Citat:
Ursprungligen postat av
brutefish
du menar som på andra arbetsplatser.
man snäser åt sin chef och bryr sig inte om vad denna har att säga?
jo men det är ju lyckat som fan. prova det.
Fast vem är hennes chef egentligen? De med mandat att avsätta henne är antingen riksdagen och där verkar det inte bli några konsekvenser eller folket i nästa val och jag tror faktiskt att även om många SD-röstare är förbannade på henne så har hennes aktier stärkts i V.
Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Den inställningen säger väl kanske lite om vilka förväntningar som egentligen finns på våra politiker - att prestera realityunderhållning till folket är av högre prioritet än att göra sitt jobb effektivt, vilket trots allt kräver viss ordning och reda.
Mina förväntningar på politiker från alla partier är redan såpass låga att om dem lyckas bjuda på lite gratis underhållning så har de överträffats.
Citat:
Ursprungligen postat av
BenLomond
Demokrati gynnas inte av pajaserier. Vill man har underhållning finns 50 channels of shit on your TV för att travsetera Pink Floyd.
I riksdagen sitter man för att se till att folkets vilja omsätts i praktiken och inget annat. Ju mer formellt och korrekt det går till desto mer effektivt, snabbt och demokratiskt blir det. Det skall inte handla om personer det skall handla om förhandling kring de program partierna gått till val på.
Visst ska riksdagsarbetet skötas effektivt men jag ser fortfarande inte riktigt problemet med att hon anser att Söder inte är hennes talman och därför vägrar tilltala honom som sådan. Blir ju om möjligt mer effektivt om man säger färre ord som inte hör till ämnet då man kommer till punkt fortare.