2005-09-20, 16:26
Medlem
Funderar på att dumpa tv:n när jag flyttar in i studentrum nästa år. Det enda jag kollar på är egentligen nyheterna och discovery, resten brukar jag ladda ner och se på datorn.
Citera
2005-09-20, 16:30
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Min tv är alltid på...Av nån anledning...Men med ljudet avstänget...Den har med tiden förvandlats till nån slags glorifierad lampa...Har vissa planer på att ersätta den med ett akvarium...Tror det ger mig mera vettig info än tex tv4...
Citera
2005-09-20, 16:31
Moderator
impieteers avatar
Jag tittar väldigt lite på TV, men jag vill gärna ha TV:n kvar. Jag spelar spel och tittar på nedladdade filmer och serier på den.
Citera
2005-09-20, 16:33
Medlem
comendantes avatar
Har man ett shysst bredbandsuppkoppling så behöver man ju inte tv. De flesta BRA tv-serier och filmer finns ju tillgängligt på nätet! Om inte där så kan man ju köpa och hyra DVD-skivor eller tillåmed låna de på ett bibliotek.

Nyheter finns att tillgå i tidningar, radio och internet. Stora braknknyheter som 9/11 kan ju vara sånt som man inte blir lika fort uppdaterad som de med TV, fast igentligen, radion är väl också duktiga på att komma med extrasändningar om något sådant händer?

Sport ser jag inte på över huvud taget ändå. Så visst, om jag hade en egen dator med mycket bra uppkoppling skulle jag nog se väldigt lite på tv. Men tv:n kan ju ändå vara skön att ha, om man är flera som sak se på en film är det ju skönare att titta på filmen i en soffa framför tv:n i stället för att trängas framför en liten datorskärm.
Citera
2005-09-20, 16:35
Moderator
tobess avatar
TV-kanalerna skulle jag klara mig utan, men inte tv:n.

De program/serier/filmer jag ser på tar jag ner från internet i 99% av fallen, men det är mycket bättre att se dem på tv:n via tv-out förstås så dumburken vill jag allt ha kvar, men jag skulle inte tveka en sekund att vara utan tv-kanalerna eftersom jag aldrig ser på dom ändå..
Citera
2005-09-20, 16:39
Medlem
Haengquis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
TV-kanalerna skulle jag klara mig utan, men inte tv:n.

Precis, Tv:n behåller jag men kanalerna skulle jag kunna slippa. De gånger man ser på film tankar jag ner dem.
Citera
2005-09-20, 16:43
Medlem
Anemis avatar
I min lilla lägenhet finns till och med två tv:n, men jag ser så gott som aldrig på dem, det är flickvännen som kräver tv för att fungera.

Programmen som visas gör mig bara ledsen över mänsklighetens förfall. Reality tv-shower, den ena värre än den andra, Dr. Phil och andra jämmerliga talkshower. Det är hemskat att se hur beroende mina kompisar är av lådan, det verkar som om de skulle leva sina liv genom de program de ser. Alltför ofta är det en tv på under för- och efterfester också.

Min morfar har sagt att hela umgänges- och samkvämskulturen dog då tv:n blev populär, före det träffades folk på middagar hemma hos varandra, det ordnades roliga träffar på skridskobanor och zoologiska trädgårdar, bekanta träffades på restauranger o.dyl.
När tv:n kom försvann allt sådant, och apatin utbredde sig som en tjock filt över nästan hela världen. Jag propagerar för en tillbakagång till kontakt mellan människor, djupare diskussioner, en inte lika ytlig värld och ett slut på de förbannade fabricerade "kändisar" ni lider av där i Sverige.

Dessutom är det allt för svårt att hitta folk som kan diskutera dagens nyheter i stället för gårdagens tv-serier. Dekadens!
Citera
2005-09-20, 17:40
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
I min lilla lägenhet finns till och med två tv:n, men jag ser så gott som aldrig på dem, det är flickvännen som kräver tv för att fungera.

