna är sympati för den personen eftersom jag påminns om mig själv och hur dåligt jag själv mådde. Jag vet att det beror på att jag fortfarande inte är helt 100% klar med min utveckling. Dock vet jag inte hur jag ska göra för att sluta känna känslor av att vilja "höja" upp någon annan eftersom jag vet att det var det jag själv alltid ville när jag kände mig underlägsen.

Jag brukar fortfarande försöka "höja upp" andra ibland genom att lyssna mer intensivt, ge de bekräftelse enklare etc men jag har märkt att majoriteten av män ser detta som en svaghet hos mig och utnyttjar situationen direkt för att vara "one up" mot mig. Ibland blir de rent ut sagt arga med sitt sätt att vara. Alla försöker vara mest dominant hela tiden. Det jag inte förstår är varför män agerar så.

Vad gör jag för fel? Jag vet att jag aldrig borde ta ansvar för andras känslor men gör det ändå eftersom jag själv kommer ifrån ett tufft förflutet.
Hur släpper man taget? Är det någon som har någon typ av erfarenhet eller vet vad jag pratar om?

Det är jävla bra att du har empati! Jag hoppas att alla människor kommer inse att detta är en styrka istället för en svaghet som det numera räknas som i samhället. I dagens läge är man stark när man inte har några känslor eller visar medlidande. Psykopaten blir vinnaren och dom med mycket empati blir förlorarna och utnyttjade.
Nej man kan inte ta ansvar för andra människor känslor bara sina egna. Det är en styrka att du har insikten och förstår vad andra folk går igenom. Dock kommer många vilja utnyttja detta och "ta hela handen" när dom får chansen iom att de sällan får den. Det är skit att ha såna "vänner" omkring sig. I och med att de har blivit nedtryckta stora delar av livet så förstår de sig endast på detta "spel" och om man är för snäll så kommer det att slå en tillbaka. Om du är tvungen att umgås med såna människor vilket jag inte rekommenderar (alla måste gå sin egen väg) så var tydlig med att inte va för snäll. Du blir helt enkel tvungen att spela detta spel när du är runt människor som spelar spelet. Hitta din väg, var snäll + bestämd på ett bra sätt och bejaka din empati. Lycka till
Citera
2014-12-28, 13:53
  #32
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Det tror jag också.
Fast du menar väl ändå inte att ledaren upplever drifter och känslor, hoppas jag, för det är ju saker vi delar med djuren.
Blir lite konstigt att säga "han är ju också en människa, kolla han har fortplantningsinstikter och vill vara högst i flocken!".
jag förstår inte, mitt senaste inlägg var motsägelsefullt det medger jag,
Citera
2014-12-28, 13:56
  #33
Medlem
ultrasunks avatar
vet inte riktigt vad jag ska ge för tips men sluta tänk i vinnare och förlorare, alfa och looser och fortsätt behandla dina medmänniskor som jämlikar. du går ju enligt den gyllende regeln redan, vilket e rätt. bara var dig själv så drar du till dej sköna människor och med tiden lär du väl ha samlat på dej ett gäng som du kan omge dig med.
Citera
2014-12-28, 14:50
  #34
Medlem
Stabyrinths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
jag förstår inte, mitt senaste inlägg var motsägelsefullt det medger jag,

Äh, bara en gamma käpphäst jag har.
Citera
2015-01-03, 21:23
  #35
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabyrinth
Jag är ingen jävla djurisk alfahane, men jag äter upp folk som pladdrar om "naturligt dominant i sann alfahane anda" i alla fall.

Yeah, I bet bro! Du är en tränad betahane som lärt dig vara alfa bland betas. När du träffar en genetiskt odlad alfahane så blir du fistad.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback