• 1
  • 2
2014-12-15, 16:40
Medlem
arakas avatar
En inte allt fr vgad gissning r att morgondagens tidningar mm kommer att vara fulla med skriverier/ diskussioner om liknande situationer dr grningsmnnen INTE var muslimer typ skolskjutningarna i USA. Riskminimering kommer att glla eftersom den politiska korrektheten krver att muslimer framstlls som fromma som lamm och den vita majoriteten i allmnhet och partier som SD i synnerhet som de verkliga brottslingarna.
Citera
2014-12-15, 16:48
Medlem
MsPa1nTs avatar
http://www.dn.se/nyheter/varlden/han...gisslandramat/

Hur vinklar DN honom tycker du?
Citera
2014-12-15, 16:50
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
http://www.dn.se/nyheter/varlden/han...gisslandramat/

Hur vinklar DN honom tycker du?
vnta bara tills i morgon nr ledarredaktionerna mm har klurat klart....
Citera
2014-12-15, 16:51
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
vnta bara tills i morgon nr ledarredaktionerna mm har klurat klart....

Kan du inte svara p frgan istllet?
Citera
2014-12-15, 17:06
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Kan du inte svara p frgan istllet?
min rubrik fr trden r Medias kommande vinklingar av gisslandramat i Australien.
Citera
2014-12-15, 17:15
Medlem
Vinklingen, eller sanningen p ren svenska, blir nog att en galen man som rkade vara muslim tog ngra gisslan, och dog.

Vad vore sanningen, enligt dig, r vl en mer intressant frga.
Mannen representerade en miljard muslimer i sin jakt p ett telefonsamtal med Australiens premirminister, och att vilken muslim som helst skulle ha gjort samma sak?
Citera
2014-12-15, 17:16
Medlem
Starobrnos avatar
Jag gillar trdstarten. Alla muslimer r inte terrorister men alla terrorister r muslimer.

Aftonbladet och de andra skitskallarna har lrt sig att folk har internet och man kommer inte frska dlja att det var en muslim - vilket man dremot hade gjort fr ngra r sen, typ "en australisk man tog gisslan ..."

Man fr istllet frska med "harm reduction", skadebegrnsning. Slunda kan vi snart lsa: "Han var muslim men det han gjorde r inte representativt fr 99,99 % av jordens alla fredslskande muslimer".
Citera
2014-12-15, 17:31
Medlem
bara kolla nu:
http://www.expressen.se/nyheter/giss...ma-i-sydney-1/
Citera
2014-12-15, 17:38
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Vinklingen, eller sanningen p ren svenska, blir nog att en galen man som rkade vara muslim tog ngra gisslan, och dog.

Vad vore sanningen, enligt dig, r vl en mer intressant frga.
Mannen representerade en miljard muslimer i sin jakt p ett telefonsamtal med Australiens premirminister, och att vilken muslim som helst skulle ha gjort samma sak?
han r ju inte direkt den frste muslimska terroristen och definitivt inte ens den tiotusende sista.
lyssna p P1s eftermiddagspass tex vilken dag som helst, minst ett tema kommer att handla om muslimer kontra det vsterlndska samhllet dr journalisterna gr sitt yttersta fr att normalisera det muslimska tankesttet alt frringa deras onda grningar. varfr gr man inte det gentemot vriga religioner? summa summarum det finns fler muslimska galenpannor n hinduiska, krisna, buddistiska mm, det r fakta hur mycket n personer som du gr fr att trivialisera det muslimska syntax erroret.
Senast redigerad av araka 2014-12-15 kl. 17:42.
Citera
2014-12-15, 17:41
Medlem
Mikojans avatar
Troligast att den muslimske gisslanterroristen kommer att frsvinna fort som en avlning frn frstasidor och breaking news. Han r gmd och glmd av redaktionerna p onsdag.
Citera
2014-12-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
han r ju inte direkt den frste muslimska terroristen och definitivt inte ens den tiotusende sista.
lyssna p P1s eftermiddagspass tex vilken dag som helst, minst ett tema kommer att handla om muslimer kontra det vsterlndska samhllet dr journalisterna gr sitt yttersta fr att normalisera det muslimska tankesttet alt frringa deras onda grningar

Nej, givetvis inte. Sdana krafter finns i varje religion.
Min frga var allts om du p allvar tror att denna galning r representativ fr alla muslimer?

Jag har svrt att tro att ngon media kommer att frringa personens dd, jag har ocks vldigt svrt att se verklighetsfrankringen i att pst att denna mans skuld br reflekteras p alla muslimer.
Citera
2014-12-15, 17:47
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Nej, givetvis inte. Sdana krafter finns i varje religion.
Min frga var allts om du p allvar tror att denna galning r representativ fr alla muslimer?

Jag har svrt att tro att ngon media kommer att frringa personens dd, jag har ocks vldigt svrt att se verklighetsfrankringen i att pst att denna mans skuld br reflekteras p alla muslimer.
han r betydligt mer representativ fr muslimer n vad tex breivik r fr kristendomen eller en ev buddistisk terrorist r fr buddister.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in