2007-07-07, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Den måste kryssas i i Data Files. Om det inte finns något att kryssa i så har du inte Oscuros Oblivion Overhaul.esp esp'n liggandes i mappen "data files" i din oblivion installationsmapp. Detta beror antagligen på att du installerat modden fel. Läs readme'n på hur man installerar en mod och försök igen!

Haha va fan har jag lirat utan den i 25h nu då? XD afyfan. tack för svaret i alla fall.
Citera
2007-07-07, 03:02
Medlem
glupsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elenhin
Väldigt väldigt sant...men med 100+ mods är Oblivion det mest fantastiska spel jag har spelat. Rekommenderas varmt.

Hej!

Jag är en inbiten Morrowind nörd och avskydde Oblivion när det kom och gav det aldrig en chans. Men kan du tipsa om dom moddar du tycker viktigast för att spelglädjen ska höjas?

MVH!
/glupsk
Citera
2007-07-07, 18:17
Medlem
Buttersss avatar
Tjenare,

Min grafik suger på Oblivion just nu och jag har tröttat för allting laggar å hackar å allt mög som tillkommer med det. Har ett 6800GS, om jag köper ett 8800GTS lär det flyta på bättre då?

/Butt

Edit; jag syftar på att jag bara har 1GB i burken med AMD athlon 64
Citera
2007-07-07, 18:21
Medlem
BrrakBrraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Tjenare,

Min grafik suger på Oblivion just nu och jag har tröttat för allting laggar å hackar å allt mög som tillkommer med det. Har ett 6800GS, om jag köper ett 8800GTS lär det flyta på bättre då?

/Butt

Edit; jag syftar på att jag bara har 1GB i burken med AMD athlon 64

Antagligen. fast jag tror att du behöver mer RAM. Gjorde susen för mig iaf.
Citera
2007-07-07, 18:38
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glupsk
Hej!

Jag är en inbiten Morrowind nörd och avskydde Oblivion när det kom och gav det aldrig en chans. Men kan du tipsa om dom moddar du tycker viktigast för att spelglädjen ska höjas?

MVH!
/glupsk

Jag kan tipsa dig om några jag tycker är helt vitala för Oblivion:

Först och främst expansion packet Knights of the Nine och alla officiella småmoddar som du får om du köpet KotN. Denna lägger till några av de roligaste questen i hela Oblivion, imo.

Sen Shivering Isles, lätt 20h extra speltid.

Sedan OOO, oscuro's oblivion overhaul. En enorm mod som tillför så mycket att har man en gång spelat med den pallar man aldrig spela utan. finns här: http://jorgeoscuro.googlepages.com/

Akatosh Mount. Lägger in ridbara DRAKAR i spelet. Du kan t.o.m FLYGA med dem. Hur coolt som helst. Finns här: http://planetelderscrolls.gamespy.co...Detail&id=2774. På denna sida kan du även scrolla igenom massor med moddar men var försiktig, se till så att det är en schysst mod som inte conflictar för mkt med dina övriga moddar.

Dreadweave Complete. Bara ett riktigt coolt armor med tillhörande vapen som gör att (iaf för mig) man känner sig tre gånger så cool när man springer runt.
http://planetelderscrolls.gamespy.co...Detail&id=2622

Sen finns det tusentals till att finna..
Citera
2007-07-07, 20:47
Medlem
glupsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Jag kan tipsa dig om några jag tycker är helt vitala för Oblivion:

Först och främst expansion packet Knights of the Nine och alla officiella småmoddar som du får om du köpet KotN. Denna lägger till några av de roligaste questen i hela Oblivion, imo.

Sen Shivering Isles, lätt 20h extra speltid.

Sedan OOO, oscuro's oblivion overhaul. En enorm mod som tillför så mycket att har man en gång spelat med den pallar man aldrig spela utan. finns här: http://jorgeoscuro.googlepages.com/

Akatosh Mount. Lägger in ridbara DRAKAR i spelet. Du kan t.o.m FLYGA med dem. Hur coolt som helst. Finns här: http://planetelderscrolls.gamespy.co...Detail&id=2774. På denna sida kan du även scrolla igenom massor med moddar men var försiktig, se till så att det är en schysst mod som inte conflictar för mkt med dina övriga moddar.

Dreadweave Complete. Bara ett riktigt coolt armor med tillhörande vapen som gör att (iaf för mig) man känner sig tre gånger så cool när man springer runt.
http://planetelderscrolls.gamespy.co...Detail&id=2622

Sen finns det tusentals till att finna..

Tack! Uppskattas grymt mycket. Personligen så tycker jag Morrowind är DET bästa spelet som gjorts med rätt moddar. Så kan man få till Oblivion så har jag många nätters spelande framför mig
Citera
2007-07-08, 17:44
Bannlyst
Vadfan är detta för buggjävel?

När jag får questet för att komma tillShivering islands, så går jag dit, och så är det bara2 NPCs som simmar och nte går att prata med, och det ifnns ingen teleport eller whatsoever, utan stället är omringat med gula frågetecken? Öhh? Bug? Det har inget med min dator att göra, jag sitter på en Intel 2 core duo 2.6 ghz och ett Geforce 8800 GTX 768 Mb kort.

Försökte söka lite på google, men hittade ingen angående just detta bugget, jag har senaste patchen också:

ShiveringIsles_v1.2.0416English

Nån som vet?:/
Citera
2007-07-08, 17:46
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag

När jag får questet för att komma tillShivering islands, så går jag dit, och så är det bara2 NPCs som simmar och nte går att prata med, och det ifnns ingen teleport eller whatsoever, utan stället är omringat med gula frågetecken? Öhh? Bug? Det har inget med min dator att göra, jag sitter på en Intel 2 core duo 2.6 ghz och ett Geforce 8800 GTX 768 Mb kort.

Försökte söka lite på google, men hittade ingen angående just detta bugget, jag har senaste patchen också:

Jag har en fråga, hur är det å lira med så bra grejjer? Ska inköpa dem om ca 1-2 veckor (inte 764mb utan 640/320). Det måste vara riktigt najs, eller?
Citera
2007-07-08, 17:49
Bannlyst
^

Lite Offtopic, men mjo, det äger rätt så hårt, drar alla spel på maxx-ressolution helt utan lagg och med ca 20 ping online. T.ex, Battlefield 2142 osv. Det är speciellt skönt för jag har bara haft datorn i 2 veckor ca, och innan det hade jag en dator som inte ens klarade av WC3 på lägsta grafikinställningarna..så
Citera
2007-07-08, 17:50
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
^

Lite Offtopic, men mjo, det äger rätt så hårt, drar alla spel på maxx-ressolution helt utan lagg och med ca 20 ping online. T.ex, Battlefield 2142 osv. Det är speciellt skönt för jag har bara haft datorn i 2 veckor ca, och innan det hade jag en dator som inte ens klarade av WC3 på lägsta grafikinställningarna..så

Hääärligt, måste vara riktigt najs

har du provat ominstallera spelet?
Citera
2007-07-08, 17:56
Bannlyst
3 gånger...
Citera
2007-07-08, 18:27
Medlem
pjalles avatar
Citat:

Gula frågetecken = för många moddar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in