Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-19, 01:55
  #1057
Avstängd
Vad hände med Joskumas?
2016-02-22, 19:01
  #1058
Medlem
direktörns avatar
Vad sysslar Colin med nuförtiden?
2016-09-10, 18:36
  #1059
Medlem
dendrophobias avatar
Hittade av en slump en FTP-server som verkar agera som backup för Compello, Call4U och Prognosia bland andra.

Kollat igenom lite på hälft, finns inspelade samtal och mejlbackups för flera år tillbaka.

Utifall det fortfarande finns intresse och kanske någon som orkar gräva efter skit (drygt 560gb material) så kan jag kanske dela med mig av adressen.

Med tanke på att det just finns kunduppgifter till väldigt många människor, så är jag lite reserverad att dela med mig av adressen. Men det hade ju varit rätt trevligt om någon hade hittat något skit om företagen i sig.

Vet inte hurvida lagar i Sverige tillåter företag att lagra kunduppgifter på detta sättet, så det kanske borde anmälas.
FTPn ligger alltså helt öppen.
2016-10-04, 20:15
  #1060
Medlem
2anRuless avatar
Är det någon som vet om företaget har någon Facebooksida nu för tiden?
2016-10-23, 11:31
  #1061
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Är det någon som vet om företaget har någon Facebooksida nu för tiden?

Nej jag vet inte.
2016-10-23, 11:39
  #1062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dendrophobia
Hittade av en slump en FTP-server som verkar agera som backup för Compello, Call4U och Prognosia bland andra.

Kollat igenom lite på hälft, finns inspelade samtal och mejlbackups för flera år tillbaka.

Utifall det fortfarande finns intresse och kanske någon som orkar gräva efter skit (drygt 560gb material) så kan jag kanske dela med mig av adressen.

Med tanke på att det just finns kunduppgifter till väldigt många människor, så är jag lite reserverad att dela med mig av adressen. Men det hade ju varit rätt trevligt om någon hade hittat något skit om företagen i sig.

Vet inte hurvida lagar i Sverige tillåter företag att lagra kunduppgifter på detta sättet, så det kanske borde anmälas.
FTPn ligger alltså helt öppen.
Fast är Företaget registrerat i Sverige?gäller svenska lagar?
2016-10-23, 13:24
  #1063
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Nej jag vet inte.

Ge fan i min avatar!

Det hade varit kul att se hur det går för dem nu.
2016-10-23, 18:48
  #1064
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendrophobia
Hittade av en slump en FTP-server som verkar agera som backup för Compello, Call4U och Prognosia bland andra.

Kollat igenom lite på hälft, finns inspelade samtal och mejlbackups för flera år tillbaka.

Utifall det fortfarande finns intresse och kanske någon som orkar gräva efter skit (drygt 560gb material) så kan jag kanske dela med mig av adressen.

Med tanke på att det just finns kunduppgifter till väldigt många människor, så är jag lite reserverad att dela med mig av adressen. Men det hade ju varit rätt trevligt om någon hade hittat något skit om företagen i sig.

Vet inte hurvida lagar i Sverige tillåter företag att lagra kunduppgifter på detta sättet, så det kanske borde anmälas.
FTPn ligger alltså helt öppen.

Skicka gärna över inlogg
2016-11-08, 13:31
  #1065
Medlem
Skicka gärna över inlogg till compello
2016-11-18, 18:06
  #1066
Medlem
LuluBrooksies avatar
Hur går det för Compello numera? Hade de bytt namn till CallCenter Malta eller liknande?

Ser att Panlegis gör reklam för sitt företag på Flashback ibland.
2016-11-22, 13:49
  #1067
Medlem
Compello finns inte längre.
2016-11-24, 13:21
  #1068
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinbastavan
Compello finns inte längre.

Personerna bakom Compello har väl ett nytt företag nu?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback