Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-25, 22:14
  #1
Medlem
Hej! Jag och en vän planerar att åka till Mexico alternativt något annat land i Karibien, eller Asien, i två veckor i slutet av februari, och skulle verkligen behöva hjälp!!

Vi vill åka till ett ställe med tropiskt klimat, vackra stränder, ett bra utbud av utflykter och dylikt att sysselsätta sig med, god mat, och ett bra nattliv.

Jag har varit i Playa del carmen närmare bestämt Puerto Morelos och älskade det. Även Thailand, vet även att dem båda har ett stort utbud av utflykter så jag vet vad jag får i det avseendet.

Det stora problemet vi har är att vi inte vill hamna i en turist/Västerländsk fälla, i synnerhet kring nattlivet. Vi vill kunna sitta på kvällarna på en strandbar, inte på någon instängd och trång klubb, och slippa den här Stureplan bubblan man annars lever i.

EXISTERAR DETTA?! jag har letat runt så febrilt att jag börjar tappa hoppet på det.

Om det finns någon snäll själ där ute som har lite råd att ge så skulle det uppskattas OERHÖRT MYCKET!!

tack på förhand..
Citera
2014-12-31, 11:17
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isabellaC
Hej! Jag och en vän planerar att åka till Mexico alternativt något annat land i Karibien, eller Asien, i två veckor i slutet av februari, och skulle verkligen behöva hjälp!!

Vi vill åka till ett ställe med tropiskt klimat, vackra stränder, ett bra utbud av utflykter och dylikt att sysselsätta sig med, god mat, och ett bra nattliv.

Jag har varit i Playa del carmen närmare bestämt Puerto Morelos och älskade det. Även Thailand, vet även att dem båda har ett stort utbud av utflykter så jag vet vad jag får i det avseendet.

Det stora problemet vi har är att vi inte vill hamna i en turist/Västerländsk fälla, i synnerhet kring nattlivet. Vi vill kunna sitta på kvällarna på en strandbar, inte på någon instängd och trång klubb, och slippa den här Stureplan bubblan man annars lever i.

EXISTERAR DETTA?! jag har letat runt så febrilt att jag börjar tappa hoppet på det.

Om det finns någon snäll själ där ute som har lite råd att ge så skulle det uppskattas OERHÖRT MYCKET!!

tack på förhand..


Det är klart det existerar. Håll dig borta från de störra städerna och turistorterna så ska du nog hitta det du söker.
Citera
2015-01-02, 12:06
  #3
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isabellaC
Hej! Jag och en vän planerar att åka till Mexico alternativt något annat land i Karibien, eller Asien, i två veckor i slutet av februari, och skulle verkligen behöva hjälp!!

Vi vill åka till ett ställe med tropiskt klimat, vackra stränder, ett bra utbud av utflykter och dylikt att sysselsätta sig med, god mat, och ett bra nattliv.

Jag har varit i Playa del carmen närmare bestämt Puerto Morelos och älskade det. Även Thailand, vet även att dem båda har ett stort utbud av utflykter så jag vet vad jag får i det avseendet.

Det stora problemet vi har är att vi inte vill hamna i en turist/Västerländsk fälla, i synnerhet kring nattlivet. Vi vill kunna sitta på kvällarna på en strandbar, inte på någon instängd och trång klubb, och slippa den här Stureplan bubblan man annars lever i.

EXISTERAR DETTA?! jag har letat runt så febrilt att jag börjar tappa hoppet på det.

Om det finns någon snäll själ där ute som har lite råd att ge så skulle det uppskattas OERHÖRT MYCKET!!

tack på förhand..

Området kring Playa del Carmen är ju nice. Du har städer som Akumal, Tulum, Puerto Aventuras och liknande. Åker du norrut, förbi Cancun och följer kusten, kommer du till Isla Holbox. Det är egentligen ingen ö, utan mer en smal halvö. Stränderna är fantastiska där, bra restauranger barer och i allmänhet oexploaterat. Mycket turister, ja, men det är mest typ backpackers och laid-back attityd.
http://www.holboxcollection.com.mx/i...amingos-02.jpg Tar ca 2 timmar från Cancun att ta sig dit.
Citera
2015-01-25, 17:21
  #4
Medlem
Dejads avatar
Dra Bequia, där är det soft. Gott o utflykter till St Vincent eller till det mindre öarna för snorkling odyl.
Visst det är många båtturister där men du lär vara ganska ensam som ryggsäcksresande om det nu är så du tänker resa. Finns inte många större klubbar här men gott om beachbars.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2498262

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback