• 1
  • 2
2014-12-25, 15:20
Medlem
XEraseds avatar
Hej! nu ä det så att en tjej (vi är inte ihop) som bor 40 mil ifrån mig blir hotad och kallad för massa skit av en kille som tror att han äger henne....Inget av "lösningarna" jag kan komma på skulle fungera.
1. Spöa upp honom ( då hoppar han på tjejen när hon är själv "har redan gjort det förut")
2. Anmäla honom (hon vågar inte göra det för att han kan bli förbannad på henne?..)
3. Döda=fängelse (i fall man åkte fast annars hade jag lätt skärit halsen av honom)
4. prata? det funkar fan inte att prata med ett sånt jävla as...
så har ni några förslag? vad skulle jag kunna göra för att skydda henne?
Citera
2014-12-25, 15:23
Medlem
Ta bort mobiliteten, svårt att gå på knäskålarna
Citera
2014-12-25, 15:26
Medlem
Varför ska du göra något?
Hon får anmäla och ansöka besöksförbud.
Hon manipulerar dig för att du ska lösa hennes bekymmer, det du kan göra är att ge henne stöd.
Citera
2014-12-25, 15:27
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moses666
Ta bort mobiliteten, svårt att gå på knäskålarna

Låter bra! bara inte hans polare hoppar på henne sen...
Citera
2014-12-25, 15:29
Medlem
Provocative2.0s avatar
Eftersom hon inte själv verkar försöka lösa det hela så är frågan varför du ska leka riddare? Du lär inte få leka, dopp i grytan ändå.
Citera
2014-12-25, 15:30
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Eftersom hon inte själv verkar försöka lösa det hela så är frågan varför du ska leka riddare? Du lär inte få leka, dopp i grytan ändå.

Hon är som sagt rädd att anmäla honom...hon bor själv och vågar inte anmäla honom för att han inte ska bli ännu mer förbannad på henne
Citera
2014-12-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XErased
Hon är som sagt rädd att anmäla honom...hon bor själv och vågar inte anmäla honom för att han inte ska bli ännu mer förbannad på henne
Det är just därför hon ska anmäla så att han kan få ett kontaktförbud (besöksförbud).
Att du springer och leker fittriddare kommer endast ge dig problem och eventuellt så trappas våldet upp.
Citera
2014-12-25, 15:37
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det är just därför hon ska anmäla så att han kan få ett kontaktförbud (besöksförbud).
Att du springer och leker fittriddare kommer endast ge dig problem och eventuellt så trappas våldet upp.

men om det inte hjälper med kontaktförbud (besöksförbud) då? alltså om han inte ger sig och fortsätter i alla fall?
Citera
2014-12-25, 15:58
Medlem
Citat:
men om det inte hjälper med kontaktförbud (besöksförbud) då? alltså om han inte ger sig och fortsätter i alla fall?

24 § Den som bryter mot ett kontaktförbud döms för överträdelse av kontaktförbud till böter eller fängelse i högst ett år.
I ringa fall ska inte dömas till ansvar. Lag (2011:487).
https://lagen.nu/1988:688

Kontaktförbud är det enda som fungerar, om han bryter mot det så kommer polisen och hämtar honom.
Enligt uppdateringen av kontaktförbudet 1 oktober 2011 (SFS 2011:487) så kan han komma att övervakas elektroniskt om han bryter mot kontaktförbudet.

http://www.aklagare.se/PageFiles/434...bok%202014.pdf

Låt dig inte manipuleras av en kvinna att göra dumheter när det finns en laglig och väl fungerande lösning.
Citera
2014-12-25, 16:16
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
24 § Den som bryter mot ett kontaktförbud döms för överträdelse av kontaktförbud till böter eller fängelse i högst ett år.
I ringa fall ska inte dömas till ansvar. Lag (2011:487).
https://lagen.nu/1988:688

Kontaktförbud är det enda som fungerar, om han bryter mot det så kommer polisen och hämtar honom.
Enligt uppdateringen av kontaktförbudet 1 oktober 2011 (SFS 2011:487) så kan han komma att övervakas elektroniskt om han bryter mot kontaktförbudet.

http://www.aklagare.se/PageFiles/434...bok%202014.pdf

Låt dig inte manipuleras av en kvinna att göra dumheter när det finns en laglig och väl fungerande lösning.

Anmälning gick inte igenom när hon försökte för att efterssom han inte har skadat henne fysiskt än så går den inte igenom.
Senast redigerad av XErased 2014-12-25 kl. 16:25.
Citera
2014-12-25, 16:23
Medlem
Citat:
Hej! nu ä det så att en tjej (vi är inte ihop) som bor 40 mil ifrån mig blir hotad och kallad för massa skit av en kille som tror att han äger henne....Inget av "lösningarna" jag kan komma på skulle fungera.
1. Spöa upp honom ( då hoppar han på tjejen när hon är själv "har redan gjort det förut")
2. Anmäla honom (hon vågar inte göra det för att han kan bli förbannad på henne?..)
3. Döda=fängelse (i fall man åkte fast annars hade jag lätt skärit halsen av honom)
4. prata? det funkar fan inte att prata med ett sånt jävla as...
så har ni några förslag? vad skulle jag kunna göra för att skydda henne?
alternativ 2 skulle vara bästa lösningen, men för att polisen ska kunna göra något mer än bara rycka på axlarna så krävs det ganska tydliga bevis på att hon är hotad.
Citera
2014-12-25, 16:26
Medlem
XEraseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlykuma
alternativ 2 skulle vara bästa lösningen, men för att polisen ska kunna göra något mer än bara rycka på axlarna så krävs det ganska tydliga bevis på att hon är hotad.

ja hon försökte men det gick inte för han inte hade skadat henne fysiskt än
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in