Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-26, 03:07
  #1
Medlem
Nån som har tips på var man kan köpa tunna bokhyllor? Tänkte mig nåt att ha för min filmsamling. Nånting mellan 15-20 cm djupt.
Citera
2014-12-26, 17:21
  #2
Moderator
rotadents avatar
Jag köpte pockethyllor på IKEA som jag hade en period. Jag hittar dock inte serien på hemsidan längre, så det är möjligt att den inte finns kvar. Det var bokhyllor som var lika breda som en Billy, men djupet var som IKEAs CD-ställ, jag hade min filmsamling i dem precis som du har tänkt. Minns fasen inte vad de hette heller och har inte kvar någon sån hylla längre.

Jag vet inte vad du har för budget, en dyr och snygg lösning är att använda stringhyllor. Men det beror nog också på hur mycket du behöver ha plats med. Jag hade som mest runt 500 DVD-filmer som skulle förvaras. Om du mest bara vill få plats med allt och inte behöver se alla filmerna jämt så rymmer en vanlig Billy dubbla rader. Men då hamnar mycket film bakom annan film så att säga. Har man stora förvaringsbehov kan det nog vara ett alternativ för att få plats med allt.
Citera
2014-12-27, 07:52
  #3
Medlem
Snarare problem med utrymme så tunt får jag plats med men billybokhyllor kollade jag och tyvärr lite för tjocka. Det ultimata vore hyllor att sätta upp som är direkt gjorda för såna fodral. Vanliga hyllor saknar sidostöd dessvärre.
Citera
2014-12-27, 19:31
  #4
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Kolla om Ikea har kvar Benno-serien, med CD/DVD pelare.
Citera
2014-12-30, 16:15
  #5
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Kolla om Ikea har kvar Benno-serien, med CD/DVD pelare.

Problemet med den typen av pelare är att de rymmer ganska lite om man ska ha DVD-film i dem, det var därför jag bytte ut mina. De är för smala. De jag hade var lika breda som Billy men bara 17cm djupa (man var tvungen att förankra dem i väggen), det var en smidig lösning. Men som sagt verkar de inte finnas kvar längre.

Den här kanske kan vara något? Den är inte helt olik den jag hade. Inte särskilt dyr heller, gillade inte glashyllorna, men det är förstås en smaksak:
http://www.furniturebox.se/sv/artikl...-hylla-ek.html

Edit. Såg nu att den bara var 45mm bred istället för 60mm som den jag hade. Jaja, bättre än en vanlig CD-pelare i alla fall.
__________________
Senast redigerad av rotadent 2014-12-30 kl. 16:22.
Citera
2014-12-30, 19:41
  #6
Medlem
Solarprestiges avatar
stringhyllor kanske ?
Citera
2014-12-31, 09:24
  #7
Medlem
proxyLains avatar
Dra till närmaste second hand med möbler? Äldre teak bokhyllor tenderar att inte vara så djupa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback