Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-09-20, 17:34
  #1
Banned
Jag hade tänkt mig göra spacecake i helgen. Ja och en annan kompis ska dela på den. Men jag vill bara vara säker först. Nu till frågan: Kommer det verkligen funka om jag gör exakt allt som står i receptet rätt. JAg vill ju inte bränna bort 3 g på en kaka som inte sedan funkar. Och om det funkar hur lång tid tar det för ruset att sätta igång? Tacksam för svar
Här är receptet http://www.fly.to/haschkokboken
Citera
2005-09-20, 17:38
  #2
Medlem
amfolyts avatar
Japp, det kommer att fungera utmärkt.
Citera
2005-09-20, 17:40
  #3
Banned
Ok tack för svaret. En til fråga bara. Eftersom vi ska vara 2 på den vill jag veta vad lagom hashmängd kan vara. Jag fixar inte standard utan det är bra röka. SÅ hur mkt ungefär räcker för att vi ska bli hel bänga?
Citera
2005-09-20, 18:03
  #4
Banned
17 visnignar och ingen kan svara på den frågan?
Citera
2005-09-20, 18:10
  #5
Medlem
Tjacktorskens avatar
Har själv överdoserat cb när jag har käkat/druckit det, 3 gram var visst för mycket. Pröva med en bit på 3 gram, 1,5 gram borde slå runt rejält i skallen på er. Men ha tålamod och vänta hellre innan ni gluffsar i er mer, jag är ett bra exempel på en rastlös idiot som väntar en timma och trycker i mig 1,5 gram till och sen tvärdäckar i sängen. Så mitt svar är att 3 gram räcker och blir över.
Citera
2005-09-20, 18:19
  #6
Banned
OK tack för alla svar.
Citera
2005-12-23, 08:14
  #7
Medlem
locusts avatar
Hej, ursäkta att jag lånar tråden, men kändes dumt att skapa en ny då jag bara hade tänkt ställa en liten fråga.

Läste på http://www.fly.to/haschkokboken om att baka en spacecake. Jag hade tänkt att vara ensam när jag äter mina bullar, och eftersom jag är en lat person hade jag tänkt att göra en sats med 4g brunt i. Sen käka hälften av kakorna och sen frysa in resten och käka någon vecka senare när jag får suget.

Skadas THC av att frysas ner på detta sätt? Finns det någon annan anledning till att jag inte ska göra på detta viset? T.ex. att det fördelar sig dålig och jag får i mig 3g första gången och resten sen?

Tack på förhand.
Citera
2005-12-23, 12:03
  #8
Medlem
Babylonsjukans avatar
Det ska inte ta skada av att frysas. Tina dom inte i micron bara
Citera
2005-12-23, 12:34
  #9
Medlem
Tribe^s avatar
4g brunt i en spacecake räcker inte länge. Runt 10g på 2pers sen en färdigmix med chokladkaka från affären + 1ägg så blir det kanon! Var noga med att äta allt på engång så blir det en fin kväll.
Citera
2005-12-23, 12:38
  #10
Banned
weedheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverhaze
Ok tack för svaret. En til fråga bara. Eftersom vi ska vara 2 på den vill jag veta vad lagom hashmängd kan vara. Jag fixar inte standard utan det är bra röka. SÅ hur mkt ungefär räcker för att vi ska bli hel bänga?

efterssom ni är 2st och det är en kaka så kmr inte 3g räcka till..skulle snarare tippa på att du ska he i 6-7g
Citera
2005-12-23, 13:28
  #11
Medlem
Zimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
efterssom ni är 2st och det är en kaka så kmr inte 3g räcka till..skulle snarare tippa på att du ska he i 6-7g


Njae, jag tror nog 3g kan räcka om det är bra grejjer han har. Jag fick i mig ca 1.2g genom att steka skiten osv och jag blev helt okej bäng. Önskade dock i efterhand att jag hade tagit mer men mitt var bara helt vanlig standard brunt så om de får i sig 1,5g bra grejjer så tror jag de ska kunna klara sig.
Det är ju bättre att de inte blir tillräckligt höga än att de får i sig för mycke och spyr å grejjer så jag tror ni ska satsa på 3g till att börja med.
Räcker det inte så är det ju bara att öka nästa gång.
Citera
2005-12-24, 01:06
  #12
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Jag och en polare gjorde en med ca 5a Svart afghan, vi blev jäkligt sänkta så allt beror nog på vad för cannabis ni använder, standart skulle det nog vara bra med lite mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback