Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-18, 21:27
  #1
Medlem
MittensKims avatar
Är inne på twitch lite titt som tätt, och en av de populäraste streamarna just nu är en kille som nickar Forsen (spelar mestadels Hearthstone som han är rätt medioker på). Han är en svensk kille runt 24 år och nyligen råkade han tabba ur spelet och visade sin donationsida, och tydligen har denna snubbe tjänat 200.000kr bara på donationer denna månad, rätt sjukt. Detta var runt den 15e, så en månadslön på cirka en halv miljon för att spela lite kortspel tre timmar varje kväll.

Nu vill jag inte vara den som är den, men Forsen är rätt dålig på engelska, tråkig, sexistisk, rasistisk och allmänt omogen. Tycker personligen att jag är bättre på spelet själv, eller åtminstone lika bra.

Det finns andra streamare som säkerligen tjänar lika mycket, men som förtjänar det. Det Forsen gör i princip är att sitta och läsa meddelanden från chatten och ge en del kommentarer kring spelet, inte direkt en avancerad "arbetsuppgift".

Men hur fasiken ska jag gå tillväga om jag nu vill starta en stream som fokuserar på Hearthstone, det är ju en djungel där ute? Hur länge får man hålla på och traggla i bottnen innan sina views ökar?
__________________
Senast redigerad av MittensKim 2014-12-18 kl. 21:30.
Citera
2014-12-18, 21:32
  #2
Medlem
FooFighterss avatar
Du får väl prova dig fram, inget kommer gratis.. Men ett tips är att göra det proffsigt på en gång, skaffa en bra kamera och mic, inget billigt skräp. Sen tror jag personligen att "giveaways" och sådant faktiskt fungerar eftersom det verkar finnas tonvis med snorungar på Twitch som hoppas vinna nåt. Men det främsta är väl att du gör en underhållande stream.
Citera
2014-12-18, 21:33
  #3
Avstängd
RyssensBrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Är inne på twitch lite titt som tätt, och en av de populäraste streamarna just nu är en kille som nickar Forsen (spelar mestadels Hearthstone som han är rätt medioker på). Han är en svensk kille runt 24 år och nyligen råkade han tabba ur spelet och visade sin donationsida, och tydligen har denna snubbe tjänat 200.000kr bara på donationer denna månad, rätt sjukt. Detta var runt den 15e, så en månadslön på cirka en halv miljon för att spela lite kortspel tre timmar varje kväll.

Nu vill jag inte vara den som är den, men Forsen är rätt dålig på engelska, tråkig, sexistisk, rasistisk och allmänt omogen. Tycker personligen att jag är bättre på spelet själv, eller åtminstone lika bra.

Det finns andra streamare som säkerligen tjänar lika mycket, men som förtjänar det. Det Forsen gör i princip är att sitta och läsa meddelanden från chatten och ge en del kommentarer kring spelet, inte direkt en avancerad "arbetsuppgift".

Men hur fasiken ska jag gå tillväga om jag nu vill starta en stream som fokuserar på Hearthstone, det är ju en djungel där ute? Hur länge får man hålla på och traggla i bottnen innan sina views ökar?

Du får göra lite reklam för din kanal om du vill lyckas,Kanske starta en Facebook sida som länkar till dig?Öppna ett Twitter konto,instagram, o.s.v du får marknadsföra dig på de sättet.
Citera
2014-12-18, 21:36
  #4
Avstängd
FacelessEntitys avatar
Du kan inte ens bevisa att han dragit in dessa summor så detta är inget annat än påhitt.

Anledningen varför han drar in stora summor är för att han inte är en tråkig PK-idiot. Han är även en troll-magnet och det är hans attityd som drar till sig viewers. Försök att få en lika stor view-count genom att vara PK, det går bara inte.

"Om jag är lite PK och är bättre på engelska så kanske jag drar in lika mycket deg som honom!" Glöm det bara, folk skiter i hur bra hans engelska är, allt folk vill ha är underhållning.
Citera
2014-12-18, 21:41
  #5
Medlem
MittensKims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Du kan inte ens bevisa att han dragit in dessa summor så detta är inget annat än påhitt.

Anledningen varför han drar in stora summor är för att han inte är en tråkig PK-idiot. Han är även en troll-magnet och det är hans attityd som drar till sig viewers. Försök att få en lika stor view-count genom att vara PK, det går bara inte.

"Om jag är lite PK och är bättre på engelska så kanske jag drar in lika mycket deg som honom!" Glöm det bara, folk skiter i hur bra hans engelska är, allt folk vill ha är underhållning.

Well I can, kan posta ett screenshot senare. Men snälla, kom inte med det där snacket... PK = Ej rasist eller sexistisk, är det någonting dåligt?
Men jag håller ändå med dig, det är mycket troll och småungar på twitch och jag antar att de uppskattar det.

All I'm saying är att det är finns många underhållande personer som streamar Hearthstone just nu, och varför Forsen just blivit så stor förstår jag inte. Men kul för honom I guess.
Citera
2014-12-18, 21:46
  #6
Medlem
zobs avatar
Som du säger, det är en djungel. Det finns alldeles för många streamare per spel. Att bli känd på Twitch var skit enkelt för 2 år sen. Satan jag minns att en ny streamare kunde komma upp och ha flera tusen viewers första veckan.

