Citat:
Ursprungligen postat av
pmups
Rohypnol aka våldtäktsdrog gör att man precis som du får minnesluckor och inte kommer ihåg någonting. Blir lugn. Har en tjejkompis som råkade ut för det på krogen och blev helt väck. En kille kommer och kladdar och försöker dra med henne i en taxi, ser det i sista sekund och går fram och avbryter. Dagen efter kommer hon inte ihåg någonting.
Hur tyckte kompisarna att du betedde dig under kvällen? De timmar du inte minns...
Prata inte om saker som du saknar koll på.
Rohypnol är en bensodiazepin (en av många med samma effekt). Det är en grupp läkemedel som fungerar som lugnande. Dess verkningsmekanism påminner om alkoholens varför dessa två tillsammans ger en synergisk effekt (1+1=3). En av biverkningarna är minnesluckor och då särskilt i kombination med alkhol.
Det är tydligen poppis att säga eller gissa, och särskilt av kända personer, att de blev drogade på krogen när de blir fulla och gör bort sig. Att förskjuta sitt agerande på någon okänd yttre faktor utom dess kontroll. "Jag kunde väl ändå inte ha gjort DET! Jag blev drogad och stoppar huvudet i sanden".
I ditt fall vill jag varken säga det ena eller det andra men var inte för snabb med att dra till med något som förmodligen är extremt ovanligt. Om du inte redan var full borde du känt att vinet smakade pissäckligt. Har du testat att tugga sönder valfri tablett i munnen någon gång? Så borde vinet ha smakat. Mer troligt är att du väger lite och kanske hade ätit för lite i kombination med att det var 5-6 glas vin och inte 3-4.