• 1
  • 2
2014-12-22, 22:56
Medlem
Jag var på hemmafest men har bara minne av två av timmarna jag var där. Jag minns att jag drack två glas vin och fick ett tredje. Sedan är allt svart. Jag vaknade morgonen efter hos en kille jag aldrig sett (eller iaf inte hade något minne av) fick veta av min vän att jag var på festen 2,5 h efter det sista jag minns och att jag då hängde med denna kille jag vaknade hos. Kan man få en sån lucka av vin? Har jag blivit drogad? Med vad? Har aldrig fått minnesluckor innan och har ändå varit ordentligt full i mina dar.. Tjej 25 år
Citera
2014-12-22, 23:06
Medlem
pmupss avatar
Hör ju inte till vanligheterna att man får black out efter 3 glas vin. Låter lite som rohypnol och du blev antagligen drogad. Hur gick konversationen på morgonen? Hade ni sex?
Citera
2014-12-22, 23:10
Medlem
Vad är rohypnol?
Ja, bevisligen hade vi haft sex, vaknade utan kläder och hade haft tampong innan som jag inte hittade.. :/
Det var stelt på morgonen och jag drog mig därifrån rätt fort. Inte typen av kille jag vanligtvis dras till
Citera
2014-12-22, 23:15
Medlem
pmupss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyDarling
Vad är rohypnol?
Ja, bevisligen hade vi haft sex, vaknade utan kläder och hade haft tampong innan som jag inte hittade.. :/
Det var stelt på morgonen och jag drog mig därifrån rätt fort. Inte typen av kille jag vanligtvis dras till

Rohypnol aka våldtäktsdrog gör att man precis som du får minnesluckor och inte kommer ihåg någonting. Blir lugn. Har en tjejkompis som råkade ut för det på krogen och blev helt väck. En kille kommer och kladdar och försöker dra med henne i en taxi, ser det i sista sekund och går fram och avbryter. Dagen efter kommer hon inte ihåg någonting.

Hur tyckte kompisarna att du betedde dig under kvällen? De timmar du inte minns...
Senast redigerad av pmups 2014-12-22 kl. 23:19.
Citera
2014-12-22, 23:23
Medlem
Oj, okej..

Hade bara en kompis där. Hon var tydligen upptagen m annat, men sa att jag mest satt i soffan med den killen..
Citera
2014-12-22, 23:23
Medlem
I övrigt tyckte hon att jag var ungefär som vanligt, men full
Citera
2014-12-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmups
Rohypnol aka våldtäktsdrog gör att man precis som du får minnesluckor och inte kommer ihåg någonting. Blir lugn. Har en tjejkompis som råkade ut för det på krogen och blev helt väck. En kille kommer och kladdar och försöker dra med henne i en taxi, ser det i sista sekund och går fram och avbryter. Dagen efter kommer hon inte ihåg någonting.

Hur tyckte kompisarna att du betedde dig under kvällen? De timmar du inte minns...

Prata inte om saker som du saknar koll på.
Rohypnol är en bensodiazepin (en av många med samma effekt). Det är en grupp läkemedel som fungerar som lugnande. Dess verkningsmekanism påminner om alkoholens varför dessa två tillsammans ger en synergisk effekt (1+1=3). En av biverkningarna är minnesluckor och då särskilt i kombination med alkhol.

Det är tydligen poppis att säga eller gissa, och särskilt av kända personer, att de blev drogade på krogen när de blir fulla och gör bort sig. Att förskjuta sitt agerande på någon okänd yttre faktor utom dess kontroll. "Jag kunde väl ändå inte ha gjort DET! Jag blev drogad och stoppar huvudet i sanden".

