• 1
  • 2
2014-12-17, 23:01
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Jag har flyttat 6 gånger senaste två åren, lagom trött är hela min bekantskapskrets och familj på att kånka min skit till andrahandslägenheter och olika inneboenden. Sist men inte minst så är jag jävligt trött på denna jävla skiten. Har sökt närmare 200 lägenheter på boplats, får inte ens svar med mina 400 registrerade dagar.

Jag har varit tillsvidareanställd i 5 år, tjänar närmare 500 000kr årligen och har en del pengar undanstoppat men tänker inte köpa en lägenhet i dagens bostadsbubbla. Är ordningsam och alltdetdär, dricker inte ens. Har haft förstahandskontrakt innan men det blev jag av med när det tog slut med dåvarande flickvän. Jag borde vara en god kandidat men icke.

Problemet är detta, bor som inneboende hos en polare nu som skall hyra ut sin lägenheten den 1 Januari. Kommer att kunna flytta temporärt till en annan polare till 1 februari. Jag har 1 månad på mig att fixa nytt boende och gör jag inte det är jag tamigfan uteliggare, vad fan gör man? Ringer runt och förklarar situationen för olika bostadsbolag? Jag vet inte.. HJÄLP!

MVH!
Citera
2014-12-17, 23:05
Medlem
Kaustis avatar
Vilken stad gäller det?....
Citera
2014-12-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Jag har flyttat 6 gånger senaste två åren, lagom trött är hela min bekantskapskrets och familj på att kånka min skit till andrahandslägenheter och olika inneboenden. Sist men inte minst så är jag jävligt trött på denna jävla skiten. Har sökt närmare 200 lägenheter på boplats, får inte ens svar med mina 400 registrerade dagar.

Jag har varit tillsvidareanställd i 5 år, tjänar närmare 500 000kr årligen och har en del pengar undanstoppat men tänker inte köpa en lägenhet i dagens bostadsbubbla. Är ordningsam och alltdetdär, dricker inte ens. Har haft förstahandskontrakt innan men det blev jag av med när det tog slut med dåvarande flickvän. Jag borde vara en god kandidat men icke.

Problemet är detta, bor som inneboende hos en polare nu som skall hyra ut sin lägenheten den 1 Januari. Kommer att kunna flytta temporärt till en annan polare till 1 februari. Jag har 1 månad på mig att fixa nytt boende och gör jag inte det är jag tamigfan uteliggare, vad fan gör man? Ringer runt och förklarar situationen för olika bostadsbolag? Jag vet inte.. HJÄLP!

MVH!

Byt stad.
Citera
2014-12-17, 23:25
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Göteborg, och nej jag byter ej stad. Hela mitt liv är här.
Citera
2014-12-17, 23:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Jag förstår mig inte riktigt på folk som påstår sig tjäna 500 k om året och samtidigt hävda att det är en bubbla.

Luktar troll?
Citera
2014-12-17, 23:31
Medlem
Med din lön har du råd att bo på hotell
Citera
2014-12-17, 23:31
Medlem
-defekt-s avatar
Du får flytta ut i förorten, vet jag..
Citera
2014-12-17, 23:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Med din lön har du råd att bo på hotell

Med den lönen har man råd att köpa sig ett boende och därmed sänka sina boendeutgifter vs att hyra dyrt i andrahand.
Citera
2014-12-17, 23:37
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag förstår mig inte riktigt på folk som påstår sig tjäna 500 k om året och samtidigt hävda att det är en bubbla.

Luktar troll?

Håller med.

Dessutom så köper jag aldrig en bostad för att spekulera utan för att få en bra, billig bostad.
Köpte nyligen en ny bostadsrätt som ligger i en dyrare stad men min totala bostadskostnad är nu ca 1000 kr lägre och då ingår el och bredband. Dessutom har jag nu 10min gångavstånd till jobb mot tidigare 2h pendling.

Bästa köp jag gjort i mitt liv oavsett om det nu skulle rasa på bostadsmarknaden vilket jag för övrigt inte alls tror det kommer göra.
Citera
2014-12-17, 23:54
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker

Problemet är detta, bor som inneboende hos en polare nu som skall hyra ut sin lägenheten den 1 Januari. Kommer att kunna flytta temporärt till en annan polare till 1 februari. Jag har 1 månad på mig att fixa nytt boende och gör jag inte det är jag tamigfan uteliggare, va

d fan gör man? Ringer

MVH!

Ja som föregående skrev sök ut i förorterna till en början för du behöver minst stå i kö i fem år i Göteborg om du ska ha en vettig lägenhet i dag jag rekommenderar Kungsbacka och pendla in.
Citera
2014-12-18, 00:09
Medlem
hp-sauces avatar
Söker du verkligen alla objekt som finns?

När jag sökte lägenhet på boplats för första gången tog det 1 vecka från det att jag började söka tills kontraktet var påskrivet med omgående inflyttning. Nu var det visserligen ett par år sen men ändå.
Citera
2014-12-18, 00:30
Medlem
NorthSNKRs avatar
Var inte så jävla kräsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto