Hur ser du p mnniskor som inte har TV-apparat?
Jag kom att tnka p den frgan d en gammal kompis ringde mig igr, frn Molkom. En helt vanlig snubbe med en helt vanlig krring och 3 barn. Inga religisa fantaiker, inga grna-vgare eller ngot sdan.... men de har INGEN TV! De har aldrig haft TV sen de flyttade ihop och gifte sig, och inte heller sen de skaffade barn har de TV...
Barnen frgar inte efter TV eftersom de ju aldrig haft ngon, sa han. Barnen leker med kompisar, lser bcker, rider, spelar fotboll etc och de sjlva spelar instrument (hon) och lser bcker (bda) p fritiden. Ibland lyssnar de p radio.
Det roliga var att nr jag bodde i Molkom och vi umgicks med min kompis och hans fru, s var de alltid vldigt intresserade av att vi skulle ha TV:n p hemma nr de kom. De tyckte det var jtteexotiskt
De hade heller aldrig ngra sikter om att andra mnniskor ser p TV, eller ngra moraliska invndningar etc, de bara ville inte ha ngon TV hemma och tyckte att de klarade sig bra utan.
Hur skulle du klara dig utan TV? Tycker du att ovanstende familj lter konstig enbart baserat p det faktum att de inte har ngn TV?
Sjlv r jag avundsjuk p dem. Jag tror nmligen att de har jvligt mycket roligare n vi andra har... men s knner jag dem ju ocks och vet vilka trevliga typer de r :-)