• 1
  • 2
2014-12-15, 16:40
Medlem
arakas avatar
En inte allt för vågad gissning är att morgondagens tidningar mm kommer att vara fulla med skriverier/ diskussioner om liknande situationer där gärningsmännen INTE var muslimer typ skolskjutningarna i USA. Riskminimering kommer att gälla eftersom den politiska korrektheten kräver att muslimer framställs som fromma som lamm och den vita majoriteten i allmänhet och partier som SD i synnerhet som de verkliga brottslingarna.
Citera
2014-12-15, 16:48
Medlem
MsPa1nTs avatar
http://www.dn.se/nyheter/varlden/han...gisslandramat/

Hur vinklar DN honom tycker du?
Citera
2014-12-15, 16:50
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
http://www.dn.se/nyheter/varlden/han...gisslandramat/

Hur vinklar DN honom tycker du?
vänta bara tills i morgon när ledarredaktionerna mm har klurat klart....
Citera
2014-12-15, 16:51
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
vänta bara tills i morgon när ledarredaktionerna mm har klurat klart....

Kan du inte svara på frågan istället?
Citera
2014-12-15, 17:06
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Kan du inte svara på frågan istället?
min rubrik för tråden är Medias kommande vinklingar av gisslandramat i Australien.
Citera
2014-12-15, 17:15
Medlem
Vinklingen, eller sanningen på ren svenska, blir nog att en galen man som råkade vara muslim tog några gisslan, och dog.

Vad vore sanningen, enligt dig, är väl en mer intressant fråga.
Mannen representerade en miljard muslimer i sin jakt på ett telefonsamtal med Australiens premiärminister, och att vilken muslim som helst skulle ha gjort samma sak?
Citera
2014-12-15, 17:16
Medlem
Starobrnos avatar
Jag gillar trådstarten. Alla muslimer är inte terrorister men alla terrorister är muslimer.

Aftonbladet och de andra skitskallarna har lärt sig att folk har internet och man kommer inte försöka dölja att det var en muslim - vilket man däremot hade gjort för några år sen, typ "en australisk man tog gisslan ..."

Man får istället försöka med "harm reduction", skadebegränsning. Sålunda kan vi snart läsa: "Han var muslim men det han gjorde är inte representativt för 99,99 % av jordens alla fredsälskande muslimer".
Citera
2014-12-15, 17:31
Medlem
bara kolla nu:
http://www.expressen.se/nyheter/giss...ma-i-sydney-1/
Citera
2014-12-15, 17:38
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Vinklingen, eller sanningen på ren svenska, blir nog att en galen man som råkade vara muslim tog några gisslan, och dog.

Vad vore sanningen, enligt dig, är väl en mer intressant fråga.
Mannen representerade en miljard muslimer i sin jakt på ett telefonsamtal med Australiens premiärminister, och att vilken muslim som helst skulle ha gjort samma sak?
han är ju inte direkt den förste muslimska terroristen och definitivt inte ens den tiotusende sista.
lyssna på P1s eftermiddagspass tex vilken dag som helst, minst ett tema kommer att handla om muslimer kontra det västerländska samhället där journalisterna gör sitt yttersta för att normalisera det muslimska tankesättet alt förringa deras onda gärningar. varför gör man inte det gentemot övriga religioner? summa summarum det finns fler muslimska galenpannor än hinduiska, krisna, buddistiska mm, det är fakta hur mycket än personer som du gör för att trivialisera det muslimska syntax erroret.
Senast redigerad av araka 2014-12-15 kl. 17:42.
Citera
2014-12-15, 17:41
Medlem
Mikojans avatar
Troligast att den muslimske gisslanterroristen kommer att försvinna fort som en avlöning från förstasidor och breaking news. Han är gömd och glömd av redaktionerna på onsdag.
Citera
2014-12-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
han är ju inte direkt den förste muslimska terroristen och definitivt inte ens den tiotusende sista.
lyssna på P1s eftermiddagspass tex vilken dag som helst, minst ett tema kommer att handla om muslimer kontra det västerländska samhället där journalisterna gör sitt yttersta för att normalisera det muslimska tankesättet alt förringa deras onda gärningar

Nej, givetvis inte. Sådana krafter finns i varje religion.
Min fråga var alltså om du på allvar tror att denna galning är representativ för alla muslimer?

Jag har svårt att tro att någon media kommer att förringa personens dåd, jag har också väldigt svårt att se verklighetsförankringen i att påstå att denna mans skuld bör reflekteras på alla muslimer.
Citera
2014-12-15, 17:47
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Nej, givetvis inte. Sådana krafter finns i varje religion.
Min fråga var alltså om du på allvar tror att denna galning är representativ för alla muslimer?

Jag har svårt att tro att någon media kommer att förringa personens dåd, jag har också väldigt svårt att se verklighetsförankringen i att påstå att denna mans skuld bör reflekteras på alla muslimer.
han är betydligt mer representativ för muslimer än vad tex breivik är för kristendomen eller en ev buddistisk terrorist är för buddister.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in