Programmen som visas gör mig bara ledsen över mänsklighetens förfall. Reality tv-shower, den ena värre än den andra, Dr. Phil och andra jämmerliga talkshower. Det är hemskat att se hur beroende mina kompisar är av lådan, det verkar som om de skulle leva sina liv genom de program de ser. Alltför ofta är det en tv på under för- och efterfester också.

Min morfar har sagt att hela umgänges- och samkvämskulturen dog då tv:n blev populär, före det träffades folk på middagar hemma hos varandra, det ordnades roliga träffar på skridskobanor och zoologiska trädgårdar, bekanta träffades på restauranger o.dyl.
När tv:n kom försvann allt sådant, och apatin utbredde sig som en tjock filt över nästan hela världen. Jag propagerar för en tillbakagång till kontakt mellan människor, djupare diskussioner, en inte lika ytlig värld och ett slut på de förbannade fabricerade "kändisar" ni lider av där i Sverige.

Dessutom är det allt för svårt att hitta folk som kan diskutera dagens nyheter i stället för gårdagens tv-serier. Dekadens!

Håller väl med, kan tänka mig att det var "bättre förr" på ett sätt när det inte fanns tv. Nu för tiden fördriver man ju tyvärr den mesta av tiden framför datorn/TV:n när man inte har något bättre för sig.

Och andra sidan är jag filmfantast och tycker FB är ett väldigt bra tidsfördriv..
Citera
2005-09-20, 22:48
Medlem
Vardons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Alltför ofta är det en tv på under för- och efterfester också.

Det där är ett typiskt fenomen. Dessutom går det inte att vara oartig mot en tv, utan en tv som står måste man titta på den... Även om de visar ett i sig intressant reportage om Skalbaggar. Kommer sedan någon modig och slår av tvn så börjar folk prata med varandra och titta på varandra...
Citera
2005-09-21, 04:18
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Brage
Hur ser du på människor som inte har TV-apparat?

Jag kom att tänka på den frågan då en gammal kompis ringde mig igår, från Molkom. En helt vanlig snubbe med en helt vanlig kärring och 3 barn. Inga religiösa fantaiker, inga gröna-vågare eller något sådan.... men de har INGEN TV! De har aldrig haft TV sen de flyttade ihop och gifte sig, och inte heller sen de skaffade barn har de TV...

Barnen frågar inte efter TV eftersom de ju aldrig haft någon, sa han. Barnen leker med kompisar, läser böcker, rider, spelar fotboll etc och de själva spelar instrument (hon) och läser böcker (båda) på fritiden. Ibland lyssnar de på radio.

Det roliga var att när jag bodde i Molkom och vi umgicks med min kompis och hans fru, så var de alltid väldigt intresserade av att vi skulle ha TV:n på hemma när de kom. De tyckte det var jätteexotiskt

De hade heller aldrig några åsikter om att andra människor ser på TV, eller några moraliska invändningar etc, de bara ville inte ha någon TV hemma och tyckte att de klarade sig bra utan.

Hur skulle du klara dig utan TV? Tycker du att ovanstående familj låter konstig enbart baserat på det faktum att de inte har ngn TV?

Själv är jag avundsjuk på dem. Jag tror nämligen att de har jävligt mycket roligare än vi andra har... men så känner jag dem ju också och vet vilka trevliga typer de är :-)

Tv suger, kollar kanske 2timmar i månaden på tv.
Är dock en flitig biogäst.
Tycker dem gjort helt rätt. Min syster sitter jämt å glor på tv, mtv etc etc. Man blir helt förslappad.
Citera
2005-09-21, 13:20
Medlem
ugglans avatar
Jag har väldigt sällan TVn igång, kunde lika gärna vara utan.
Citera
2005-09-21, 16:56
Medlem
rashbans avatar
Jag har ingen TV och tycker inte att det är något problem. Internet ersätter i princip allt man kan få från TV:n förutom direktsändningar av Fotbolls-VM och EM och enorma jättenyheter á la 9/11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in