2014-12-20, 08:33
Medlem
MagisterBisters avatar
Intressant att det är just en kommunist som passar på att obstruera på det här viset. Hade Sverige varit kommunistiskt, eller hon hade gjort detta i till exempel Sovjetunionen, då hade hon hamnat i arbetsläger. I bästa fall.
Citera
2014-12-20, 08:42
Bannlyst
Stig Larsson sa det bäst, efter hans kommentar i Debatt så behöver inte mycket mer sägas.
Citera
2014-12-20, 08:45
Medlem
WenJiabaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voolt
Om du inte var så oallmänbildad skulle man nästan kunna ta din fråga som retorisk. Svaret är att de i folks ögon aldrig varit riksdagsmän och heller aldrig kommer att bli det. Hur mycket de än försöker tvätta bort det bruna bajset de rullat sig i är de och förblir ett populistiskt högerpatrask i för dyra kostymer.

Jag är inte SD-röstare men det verkar vara du som inte är allmänbildad. Visst har du rätt att tycka vad du vill om sd och deras sympatisörer men det är skillnad på vad som görs i riksdagen och utanför densamma.
Tänk om alla skulle bete sig som henne? Hon är dessutom en massmordsrelativist och har väldigt grumliga åsikter åt andra hållet.

Extremvänstern är inte ett dugg bättre än extrehögern.
Citera
2014-12-20, 09:10
Medlem
Vassknivs avatar
Dagis nivå seriöst
Citera
2014-12-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Sluta tramsa. Poängen är inte vilket material rören bestod utav utan handlingen i sig. De var riksdagskandidater vid tillfället och det är helt klart större problem än att någon vägrar hälsa på talmannen.

Det skadar ingen att hon vägrar hälsa.
Nej detta hände juni 2010 SD kom in i riksdagen i sept.men sanningen är inte viktig vare sig för dig eller Dinamarcas,hon samma som dig har gjort detta land till åtlöje med era barnsliga haschfantasier
Citera
2014-12-20, 09:37
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Stig Larsson sa det bäst, efter hans kommentar i Debatt så behöver inte mycket mer sägas.
Care to citera nämnda herre?
Citera
2014-12-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Och där bryter dom "praxis" igen då, vänstern...
När Söder kanske skulle bli talman, då var praxis jävligt viktigt (annars hade Söder inte fått bli talman).
När det skulle röstas om budgeten var det det skit samma: "praxis? pfff!"
När väl Söder blivit talman är det visst jävligt viktigt med praxis igen, "Herr Taolman sajer man!"
Senast redigerad av Syndeathizer 2014-12-20 kl. 10:04.
Citera
2014-12-20, 10:08
Avstängd
Hemi57s avatar
Detta bevisar ännu en gång vilka itelligensbefriade s.k politiker vi har.-"Där intelligensen tar slut, tar nävarna vid", sjöng Uggla i en låt, och det stämmer ju..
Allt är numera bara en tävling i smuts och pajkastning, där logik och intelligens förpassats till papperskorgen.. djävligt trist..
Citera
2014-12-20, 10:57
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Care to citera nämnda herre?

FYI
Citat:
" Jag känner en del tjejer som varit prostituerade då de var unga. Det är en sak att hora med könet det kan jag respektera. Det är en annan sak att hora med hjärnan. Det är de som horar med hjärnan, tankens horor och som vill framstå som goda, de är tamejfan farliga och kan skapa skador i samhället”
Citera
2014-12-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
du menar som på andra arbetsplatser.

man snäser åt sin chef och bryr sig inte om vad denna har att säga?
jo men det är ju lyckat som fan. prova det.
Fast vem är hennes chef egentligen? De med mandat att avsätta henne är antingen riksdagen och där verkar det inte bli några konsekvenser eller folket i nästa val och jag tror faktiskt att även om många SD-röstare är förbannade på henne så har hennes aktier stärkts i V.
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Den inställningen säger väl kanske lite om vilka förväntningar som egentligen finns på våra politiker - att prestera realityunderhållning till folket är av högre prioritet än att göra sitt jobb effektivt, vilket trots allt kräver viss ordning och reda.
Mina förväntningar på politiker från alla partier är redan såpass låga att om dem lyckas bjuda på lite gratis underhållning så har de överträffats.

Citat:
Ursprungligen postat av BenLomond
Demokrati gynnas inte av pajaserier. Vill man har underhållning finns 50 channels of shit on your TV för att travsetera Pink Floyd.

I riksdagen sitter man för att se till att folkets vilja omsätts i praktiken och inget annat. Ju mer formellt och korrekt det går till desto mer effektivt, snabbt och demokratiskt blir det. Det skall inte handla om personer det skall handla om förhandling kring de program partierna gått till val på.
Visst ska riksdagsarbetet skötas effektivt men jag ser fortfarande inte riktigt problemet med att hon anser att Söder inte är hennes talman och därför vägrar tilltala honom som sådan. Blir ju om möjligt mer effektivt om man säger färre ord som inte hör till ämnet då man kommer till punkt fortare.
Citera
2014-12-20, 11:14
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve

Vilket kommentar menar du?
Citera
2014-12-20, 11:40
Medlem
----.----s avatar
Hur mycket jag än gillar Stig Larsson för hans kommentar om "åsiktshoreri för att känna sig som en god medmänniska" så tror jag faktiskt inte att det stämmer in på Rosanna Dinamarca. Hon är verkligen en helgalen kommunistisk chilenar-mestis – född i Santiago – med en genuin ilska mot liberalism och sinneslös vurm för kulturmarxismen.

Kommentaren om åsiktshoreri passar nog snarare in på alla Twitter-feminister, batikhäxor, mediefolk och andra som har ett behov av status, likes, och att "få känna sig goda". Stig har rätt att PK-skiten är farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in