2014-12-20, 00:32
Medlem
AuJjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy Incognito
Vad är det med hennes twitterbild?

https://pbs.twimg.com/profile_images/509423801759977473/XfLQcI8E.jpeg

Gillar hon våld? Tänk er om Björn Söder hade haft en bild där han står och sparkar? Mediadrevet hade kommit direkt.

Bra att hon tränar självförsvar, som kvinna så lär hon ju behöva det i dessa tider...
Citera
2014-12-20, 01:54
Bannlyst
Om två riksdagsmän kan springa med järnrör och sen ljuga om det för hela sverige,så kan dinamarca vägra titulera björn söder.

Vem av dessa är egentligen ett hot mot vår demokrati?
Citera
2014-12-20, 02:02
Medlem
Guy Incognitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Det kallas självförsvar. Nåt som Sverigedemokrater också omhuldar, fast de föredrar att använda järnrör. Lite fegare, kan jag tycka.

Vem är hon rädd för? Svenskar?

Ingen i sd har sprungit med järnrör, det måste du ha drömt. Annars ser jag gärna bevis tack.
Citera
2014-12-20, 02:09
Medlem
Guy Incognitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
Om två riksdagsmän kan springa med järnrör och sen ljuga om det för hela sverige,så kan dinamarca vägra titulera björn söder.

Vem av dessa är egentligen ett hot mot vår demokrati?

Gjorde dom det i riksdagen? Var dom riksdagsmän då?
Citera
2014-12-20, 02:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Dinamarca gör mig stolt och jag hoppas fler politiker vågar sätta Björn Söder på plats.
Hon gör rätt som inte titulerar en talman vars hela ideologi bygger på hat,med herr talman.

Lyssnar man noga hör man ekot av stöveltramp i riksdagen. Det måste vi bekämpa

Ähh, dinnamarka vill antagligen bara få uppmärksamhet genom att vara politiskt superkorrekt, hon siktar troligtvis på partiledarposten och Sjöstedt borde göra sig av med henne fortare än kvickt innan hon hittar på ännu fler tokigheter i riksdagen som sänker V helt och hållet.

Respekt är A och O, tyvärr uppvisar denna kvinna inget av detta och hon bör därför lämna riksdagen omedelbart, det är mer eller mindre ett krav
Citera
2014-12-20, 02:24
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Vem är hon rädd för? Svenskar?

Ingen i sd har sprungit med järnrör, det måste du ha drömt. Annars ser jag gärna bevis tack.
Citat:

Sluta tramsa. Poängen är inte vilket material rören bestod utav utan handlingen i sig. De var riksdagskandidater vid tillfället och det är helt klart större problem än att någon vägrar hälsa på talmannen.

Det skadar ingen att hon vägrar hälsa.
Citera
2014-12-20, 02:58
Medlem
SnubbenMedKolls avatar
Riktigt barnsligt agerande av Dinamarca, Sjöstedt borde verkligen försöka bli av med henne. Hon försöker bara få medias uppmärksamhet och framstå som en duktig PK:ist, man tappar respekt för V varje gång hon talar.
Citera
2014-12-20, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Sluta tramsa. Poängen är inte vilket material rören bestod utav utan handlingen i sig. De var riksdagskandidater vid tillfället och det är helt klart större problem än att någon vägrar hälsa på talmannen.

Vad jag kan se av eran diskussion så är det du som tramsar, återge händelsen korrekt om du har svårt för att bli rättad. Så lyd ditt eget råd

Hon förnekar demokratin. Talmannen är vald och tillika demokratiskt tillsatt, om Björn Söder inte ska vara hennes talman föreslår jag att hon åker hem till Chile, för där är inte Björn Söder talman. I Sverige är han talman oavsett vad en fåntratt tycker, efter att jag har läst vad du skriver och följt Dinamarcas rage i riksdagen drar jag slutsatsen att sanning och fakta inte ligger i vänsterväljares natur..

Hon hade antagligen passat som handen i handsken i Pinochets diktatur, de två har ungefär lika stor respekt för demokrati
Citera
2014-12-20, 03:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jc90

klart det gör. visserligen är ju riksdagen idag ett hönhus (tack för det Rossana samt resten av 7-klövern).

I Riksdagen som är Sveriges högsta styrande instans så ska man inte få beté sig hur som helst. lite stil och hyfs får man ändå begära även av vänsterslödder som Rossana. tror hon inte på Demokrati så kan hon ju emigrera eller byta yrke.

vad en politiker gör på fritiden och vad denne gör på arbetstid bör skiljas åt. en politiker får beté sig efterblivet utanför Riksdagen (visst det lär ju stjälpa politikern och dennes parti) men innanför Riksdagens väggar så beter man sig respektfullt och civiliserat annars kan man sticka någon annanstans. Intressant att vänstermuppen Rossana valde att bära folkdräkt några dagar efter trots att hon bevisat att hon inte kan beté sig med vanligt Svenskt hyfs....
Senast redigerad av folvidon 2014-12-20 kl. 03:08.
Citera
2014-12-20, 03:32
Medlem
Voolts avatar
Citat:
Om du inte var så oallmänbildad skulle man nästan kunna ta din fråga som retorisk. Svaret är att de i folks ögon aldrig varit riksdagsmän och heller aldrig kommer att bli det. Hur mycket de än försöker tvätta bort det bruna bajset de rullat sig i är de och förblir ett populistiskt högerpatrask i för dyra kostymer.
Citera
2014-12-20, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det handlar förmodligen inte om kränkning mot SD-sympatisörer, snarare en bristande respekt för den svenska demokratin såsom den är utformad och tänkt att fungera. Uppenbart att någon form av skolning i svensk kultur är nödvändig för utrikes födda som skall beviljas svenskt medborgarskap.

Haha, brist på respekt mot demokratin? Vad är det med demokratin hon äventyrar?
Hon bryter mot praxis lite ja men det verkar ju funka bra att göra när det passar SD.
Jag tycker hela tråden är full med tjutfärdiga Sd-sympatisörer men jag har kanske sett fel....
Tycker hon verkar ha lyckats reta upp mycket löst folk hur som helst.
Citera
2014-12-20, 06:05
Medlem
Khorneflakess avatar
Äsch, det här var ju bara jävligt fånigt. Hot mot demokratin, nej, men däremot väldigt fult av ingen anledning alls mer än att hon är sur över Söders åsikter och inte respekterar hans ämbete av någon anledning. Det är ju knappast som att han ber om att hon ska hälsa på personen Söder direkt.

Känns lite töntigt överlag, efterföljande politiker som hälsar talmannen på romani, hebreiska och samiska och liknande. Varför? Vad för poäng för det med sig mer än att de framstår som respektlösa (på ett dåligt sätt) och som små trotsiga barn i sandlådan?

Folk måste för fan skilja på ämbete och person i detta landet. Dinamarca går runt och är respektlös och tror att hon bedriver någon häftig kamp eller något, förstår inte grejen. Tror snarare det verkar negativt för hennes sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in