I ditt fall vill jag varken säga det ena eller det andra men var inte för snabb med att dra till med något som förmodligen är extremt ovanligt. Om du inte redan var full borde du känt att vinet smakade pissäckligt. Har du testat att tugga sönder valfri tablett i munnen någon gång? Så borde vinet ha smakat. Mer troligt är att du väger lite och kanske hade ätit för lite i kombination med att det var 5-6 glas vin och inte 3-4.
Senast redigerad av weridjfd 2014-12-22 kl. 23:29.
Citera
2014-12-22, 23:28
Medlem
pmupss avatar
Citat:
Oj, okej..

Hade bara en kompis där. Hon var tydligen upptagen m annat, men sa att jag mest satt i soffan med den killen..

Sjysst kompis du har!

Vet du något mer om killen på festen? Ni måste ju ha gemensamma kompisar? Fråga runt lite vad det är för kille. Om du hade varit någorlunda säker på att du blivit drogad och senare våldtagen?/ han hade sex med dig när du var medvetslös hade jag polisanmält.

Förstår att det måste varit stelt på morgonen men du måste ju pressat honom på lite svar?
Citera
2014-12-22, 23:32
Medlem
Citat:
Sjysst kompis du har!

Vet du något mer om killen på festen? Ni måste ju ha gemensamma kompisar? Fråga runt lite vad det är för kille. Om du hade varit någorlunda säker på att du blivit drogad och senare våldtagen?/ han hade sex med dig när du var medvetslös hade jag polisanmält.

Förstår att det måste varit stelt på morgonen men du måste ju pressat honom på lite svar?

Drogad och våldtagen är din slutsats? Istället för full och hade sex frivilligt. Bevis krävs inte enligt dig?

Om TS verkligen vill veta vad som hände borde hon gå och göra ett urintest. Bensodiazepiner är detekterbara i upp till en månad efter intagandet. Vidare borde hon har sluddrat väldigt mycket om hon var så pass påverkad av benso vilket kompisen borde ha upptäckt.
Citera
2014-12-22, 23:32
Bannlyst
Citat:
Jag var på hemmafest men har bara minne av två av timmarna jag var där. Jag minns att jag drack två glas vin och fick ett tredje. Sedan är allt svart. Jag vaknade morgonen efter hos en kille jag aldrig sett (eller iaf inte hade något minne av) fick veta av min vän att jag var på festen 2,5 h efter det sista jag minns och att jag då hängde med denna kille jag vaknade hos. Kan man få en sån lucka av vin? Har jag blivit drogad? Med vad? Har aldrig fått minnesluckor innan och har ändå varit ordentligt full i mina dar.. Tjej 25 år

Det låter som att du har blivit utsatt med någon form av drog.
Citera
2014-12-22, 23:37
Medlem
pmupss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weridjfd
Drogad och våldtagen är din slutsats? Istället för full och hade sex frivilligt. Bevis krävs inte enligt dig?

Om TS verkligen vill veta vad som hände borde hon gå och göra ett urintest. Bensodiazepiner är detekterbara i upp till en månad efter intagandet.

Haha, ta det lugnt, varför så otrevlig?

Bra, håller med om att hon i så fall ska ta ett urinprov. Men precis som hon skriver hör det inte till det normala att efter 2-3 glas vin få en black out och inte minnas någonting. Sen har hon antagligen efter 3:e glaset fått i sig betydligt mer alkohol.
Citera
2014-12-22, 23:42
Medlem
Citat:
Haha, ta det lugnt, varför så otrevlig?

Bra, håller med om att hon i så fall ska ta ett urinprov. Men precis som hon skriver hör det inte till det normala att efter 2-3 glas vin få en black out och inte minnas någonting. Sen har hon antagligen efter 3:e glaset fått i sig betydligt mer alkohol.

Exakt.
Minnesluckor är vanliga på alkohol och det finns inget som säger att hon inte blev bjuden på en massa shots eller annat efter det 3e glaset. Det säger ju sig självt att hon inte har en aning om hon inte kommer ihåg mer än så här.

Jag är bara trött på att folk skriker "jag blev drogad" så fort de gör något de inte kan stå för... Det är få droger som påverkar ens agerande så kraftfullt som alkohol gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in