2014-12-18, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Respekt för att Rossana står på sig ändå. Hon kommer aldrig att vika sig en millimeter för SD.

Jag fattar inte resonemanget. Vaddå "vika sig". I riksdagen skall folkets representanter diskutera och besluta i politiska frågor. Tror du att det handlar om hunddressyr eller något i den stilen?

Det är väl inget i riksdagsarbetet som går ut på att "vika sig"? När det fungerar bra så förhandlar man, kommer överens och röstar så att väljarnas vilja återspeglas i politiken. När det inte fungerar bra, som nu, upphör man att förhandla konstruktivt, blandar in ovidkommande känslor och gör twitterpopulära markeringar och annat larvigt. Om V och SD har samma åsikt i en fråga (jag kan tänka mig att det finns), skall de då inte gå sina väljare tillmötes och komma överrens utan istället hålla på att fjanta sig, ta på sig bäbiströjor och sura så att idioter som tror att det är twitterunderhållning skall applådera för att V inte "viker sig"

Herregud så dumt!
Citera
2014-12-18, 12:14
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det sket S och MP också i.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rodgrona-i-skane-rostade-pa-sd-budget_4176025.svd

SD visade vägen.
Citera
2014-12-18, 14:44
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Rossana Dinamarcas totalt odemokratiska och kommunistiska förakt för demokratin sprider sig till sina gelikar i MP ser jag.
Att nu fler kommunister håller på är väl helt enligt plan och det är riktigt kul att se de "gröna" kommunisterna gör på samma sätt.
En handling säger mer än ord och handling och ord säger allt.
Gröna och röda kommunister skiter högaktningsfullt i den svenska demokratins finrum nu och SD tackar för procenterna som rasar in.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Citera
2014-12-18, 15:01
Medlem
Luzurs avatar
Nu så har ju MP fått kritik för sitt uppträdande från bla Urban Ahlin, Talman från S.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ahlin-efterlyser-respekt-for-ambetet_4196059.svd

Citat:
– I Sveriges riksdag använder vi bara ett språk och det är svenska
Citera
2014-12-18, 15:42
Medlem
Helt rätt! Det behöver bli lite mer livat i riksdagen likt det brittiska underhuset istället för de korrekta artigheterna som gör riksdagsdebatter till ett sömnpiller. Förstår inte varför man ska vara tvingad att låtsas visa respekt för personer som man tycker är idioter bara för att de innehar ett visst ämbete om de beter sig på ett sånt sätt att man anser att de inte förtjänar respekt.
Citera
2014-12-18, 15:52
Bannlyst
Det är tack vare människor som henne som gör att andra partier inte vill ha med dom i en regering

Vänsterfolk = Tårtkastare mm
Citera
2014-12-18, 15:54
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det sket S och MP också i.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/rodgrona-i-skane-rostade-pa-sd-budget_4176025.svd
Hehehe tänk om de gör detta nästa gång i riksdagen. Och att bägge blocken gör det.
Citera
2014-12-18, 16:43
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Helt rätt! Det behöver bli lite mer livat i riksdagen likt det brittiska underhuset istället för de korrekta artigheterna som gör riksdagsdebatter till ett sömnpiller. Förstår inte varför man ska vara tvingad att låtsas visa respekt för personer som man tycker är idioter bara för att de innehar ett visst ämbete om de beter sig på ett sånt sätt att man anser att de inte förtjänar respekt.
du menar som på andra arbetsplatser.

man snäser åt sin chef och bryr sig inte om vad denna har att säga?
jo men det är ju lyckat som fan. prova det.
Citera
2014-12-18, 18:08
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
du menar som på andra arbetsplatser.

man snäser åt sin chef och bryr sig inte om vad denna har att säga?
jo men det är ju lyckat som fan. prova det.
Den inställningen säger väl kanske lite om vilka förväntningar som egentligen finns på våra politiker - att prestera realityunderhållning till folket är av högre prioritet än att göra sitt jobb effektivt, vilket trots allt kräver viss ordning och reda.
Citera
2014-12-18, 19:47
Medlem
Citat:

Demokrati gynnas inte av pajaserier. Vill man har underhållning finns 50 channels of shit on your TV för att travsetera Pink Floyd.

I riksdagen sitter man för att se till att folkets vilja omsätts i praktiken och inget annat. Ju mer formellt och korrekt det går till desto mer effektivt, snabbt och demokratiskt blir det. Det skall inte handla om personer det skall handla om förhandling kring de program partierna gått till val på.
Citera
2014-12-18, 19:52
Medlem
diannos avatar
Citat:
Oh ja!

Tycker Dinamarca verkar hyfsat förvirrad, och hon var helt värdelös i en debatt mot Björn Söder tidigare i höstas (en debatt som hon så enkelt kunde ha vunnit om hon hade förberett sig en smula).

Men det är ändå skönt att någon visar lite balls. Om man anser att Björn Söder med sin människosyn inte är en representativ talman så borde man givetvis ha all rätt att säga det. Ni som ser det som ett hot mot demokratin är paranoida.

Råkade zappa över till riksdagspladdret häromdagen och visst var det roligare att höra en massa samiska och hebreiska, samtidigt som Björn desperat försöker påpeka att vi faktiskt har regler i det här landet.
Citera
2014-12-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenLomond
Jag fattar inte resonemanget. Vaddå "vika sig". I riksdagen skall folkets representanter diskutera och besluta i politiska frågor. Tror du att det handlar om hunddressyr eller något i den stilen?

Det är väl inget i riksdagsarbetet som går ut på att "vika sig"? När det fungerar bra så förhandlar man, kommer överens och röstar så att väljarnas vilja återspeglas i politiken. När det inte fungerar bra, som nu, upphör man att förhandla konstruktivt, blandar in ovidkommande känslor och gör twitterpopulära markeringar och annat larvigt. Om V och SD har samma åsikt i en fråga (jag kan tänka mig att det finns), skall de då inte gå sina väljare tillmötes och komma överrens utan istället hålla på att fjanta sig, ta på sig bäbiströjor och sura så att idioter som tror att det är twitterunderhållning skall applådera för att V inte "viker sig"

Herregud så dumt!

Du ska inte övertolka det jag har skrivit. Jag menade att hon inte kommer att anpassa sig efter SD och deras agenda eller bidra till en normalisering av partiets åsikter, och att jag respekterar att hon står för sin sak.

https://pbs.twimg.com/profile_images/509423801759977473/XfLQcI8E.jpeg

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in