Citat:
Ursprungligen postat av
AX3L
Tyvärr ligger det mycket i det han säger. Anledningen till att det är så svårt och allt annat värt att veta kan du läsa här:
http://forum.saabturboclub.com/showt...-3-SS-SC-03-06
Nu förstår jag läget lite bättre. Synd att det inte gick att byta ut dörr högtalarna då. Dom vill ha 4000kr +- för jobbet samt koppla in ett basrör där fram vilket i övrigt är det ända alternativet med eftersom det inte går byta dörr högtalarna dessvärre. Så det är det sura, dock lät det riktigt gött i ljudet i en av ägarnas egna personliga bil som hade samma rör där fram, go bas! Dock är det ju som sagt ljudet jag är ute efter dvs få bättre ljud/kunna spela högre men det är alltså inte något att göra åt detta då?
Så får väl bli en uppgradering till. Kan i övrigt säga att jag på kostat ljudet från att inte ha fungerat alls till att sätta in ny stereo eftersom den tidigare var helt död, högtalare fram ink hatthylla samt baslåda +slutsteg. Är redan uppe i cirka 13,000kr och kommer landa på cirka 17.000kr när det är klart med basröret.
Tycker väl ändå att jag kommit undan till ett sisådär pris trots allt när ljudet väl står klart strax innan nyår! Det är ju trots allt inte lika simpelt som på andra bilar att göra ljudet rätt i denna bil.
Har en snabb fråga bara här, om man väljer att sälja bilen inom 3-4 månader hur mycket extra med ljudet bör jag lägga till i kostnaden ? I sådana fall kommer ju ljudet vara under 6 mån ny/gammal med en total kostnad om 16,000-17,000kr
Är det vettigt OM köparen vill ha ljudet till, att + på 8000kr på det då eller är det för mycket begärt ?