Jag tror att det enda sättet att starta en Twitch karriär är om man göra det tillsammans med ett nytt spel som blir känt. Ta hearthstone som exempel, efter en vecka snittade dom första med beta access över 5k viewers. Många kända namn som t.ex Reynad växte fram just eftersom att spelet vart populärt.
Så när ett nytt (populärt) spel kommer så skapas det demand för nya streamers som är BRA och investerar sin tid i det.
Att tjäna pengar på det är lätt, men att kom till den fasen då du faktiskt börjar få in pengar är väldigt svår. Och kräver en hel del tur. Jag säger som mååååånga andra, hitta något annat. Twitch är så jävla "saturated"

EDIT: Justja, du som person måste vara väääldigt intressant. Just nu verkar det vara mycket populärt att ha en "retard-stämpel" på sig.
__________________
Senast redigerad av zob 2014-12-18 kl. 21:51.
Citera
2014-12-18, 21:46
  #7
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Är inne på twitch lite titt som tätt, och en av de populäraste streamarna just nu är en kille som nickar Forsen (spelar mestadels Hearthstone som han är rätt medioker på). Han är en svensk kille runt 24 år och nyligen råkade han tabba ur spelet och visade sin donationsida, och tydligen har denna snubbe tjänat 200.000kr bara på donationer denna månad, rätt sjukt. Detta var runt den 15e, så en månadslön på cirka en halv miljon för att spela lite kortspel tre timmar varje kväll.

Nu vill jag inte vara den som är den, men Forsen är rätt dålig på engelska, tråkig, sexistisk, rasistisk och allmänt omogen. Tycker personligen att jag är bättre på spelet själv, eller åtminstone lika bra.

Det finns andra streamare som säkerligen tjänar lika mycket, men som förtjänar det. Det Forsen gör i princip är att sitta och läsa meddelanden från chatten och ge en del kommentarer kring spelet, inte direkt en avancerad "arbetsuppgift".

Men hur fasiken ska jag gå tillväga om jag nu vill starta en stream som fokuserar på Hearthstone, det är ju en djungel där ute? Hur länge får man hålla på och traggla i bottnen innan sina views ökar?
Om du är duktig på att prata så kan du komma långt.
Citera
2014-12-18, 21:48
  #8
Medlem
LegaliseItNows avatar
Ligger personligen på 1000 följare, har streamat i 1 år och det är inte lätt alls att tjäna pengar på Twitch.

Det krävs enormt mycket tid och energi på att ha en underhållande stream som får folk att titta. Och du måste hitta ett sätt att marknadsföra din stream på annat sätt än twitch, utan det är det extra svårt.
Brudar har generellt lättare att tjäna pengar.
Att vara bra på spelen är viktigt.

Om det nu är HS du skall fokusera dig på så behöver du inte oroa dig över skills, finns inga skills där bara RNG.

Att gå till http://www.twitch.tv/directory/random kommer få dig att få ett perspektiv på hur svårt det är att få viewers.
Citera
2014-12-18, 21:49
  #9
Avstängd
FacelessEntitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Well I can, kan posta ett screenshot senare. Men snälla, kom inte med det där snacket... PK = Ej rasist eller sexistisk, är det någonting dåligt?
Men jag håller ändå med dig, det är mycket troll och småungar på twitch och jag antar att de uppskattar det.

All I'm saying är att det är finns många underhållande personer som streamar Hearthstone just nu, och varför Forsen just blivit så stor förstår jag inte. Men kul för honom I guess.

Troll finner sexism, rasism och div. annat kontroversiellt underhållande. De skiter i personen som streamar, kan de jävlas så gör de så, allt de vill se är lite drama och ren och skär underhållning.

Ska man bli stor på Twitch snabbt så ska man bli en trollmagnet och bidra med content och vara en riktigt bra underhållare.

Är du inte en trollmagnet så måste du ha något annat, kändisskap eller dylikt.

Jämför med Trump tex, han är lite av en kändis, håller i turneringar och har varit på mängder av dem.

Anledningen till att Forsen blivit så stor är för att han är en underhållare utan dess like, en mer kontroversiell streamare på Twitch blir svår att finna. Han är icke-PK, drar sig inte för att dra sexistiska och "rasistiska" skämt. Sedan bidrar han med en hel del drama. Sedan umgås de populära streamarna med varandra, inre drama mellan dem spiller ut på communityt som bara finner det roande att hälla bensin på problem.
Citera
2014-12-18, 21:50
  #10
Medlem
Rotokirs avatar
1. Börja spela LoL/DotA/Hearthstone
2. Bli en kvinna
3. Börja streama, se till att dina åskadare kan se dina bröst, blotta dom alltmer eftersomd u får donationer
4. Tjatta ständigt om hur jävla nördig du är
5. $$ inkomst $$
Citera
2014-12-18, 21:51
  #11
Medlem
felleboy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Well I can, kan posta ett screenshot senare. Men snälla, kom inte med det där snacket... PK = Ej rasist eller sexistisk, är det någonting dåligt?
Men jag håller ändå med dig, det är mycket troll och småungar på twitch och jag antar att de uppskattar det.

All I'm saying är att det är finns många underhållande personer som streamar Hearthstone just nu, och varför Forsen just blivit så stor förstår jag inte. Men kul för honom I guess.

För att lyckas bra på twitch så måste du vara en bra underhållare (undantag pro-streams) vilket forsen uppenbarligen lyckas väldigt bra med. Hur bra du är på spelet spelar mindre roll. Om du är tjej är det bara att börja streama och tjäna pengar direkt. Känner på mig att du är en kille som inte förstår sig på twitch, så jag skulle säga börja inte för du kommer mest troligt inte tjäna många kronor

https://i.imgur.com/OLyQNpk.png
Citera
2014-12-18, 22:01
  #12
Medlem
Jag tittar mycket på LP och streams och man märker på en gång om den man tittar på inte gillar att hålla på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback