• 1
  • 2
2014-12-22, 23:52
Medlem
pmupss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weridjfd
Exakt.
Minnesluckor är vanliga på alkohol och det finns inget som säger att hon inte blev bjuden på en massa shots eller annat efter det 3e glaset. Det säger ju sig självt att hon inte har en aning om hon inte kommer ihåg mer än så här.

Jag är bara trött på att folk skriker "jag blev drogad" så fort de gör något de inte kan stå för... Det är få droger som påverkar ens agerande så kraftfullt som alkohol gör.

Låter ju inte som en normal fylla när hon beskriver vad som har hänt. Är man 25 år och har druckit ett tag vet man hur man blir av alkohol. Sen kan man också få en snefylla men jag tycker fortfarande det låter som hon fått i sig något annat, blandat med alkoholen.

Jag håller med dig, även jag avskyr folk som skyller på droger när de gjort dumma saker på fyllan som de ångrar dagen efter.
Senast redigerad av pmups 2014-12-22 kl. 23:56.
Citera
2014-12-23, 00:20
Medlem
Senapstjuvens avatar
Om du misstänker att du blivit drogad så åk till sjukhuset och bli testad för det.
Citera
2014-12-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weridjfd
Jag är bara trött på att folk skriker "jag blev drogad" så fort de gör något de inte kan stå för... Det är få droger som påverkar ens agerande så kraftfullt som alkohol gör.

Jag har inte skrikit att jag blev drogad.. Jag var orolig eftersom detta aldrig hänt mig och det var väldigt obehagligt att jag verkligen har noll koll på vad som hänt. Därav FRÅGADE jag om råd..
Citera
2014-12-23, 08:36
Medlem
ThingThings avatar
Nu är jag inte den som kan avgöra huruvida TS blev drogad eller inte, men jag kan ju åtminstone intyga att flödder i samband även mindre mängder alkohol ofta resulterar i total blackout på just det viset.

Been there, done that kan man väl säga.
Citera
2014-12-23, 09:08
Medlem
Oavsett om hon blev drogad eller inte så blir det ju väldigt svårt att bevisa att det var just denna kille som drogat henne, eller att han skulle våldtagit henne.
Som någon skrev haft sex med henne när hon varit medvetslös är ju defenitivt orimligt att antyda då hon bara kommer ihåg 2 timmar utav festen.

Baraför att killen inte är någon hon brukar dras till och hamnade i säng med honom när hon blev för full betyder de inte att hon blev drogad, alkohol kan lika gärna bidragit till att hon blev sexvillig och för stunden ville ha sex med denna kille.
Sen om det var fel av killen att ha sex med en väldigt full tjej som eventuellt vart drogad som vill ha sex med honom är väll en moral fråga.

Men angående OT: Kan jag blivit drogad?
Ja förmodligen kan du blivit det. Kolla upp det som folk tidigare rekommenderat.
Senast redigerad av smekmon 2014-12-23 kl. 09:15.
Citera
2014-12-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing

Been there, done that kan man väl säga.
Samma här.

Till MyDarling: Jag tycker det låter som att killen fulat sig mot dig, oavsett om det nu är så, så är nog det bästa att du ringer sjukvården och ber att få bli testad angånde att du kan drogats mot din vilja och att du har haft en lång minnesförlust, trots att du druckit endast måttligt. Var bestämd om dom skulle ifrågasätta detta.

Inte så kul för dagen, men prova ring, om du gör det idag så tror jag att du samtidigt kan lasta av dig en del som annars kanske kommer tynga dig kommande dagar. Så beta av dagen, och unna dig sen att inte låta allt det här tynga dig mer än nödvändigt. Det tror jag är det bästa!
Citera
2014-12-23, 20:59
Medlem
Tack för tips och reflektioner. jag tror inte jag testar, för det gör ändå ingen skillnad.
Tror heller inte att killen jag hamnade hos skulle gjort något om jag inte var med på det

Ville mest försöka få en förklaring till min obehagliga blackout..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in