2005-09-20, 21:25
Generaliseringar i all ära men det är mycket märkligt att försäkringsbolagen som inte gör annat än kalkylerar risker har lägre försäkringspremier för kvinnor oavsett körsträcka och ålder. De som tenderar att vara de största gnällspikarna och har flest synpunkter på kvinnors körsätt verkar vara unga män, de med de högsta försäkringspremierna och således de med det största riskbeteendet och högsta olycksfrekvensen.
Tantstackarn var blek om nosen och förde mig för att plåstras om till sjukhuset. Jag var ju själv inte säker på hur skadad jag var egentligen, då det kom så plötsligt,så fast jag har sjukhusskräck så lät jag mig föras dit med henne.
Generaliseringar i all ära men det är mycket märkligt att försäkringsbolagen som inte gör annat än kalkylerar risker har lägre försäkringspremier för kvinnor oavsett körsträcka och ålder. De som tenderar att vara de största gnällspikarna och har flest synpunkter på kvinnors körsätt verkar vara unga män, de med de högsta försäkringspremierna och således de med det största riskbeteendet och högsta olycksfrekvensen.?
´
Tantstackarn var blek om nosen och förde mig för att plåstras om till sjukhuset. Jag var ju själv inte säker på hur skadad jag var egentligen, då det kom så plötsligt,så fast jag har sjukhusskräck så lät jag mig föras dit med henne.
) Den ena gången körde jag som en dåre på trottoaren på vänster sida av vägen för att hinna till skolan på morgonen. En tant ska köra ut på vägen och kollar naturligtvis bara åt vänster (från höger ska ju ingen komma
) och kör ut precis när jag passerar.
. Nere vid bensinmacken (rip) kör en tant ut utan att blinka eller se sig för (eller hon kanske såg mig men kunde aldrig tro att jag kom så snabbt
) .
. Men nog är det som om kvinnorna bortser från att trafiken inte är perfekt och på något sätt räknar med att om man bara tar det lugnt och fint så går allting bra.
Tantstackarn var blek om nosen och förde mig för att plåstras om till sjukhuset. Jag var ju själv inte säker på hur skadad jag var egentligen, då det kom så plötsligt,så fast jag har sjukhusskräck så lät jag mig föras dit med henne.Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106